AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.600

Kampanj på Comfort paket till facelift 3-serie!

Sida 1 av 2
Fr
73
Fredrick_B
2009 M3 E93
Såld
Funderar nu framtida objekt.
Tja pratade med min återförsäljare idag.
Man börjar redan kampanjer på faceliftade 3-serien.
Comfort pkt (19900:-) Nu: 9900:-
Det börjar nog kännas för alla bilmärken!

/Fredrick

//Fredrick
be
10
bertronny
BMW 330d (E90)
TACK

JAG HAR BESTÄLLT EN 320XDA (4-HJULSDRIFT/DIESEL/AUTOMAT),NÄMDE OM RABATTEN VAR INTE KLART MEN FICK DEN I ALLAFALL,BESTÄLLD I LULEÅ
/

Kan man få x-drive med 320d i 2009-års modell?!??!

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Tror du har rätt Fredrik. Bilhandlarna går ett tungt år till mötes. Kolla bara Bilia som sparkar massor av säljare redan! För övrigt så vimlar det av nya A4:or på blocket som står hos handlare som är kraftigt rabatterade trots att de lanserats som en ny modell för att par månader sen.

Fin bil du har beställt by the way. Riktigt trevlig maskin. Har en kollega som jobbat med överladdningssystemet på den motorn.

Synd att det inte är dags att byta bil ännu, men det lär nog dyka upp fler kampanjer nästa år misstänker jag.

Nu har jag kollat bmw.se konfiguratorn...och det var som jag trodde: man kan bara få x-drive till 325, 330 och 335...eller vet du nå't annat, BertRonny?

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
be
10
bertronny
BMW 330d (E90)
x-drive
titta på alla fakta samt läs prislistan så ser du att det går att få x-drive på 320d 2009års , var till säljaren idag ,dom hade fått facelift 320d ,inte så stor skillnad tyckte jag ,men jag vill åt x-drive på en "snål motor" ,bmw-hälsning från luleå

ufo
Det är fortfarande den gamla komfiguratorn på bmw.se.
Precis som jag...vill ha 4-hjulsdrift OCH en snål diesel...perfekt..tack för infon!

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
är det bara jag eller hur fanken kommer man vidare efter man valt modell i konf på bmw.se? är den nere? brukar ju vara en "fortsätt"-knapp.
be
10
bertronny
BMW 330d (E90)
bygga bil

längstb till höger har du en rull-lista då dyker nästa mm upp ,men bmw.se har inte 2009års bara bmw.de än så länge ,:)

Att kampanjpriserna "redan" dyker upp på E90 var väntat. Det har nog inte så mycket att göra med konjunkturen utan snarare att modellen nått medelåldern. I takt med att en modell åldras brukar generalagenten slänga iväg extrautrustning efter kunden.
Det var likadant när E46 faceliftades och BMW plötsligt bjöd på det dåvarande komfortpaketet. Därefter kom ju alla "editions", dvs Stockholm Open, M-sport, Lifestyle etc så det dröjer nog inte länge förrän det kommer mera även till E90.

Om det snart kommer extrapris på M-sport tror jag att en faceliftad E91/E92 med snål dieselmotor kan bli ett vettigt nyköp om man tänkt behålla bilen i 3-4 år, vilket bör räcka innan ersättaren debuterar.
Det var en trevlig nyhet, hoppas dom som redan beställt inte blir blåsta på den rabatten.
an
19
anderna
320i Touring, 2009
Vart hittar man info om rabatten på comfort paketet?
BMW skulle kanske sälja fler bilar om du UPPDATERADE sin jävla sida lite oftare!
Ax
49
AxelE
E46 330ci M-sport Spacegrå - 2003

F34 320d GT M-Sport Alpinvit - 2014
Är det även nån drive på dynamic eller liknande. Väldigt viktigt att jag vet detta då jag beställda för 1,5 vecka sen så att jag redan måndag morgon kan ta tag i detta!
Nej, det är bara rabatt på comfortpkt.
riktigt dåligt av bmw att inte uppdatera sidan lite oftare..
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Fredrick du har post
Sa
519
Salesman
330e Touring -21
325 E90 -05
2002-71

Porsche 993 -94
Var inne hos Burlins i Skeå igår och kikade på efterföljare till 325:an. Man betalar 9900:- för Comfort och 29900 för Comfort + Dynamic.

/Mats
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Jag beställde min 335 i augusti,står 19,000 på ordern. Vad är praxis i detta läget?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.