|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| E32 750 -88 | |
|
E32 735...Billig,lättmekad och håller ihop på ett tillförlitligt sätt.. Generellt sett M30...är någon modell ihop med en dylik så är den modellen bäst ;) Nja...mycket känslor i mitt val,men det är ju inte för inte man äger en gammal E32:a heller :) Skulle gärna vilja äga en BMW 850CSI någon gång i livet,men det lär nog dröja tyvärr.. Den modellen har alltid imponerat på mig trots att jag aldrig kommit i närheten av en...märkligt :) Mvh Janne. |
|
| E34 med M50-motor! Grymt hög kvalitet i alla detaljer, härlig körkänsla o komfort, magiskt fina motorer OCH jättebilliga! | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Skulle vilja påstå att en E34:a eller E30 är den bästa, och mest gediget byggda modellen,med bäst kvalite rakt igenom....om man ser till dagens utbud. E34:an må vara tung,och idag välbesökt av rost....men ett fint välskött exemplar,med färska bussningar,gör att bilens ålder helt glöms bort under färd. E30:an finns ju även den i många ex fortfarande,och även här har ju rosten tittat fram på många. Fina E30:or har numera stigit i pris,men trots detta är säkert många av dom värda det som begärs. M20 motorn är ju även den,likt M30:n en slitstark motor. Mvh Patrik |
| tja! måste bara flika in eftersom detta är min första BMW jag har så har jag ingen direkt erfarenhet av BMW.. men jag säger bara fy fan aldrig nån annan bil numera..sen måste jag säga då jag själv har en e34 100% rostfri fy fasiken vad nöjd jag är med denna bil. | |
| E34 518-96 Executive måste vara den bästa modellen ur alla aspekter om man bortser från ren prestanda. Är själv på jakt efter en sådan, helst grön, blå, lila, guld, silver med dragkrok. | |
Gemini__ |
*Host*, M5 E34 och valfri E38 kanske? =) |
Buspelle |
Finns inte minsta tvekan; E39. |
|
E32/E34 Äkta tyskskruvat hantverk, ooooh jag ryser ända in i märgen av lycka när jag vrider om nyckeln i 735an. Den känns så himla tight att jag mer än gärna tar en extra sväng fast jag egentligen inte ska någonstans, jag menar då bilen förstås... Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| E38 måste jag nog säga är den serien BMW lyckats bäst med. | |
| Naturligtvis E46...tidlös design, underbar körglädje. | |
|
E34 med S38. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
Phille B |
E34, 3,8l m5 främst |
|
"E34 518-96 Executive måste vara den bästa modellen ur alla aspekter om man bortser från ren prestanda. Är själv på jakt efter en sådan, helst grön, blå, lila, guld, silver med dragkrok." Där har du helt rätt - haft två st. en bostongrön 95'a sedan och en arktissilber 96'a touring - kassaskåpskänsla i alla detaljer, bensinsnål M43'a, hyffsad utrustiningsnivå och utmärkt komfort. Touringen köpte jag på 15000 mil (ex tjänstebil i halvskabbigt skick) för att ha att köra byggmaterial med i samband med en renovering, den blev kvar i 3 år och 7000 mil, den bara gick och gick och..... Fick byta kondensorn till AC'n efter ett stenskott men det kan man ju knappast lasta bilen för. Och så är ju en faceliftad E34 såååå mycket snyggare än E39'an !! Skulle gärna köpa en till 96a och konvertera till CNG för att pendla med men det verkar inte finnas några som inte gått 2X000 mil att få tag på. |
|
|
mackan 323ti låter härligt!! Ja visst borde den vara den bästa (läs EJ ROLIGASTE BMW) modellen i BMWs sortiment, vilka utrymmen och vilken komfort och ljudnivå i kupe'n samtidigt som bränsleförbrukningen och reservdelar samt ägandekostnaderna är superlåga rent relativt sett, vilken total kompromiss säger jag :-) Som sagt det är verkligen synd att inte hitta någon vettig, hittade en fin 21000milare fast utan dragkrok (går ju ioförsig att eftermontera). Den här modellen kan tävla med vilen svenssonbil som helst gällande ägandekostander och bränsleförbrukning samtidigt som det är en BMW med bakhjulsdrift, utrymmen, sköna komfort samt inte minst bra känsla i alla reglage osv, man tackar säger jag. |
|
|
Japp håller med fantastiskt mycket bil för fickpengar i sammanhanget. En annan kul bil är 323ti E36 - sålde min till förmån för en modernare E46 ti, fasen vet om man inte borde skaffa en 323ti igen, här finns det fina bilar att få tag ffa i tyskland som gått >10000 mil. Kombinationen Rak 6:a / 170hk / bakhjulsdrift / E30 bakaxel i en compact som väger 1450kg MED bensin & förare kan liksom inte slå fel :-))))) |
|
|
Jag får nog lägga min röst på E34, av senare modell (95-96). Helst med M43-motorn. Snål, snygg, trevlig att köra och med rätt, gedigna BMW-känsla. |
|
|
Sedär ja bmwlundqvist, en till som ställer sig till skaran 518E34 (95-96)!! Vi får inte göra för mycket reklam bara, då blir det ännu svårare för mig att få tag i någon :-) |
|
|
Bmw E34 utan tvekan. Dom jag haft har varit fantastiska. Kan bara anta att E32 är minst lika trevlig. Vad gäller snyggaste leder nog 7-serien i transporter, E38 va? Nu söker jag E36 93-96, hoppas på samma ägande-glädje även där |
|
|
Jag förstår inte varför ni fortsätter att skriva om alla möjliga kompromisser - frågan var vilken som var den BÄSTA BMW:n, och jag har besvarat den: Z8 :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.