|
Sida 3 av 5
|
|
|---|---|
| Jag kan väl ärligt säga att jag är relativt nöjd med mitt Hifi Professional 676 i min BMW E92. Tycker inte alls att det är så dåligt som en del av er säger. | |
|
Radio Professional ger också möjlighet att ansluta CD-växlare, USB, Bluetooth och högtalarpaketen (HiFi eller Professional Logic7) samt visar info från färddatorn i displayen. Kan ju vara bra om man inte har navigation. |
|
|
aha... Vad får man fram för info från färddatorn? Och hur? AUX-in finns väl inte till business heller om jag inte minns fel? Den är bra att ha... ////Martin |
|
| Nikeman: Samma gäller för mig i min E91, är väldigt nöjd t.o.m. | |
| En fråga angående Std stereon i E92. Kan man uppgradera ljudet med eftermarknads produkter. Vad skulle ett sånt kalas kosta ungefär. Behöver inte det bästa då jag inte är något ljud freak. | |
|
Windsor: Du får samma info som om du bläddrar i infodisplayen. Räckvidd, medelhastighet, medelförbrukning, utetemperatur. |
|
|
Sevak: Har för mig att just standardstereon är mer kompatibel med eftermarknads uppgraderingar, n-core brukar ha intressanta prylar; passa på innan allt är slutsålt: Länk Länk Mvh |
|
|
Jag har en E91 (2009 modell) med CD-Radio professional (bara 4 -mellan register, 2-bas högtalare och ingen diskant). Vad har jag för lätt uppgraderings möjlighet som kostar inte för mkt (inte mer än 4000SEK)? Jag har tänkt genom fyra olika senario. 1. Bytt ut alla 4 mellan register mot 4 stk. co-axial 4tums högtalare typ DLS, hertz mm. 2. montera endast 4 stk bra silkes diskant på dörrarna. Ha kvar original mellan register i dörrarna. Jag tycker att mellan register som bara mellan register är inte så dåligt. 3. Byt ut alla 4 mellan register mot 4 par separata diskant och mellan register kit (ej koaxial). 4. Samma som nr. 3 men en extra coaxial i instrument panel om möjlighet finns. Tacksam för förslag ang. val av scenario, och val av högtalar element mm. Vad säger ni om Rainbow, DLS, Hertz mm? |
|
|
nr2 kan du glömma, std pappelement suger. jag skulle föreslå nr1 eller 3, eller ännu hellre det tex det kit svesam använder, då får du bättre baselement också. |
|
| Åk till bmw vet en på forumet som köpte Hifi paketet för 4000:-. Men han fick montera själv. Bmw ville ha 5000 för montering. | |
|
För att vara helt korrekta finns inget gemensamt med fabriksmonterade Hifi-paketet 676 och det man får när man eftermonterar BMWs egna uppgradering (Länk se under entertainment) Tex är basarna under stolarna fortfarande de mindre 160mm tillverkade av Philips. |
|
|
Hittade en sida med ngt som passar bra, tror jag. Det kommer att kosta runt 4000SEK för två par sådana. Hur monterar jag diskant på bakdörrar? Den har ingen plats för diskant som jag ser just nu. Hur är det med central högtalare i instrument panel. Är det kopplad direkt till CD/radio enhet eller är det kopplad via en separat slutsteg? Annars kunde man ha kopplat in en av de original philips högtalare som centre högtalare när man byter ut de. Jag tackar för allt förslag som jag har fått och får. Det är verkligen en bra tråd. Länk |
|
|
raj55 Det där är samma mid o high som i det kit jag har men jag köpte det kompletta kittet med basar också som heter Audio System Xion 200 BMW. Risken är stor att du kommer sakna bas om du gör uppgradering med endast nya middar och diskanter. Beroende på vad du är ute efter förstås... Jag gillar bas så därför byttes rubbet ut och det har även letat sig in en liten låda i bagaget också men det är iofs lite overkill... Lycka till med uppgraderingen. |
|
|
Svesam, Jag har en vanlig "professional radio/CD utan xtra slutsteg. Alla högtalare drivs av "head unit". Som jag förstår du har en extra slut steg (liten låda/overkill). Går det att koppla dina basar till head unit utan xtra slutsteg? Orkar head unit att driva nya högtalare plus basar? Jag vill inte göra den föravancerade med xtra slutsteg. Sen vad har du gjort när det gäller högtalare i bakdörrar. Du måste väl köpa ytterligare en uppsättning utan basar för bakdörrar. Jag är lite orolig för garanti problem om man börjar meka med bilens stereo/ljud när den är så pass ny. Tack för allt råd. Raj |
|
|
HU:n driver inga basar... Bak satte jag ett par JBL-coaxer kopplade till HU:n |
|
|
Hmm kände att jag var lite otydlig. HU:n orkar inte driva basar menar jag... |
|
|
Jag har precis köpt en Alpine Hi-Fi upgrade pkt från BMW för cirka 4800 kronor och har hittat en sida på engelska där folk beskriver hur de har monterat den. Pkt har två högtalare, två diskanter, två filter och en förstärkare. Bifögar länken, Länk |
|
|
Just monterat Alpine-kitet. Var endel jobb, men absolut värt mödan! Ljudmässigt ett riktigt lyft, känns dessutom prisvärt. Nu återstår bara en liten sluten låda under bagagerumsgolvet med en 8" bas, så ska det nog bli riktigt vettigt. |
|
| Ni som har installerat Alpine-kittet; jämför gärna med en bil ur samma serie med vanliga Hifi 676 och säg ärligt vad ni tycker är bättre o sämre. | |
|
Finns det någon härinne som kan utföra montering av Alpine-kittet för en vettig peng? Verkar som det inte är allt för avancerad men jag är inte så orienterad när det gäller elektronikinstallation. Har idag professional men vill uppdatera om det nu är värt. Prisvärd är det också, under 5 000 kr. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.