AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.502

Någon som vet nåt om denna Imola E46 M3a?

Sida 2 av 2
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
Har någon av er varit och tittat på bilen ännu?
Tycker att det är lite dålig stil att säga att en bil är i dåligt skick genom att se på bilder. Ser ut att de invändiga bilderna är tagna i ett mörkt garage eller något med blixt på. Jag tror faktiskt att blixten gör så att det inte se helt rättvist ut. Att vissa saker ser värre ut än det egentligen är.

Visst kan jag hålla med om att annonsen hade sett mer seriös ut om man tagit bilder på en nytvättad/nystädad bil. Men att bilen inte är ren på bilderna betyder ju inte att bilen inte är skött, på samma sätt som att bara för att en bil är tvättad/städad på annonsbilder gör inte en bil välskött heller..

// M.V.H. Daniel
Visst ska man aldrig dömma en bil på förhand men denna förarstolen är inte i närheten så fin som de 6000+ milare jag kollat på på bild och i verkligheten. Väldigt mkt veck.
oF
325
oFFkeFF
M3 SMGII E46 -03
En tung person sliter mer på en stol än en lätt person.
Klart alla vill köpa en fin bil, men på en del låter det som man vill ha en bil i nyskick, fast för en tredjedel av nypriset.
Kosmetika är inte det som avgör ett beg-köp för mig, utan att bilen i funktion är bra, och att möjliga lagningar är fixade på ett bra och korrekt sätt.
En putsad gris är fortfarande bara en gris, men det är klart att det är roligt att ha ett fint skinnsäte att sitta i om motorn har rasat ;)
Ett dåligt lackjobb sänker ju dock intrycket..
G3kkOM3
kolla annars in min ...mm... tja kan disskuteras

Länk
G3kkOM3: Din bild var väldans oskarp skulle du kunna ta en närbild på ditt vänstra sidostödet så man får en bild av en till synes välskött 7000milare?

Mvh Martin
Eller min 10000-milare, tror jag ska lägga till en närbild på insteget och förarstolen, kan vara bra att jämföra med om inte annat.
Länk

/Micke

Länk
G3kkOM3
har lagt in en ny bild. tar någ en stund innan den bytas.. ska lägga upp en bild på kanten emd.. lite mårepor blir det med åren men mycket fin !!
Jag menar inte att "dissa" bilen pga bilderna, men de ser faktiskt inte bra ut, kan erkänna att blixten kan ställa till på bilderna, men det är ju inte direkt bara sidostödet, utan det verkar vara massa jack/sprickor i skinnet lite överallt..

Och att säga att jag inte bryr mig om exteriören utan att de bara ska funka bra maskinellt kan jag inte göra, jag köper inte en bil för runt 220 som ser rutten ut, visst, jag är rimlig också, men en lite ovanligare bil som en M3a med 6000mil på mätaren väntar man sig att den är ganska välskött.

Samt lackskilnaden på dörren, kan ja garantera att de inte går "putsa" upp, i mina ögon ser det ut som att de tagit fel färg, vet att många färger finns i olika färger ändå, t.ex. min gamla silvriga CTR, samma färgnummer fanns i 7 olika nyanser... Jag bryr mig inte om den varit omlackad innan för nån repa eller nåt, så länge det e bra gjort!

Sen ang priset så bjöd jag ett rätt lågt pris, och han acceptera det. Men jag tvekade på det lite efter bilderna, för det är ändå 100mil t.o.r. för att se bilen "live". Därav denna tråden.. Kan jag spara 1500 spänn i soppa pengar & en hel dag, så gör jag gärna det ;)

MVH
István
ska man verkligen bjuda på en bil om man inte är säker på att man vill köpa den?
Ec
180
Echelon
BMW 320d e90 -06
Har två bilder på min interiör då bilen rullat ca 8500mil
Länk
Är på jobbet och bilen står i garaget annars hade jag sprungit och knäppt några bilder på en 9000mila röd inredning.
Bapelsin:
Det är bland det jobbigaste som finns att få ett bud/skambud som man accepterar och sedan blir det ingen affär, har hänt mig ett par gånger trots att köparen inte ens tittat på bilen.

/Micke

Länk
Bapelsin, jag gillar det inte heller, men jag har en budget, och före jag åker 100mil tur och retur så måste jag tyvärr snacka om priset..
Och det förklarar jag även för de jag pratar pris med, att jag inte gillar att göra så, men du tyvärr bor för långt borta för att bara åka och vända om man inte är nöjd med priset.. Visst, hade det vart inom en rimlig gräns hemifrån så kan man buda på plats eller efter man sett bilen..

MVH
István
det är precis det jag menar. visst kan jag förstå att man vill diskutera pris över telefon, om man ska åka jättelångt. om priset inte är ok, så kan man höra efter om det går att justera och sedan åka och titta.
men ett bud som accepteras av säljaren ser jag som ett muntligt avtal, alltså inget man drar sig ur hur som helst. just därför är det bättre för köparen och schysstare mot säljaren att bestämma sig för om man vill ha bilen innan man faktiskt lägger ett bud.
jag försöker inte säga hur folk ska sköta sina affärer, det är bara min syn på saken. en hedersak.
Det är stor skillnad på att kolla av om priset går att diskutera och ungefär hur mycket så man inte är helt fel ute, speciellt om man bor långt ifrån varandra men att lägga bud tycker jag är fel för har man lagt ett bud är det väl bara om objektet i fråga inte är som säljaren sagt man ska backa, bättre som sagt att kolla av och se till att bilen finns kvar när man som köpare dyker upp och då besluta om man ska lägga ett bud eller inte.

/Micke

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Håller med Bapelsin och Micke angående budgivning.

Men för att göra det enkelt för mig som säljare betraktar jag aldrig en bil som såld innan pengarna ligger på bordet.

Jag håller aldrig en bil mer någon dag, max två utan rimlig handpenning.
Och tar heller inte bort annonsen innan bilen verkligen är såld.

Tycker man alltför ofta ser "annonsen ute igen pga oseriös köpare"

Alltså, jag håller med er också, men man måste ju veta ungefär vad de kan tänka sig att släppa den för om det är långt bort.
Så får han säga ett ungefärligt pris, ofta säger de "vad kan du tänka dig betala" så säger man ju ett pris själv, men det är ju inga muntliga avtal.
Utan det är bara vad jag kan "tänka mig/har råd med".
Hur kan man ta ett muntligt avtal av någon över telefon som inte ens sätt bilen?

Då är man nog tyvärr lite för godtrogen, har sålt många bilar i mina dar, och som Björn säger, jag tar aldrig bort annonsen eller säger att den är såld före jag har pengarna på mitt konto och han har skrivit under ägarbeviset!

Nog om detta ;)

MVH
nåväl, det verkar som vi alla är rätt överens om saken.
vet inte varför jag ens tog upp det, var inte menat som ett påhopp.
håller med IstvanC; nog om detta.

peace :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.