|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Nämligen så att jag är intresserad av denna bil. Länk Är det någon som kollat på denna bilen? Hur den verkar vara? För funderar på att åka och kika på den, dock har jag 50 mil enkel väg. Så hade vart skoj och veta lite i förväg om nån vet något? Enda jag tvivlar på är att det ser ut som att dörren är omlackad på bilden. Dock är det ju en kass bild, men tycker de ser ut som de ändå.. Snälla svara ASAP om ni känner till denna bil :) MVH | |
|
Vet inget om bilen men jag håller med dig om dörren. ___ //Ulf |
|
| Någon som kan se regg nummret? SEO580? | |
|
SEU580 var det. Fordonsår: 2000 (!) I trafik första gången i Sverige: 2001-03-28 I trafik första gången i utlandet: 2000-07-27 Antal ägare: 13 OJ OJ OJ Behöver inte vara dåligt men på 6200mil? |
|
|
Snackat en del med han på telefon, motorn verkar va bytt på garantin och motor ska bara ha gått drygt 2000mil, han sa att det finns papper på allt och det är BMW verkstad som bytt naturligtvis. Bytet var pga. flera 01or och även några 02or hade ju lite problem med motorerna.. Han sa att den bara gått någon månad i tyskland före den importerats, så det verkar ju stämma.. Gillar dock inte att det är fordonsår 2000.. Ingen som sett bilen IRL? Hade verkligen hjälpt mkt! MVH István |
|
| trodde inte ens att det fanns några E46 M3 -00:or. | |
|
Fordonsår är inte nödvändigtvis detsamma som årsmodell eller modellår. VV anger fordonsår som året då den är tillverkad/tagen i trafik, saxat från vv.se: Fakta: Begreppet fordonsår används för att bestämma ett fordons ålder. Det avser 1) fordonets årsmodell, eller om den saknas 2) fordonets tillverkningsår. Om båda saknas är fordonsåret 3) det år då fordonet togs i trafik första gången. Exempel – En personbil som är tillverkad 2005 saknar uppgift om årsmodell i vägtrafikregistret. Då är fordonsåret 2005. // Erik |
|
|
Jag vet hur fordonsår funkar :) Byr la mig inte egentligen vilker modell det är bara den är fräsch.. Såg dock fler bilder nu, ligger ju en annons på autopower såg ja me fler å större bilder, samt bilder på interiören, måste säga att interiörden såg inte bra ut heller, såg rätt slitet ut för 6200mil.. Min interiör i GT:n ser mkt fräschare ut, då har den gåt 11000mil.. Sen ser jag på de större bilderna, dörren verkar ju tyvärr vara omlockad :( Synd faktiskt, för jag gillar verkligen Imola röda M3or.. MVH |
|
|
Jag har sett den på annons tidigare då man även såg bilder på inredningen, så fler bilder som visar bilens skick borde väl finnas. Annars är Imolaröd väldigt fint och vissa tycker ju att röd skinninredning är katastrof men jag har sett en Imolaröd med röd inredning i Danmark för några år sen och jag fick ändra uppfattning helt från att ha varit en av dem som tycker det är hemskt till att tycka i kombination av Imolaröd lack att det var smakfullt! München |
|
|
Bilderna på inredningen i annonsen här på AP-börsen ser inget vidare ut, sliten och blank i skinnet och varken Harman Kardon eller navi sedan måste det vara en av de första som tillverkades -00, min är en -01 fast den är tillverkad i Augusti -01, fr.o.m September hade den varit en -02. Men till bra pris så kan den ju vara intressant då den har en ganska ovanlig kombination på färg samt skinn. /Micke Länk |
|
|
Tycker den ser riktigt dålig ut invändigt pinsamt hur man kan lägga ut en anonns med en sådan bild , att man inte ens orkar damsuga den och torka av... tråkigt |
|
|
Jag tycker att folk ska sluta dra förhastade slutsatser när de inte sett bilen i verkligheten! Annonsen på min bil var den sämsta jag någonsin sett, gick fan knappt att se vad bilderna skulle föreställa... Bilen var i så galet bra skick när jag åkte och kollade på den, trodde knappt mina ögon och den var min 2 dagar senare. Men! Jag håller med om att det underlättar något enormt med bra informativa annonser med fina bilder som förtäljer skicket på ett korrekt sätt. Nu är det tyvärr så att alla människor orkar inte gå den extra milen. |
|
|
man kan ju tycka att det borde hänga ihop. om man inte orkar damsuga/tvätta bilen för inför annonsering, orkar man då ta hand om bilen under tiden man äger den? det kanske bara är jag, men bilder på "ovårdade" bilar ger inget vidare intryck och jag drar lätt förhastade slutsatser om annonsören. |
|
|
Klart det kan vara så, men man prioriterar olika saker... Nu är jag inte insatt i vad man ska ge för en fräsch m3 med de milen, utrustningen etc men är det ett bra pris kan det definitivt vara värt att kolla på den då man kan göra en bra affär. |
|
|
Den bilen räcker det nog inte att enbart dammsuga och torka av tyvärr, låter man skinnet bli för risigt går det inte att rekonda till toppskick, hyfsat kanske men inte som det skulle sett ut om bilen skötts om som den bör. Dessutom skriver säljaren att den är "mycket fin även invändigt". /Micke Länk |
|
|
kan bara hålla med har haft 2 bmw m3 cabbar e46or båda med fler mil än 6000 är skinnet väl skött ska det nästa se nytt ut vid 6000 mil med regelbunden skinnbehandling och städning + att man tänker på hur man kliver in och ut ur bilen så man inte skrapar i sidan där med rumpan. men men :) som sagt bilder kan ljuga? Men det ger ett mycket seriösare intryck om man har fina bilder med en ren bil iaf tycker jag. mvh |
|
| Det räcker att där varit en ägare som inte tänkt när han satt sig in i en m3 e46 under ett par år så har man fula skav längst ned på vänstra sidostödet på själva kudden och skarven. Det finns bilar som har läder i nyskick dock många som får färga om/behandla med medel med pigment i på sidostödet, det är min erfarenhet iaf. Dessa stolar är så oerhört känsliga just på det stället men ack så sköna. Alla sportstolar rent generellt är ju kass. Räcker att man tittar på en demokärra(som exempel) med svart läder och nån form av sportstol, 1500mil demo så kan en del se tråkiga ut redan då. | |
|
Jo det är sant att det blir repigt lätt men som det såg ut bilderna i annonsen såg det väldigt slitet/blankt/repigt ut, kan tillägga att min bil bil har gått 10000 mil och skinnet ser nästan ut som nytt. /Micke Länk |
|
|
Sidostödet på sportstolarna är ett dilemma...När jag köpte min 530 då den rullat 7000 mil så var inredningen i mycket bra skick bortsett från att just det vänstra sidostödet var slitet/skavt. Även gummilisten i dörröppningen var slitet just halvvägs upp på B-stolpen. Har nu haft bilen i 3år/5000 mil och då jag behandlat skinnet årligen så har inte slitaget ökat i omfattning. Tror att en ovarsam, kanske storvuxen ägare med en grövre jacka kan slita detta sidostöd på ganska kort tid. ___ //Ulf |
|
|
Tycker att det är oroväckande att bilen är 00 men är motorn bytt senare skall det inte vara några problem alls. Dock tycker jag att den ser sliten ut genom att den var omlackad, såg tråkigt skött ut invändigt och att lacken såg lite oskött ut. Men om all dokumentation finns så finns det ingen anledning att tvivla på milen. Jag hade nog åkt och tittat på bilen och runderat på hur bilen ser ut efter en recond. "Klaga" framför ägaren på omlackad dörr, slitet skinn, 13(!) ägare och att den är tillverkad 00. Han vet hur svårsåld bilen är och med original 18" tycker jag du skall bjuda (utan att skämmas) runt 205-215000kr. Är fortfarande nöjd att jag kunde se regg numret ;) |
|
| Micke169: Denna bilens läder ser väldigt dåligt skött ut, det håller jag helt med om. Jämför lädret i denna med andra så kan man dra slutsatsen att bilar med det dubbla på mätaren ser fräschare ut om de skötts rätt givetvis. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.