AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
6.736

SAAB 9-3 alternativ till e46?

Sida 4 av 4
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Om saab hade varit "bra" så skulle dom väl inte gått back sedan år 1995 ??
Något är rejält fel med hela konceptet.

Jag har testat og 9-3 och det är en skitdyr bil att åka runt i. Skiten pajade hela tiden trors överseriös service och lugn körning av mig och förra ägaren.

e46 gå ej att gämföra med 9-3.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Så dök den här upp: Länk

Lite äldre och fler mil än vad jag egentligen söker men klart prisvärd,. Hade en liten misstanke att det var en "födelsedagsbil" men det var det inte. Lät som den var i skapligt skick,men en dålig drivknut och i behov av 2 nya sommardäck. Sannorlikt är den borta imorgon kväll och den inte visar sig vara riktigt sunkig.

Priserna sjunker fort just nu. Det är kul att leta bil men jag tror bara vi sett början på prisraset. Fick råd av en bilhandlare att ha is i magen och vänta till efter årsskiftet. Kommer finnas/finns många bilfirmor som helt enkelt måste skicka iväg bilar för att undvika kk.
Letar också en kul pendlarbil av något slag. Agerar som du BjörnB, jag letar och kan tänka mig att slå till om något riktigt prisvärt dyker upp. I huvudsak väntar jag dock tills efter nyår i förhoppning om att utbudet kraftigt kommer att öka av begbilar och priserna rasa ännu mer. Den som lever får se om det blir så!..:)

Känns som om Östergötland/Linköpingstrakten där jag bor är ganska kass vad gäller priser/utbud..trist..:(

Hittade denna: Länk

Undrar vad den är inbytt för 35-40KSEK?

Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Brukar åka med min arbetskompis som har en 9-3 1,9tid sportcombi 60000mil....kan bara säga att den känns gamlare än min gamla e39:a med 29000mil på nacken.Men den är ju nyare och ser nyare ut om det är det man vill komma åt.
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Brukar åka med min arbetskompis som har en 9-3 1,9tid sportcombi med 6000mil....kan bara säga att den känns gammlare än min gamla E39 med 29000mil. Men den är nyare och ser nyare ut om det är de kriterierna man vill åt. Skulle kunna tänka mig att en Aero med mera effekt inte skulle göra något större lyft i det här fallet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.