|
Sida 5 av 5
|
|
|---|---|
|
Jim, om de ska köpa din bil behöver du väl knappast oroa dig. Får du bara pengarna på kontot så är det väl grönt. Tycker frågan vore mer befogad om du skulle köpa bil av dem. Eller det kanske handlar en bytes affär? |
|
|
Hur ofta ringer egentligen en bilfirma upp en säljare och ber om att få köpa deras bil? // M.V.H. Daniel |
|
|
Jim85, släpp ALDRIG (ALDRIG!) ifrån dig bilen utan att ha verifierat full betalning. Ett vanligt sätt att blåsa säljare är att "köpa" bilen med handpenning (dvs en bråkdel av totalsumman) och sedan sälja den vidare samt behålla mellanskillnaden. |
|
|
Håller på att sälja min M3:a och blev uppringd av en kille från MOTUS-bil. Han ringde från kontantkort och påstod att han just köpt hela verksamheten och ej hade hunnit skaffa fast telefon. Han ville ta in bilen och sedan betala när han hittat en köpare, lät precis som alla andra som vill ta in bilen på försäljning. Tycker otroligt mycket om min bil så jag har absolut ingen panik att bli av med den så det blev inget. Skulle aldrig slänga iväg bilen för nått hitte-på-billigast-på-blocket-pris.. //G |
|
|
Känns det inte lite som att någon försöker använda MOTUS företagsnamn i ett bedrägligt syfte? Har kanske inte läst alla trådar om MOTUS men min bild är att dom sålt rätt så fina bilder och jag har inte hört om missnöjda kunder däremot så har väl skattemyndigheten haft ett och annat att säga. ___ //Ulf |
|
|
Jim, kan du förklara lite mer vad mailet säger. Är det ett försäljningsuppdrag eller vill de helt enkelt köpa bilen rakt av? Har du aldrig varit i kontakt med Motus och de har ändå hört av sig och vill köpa din bil? Jag skulle kontakta Motus på telefon och fråga vad de menar med mailet och om det verkligen kommer från dem. |
|
|
Motus har givetvis sålt bilar och inte bilder ;) Dom har också sålt begagnade vinterhjul, bl a till mig och när jag var uppe där så fick jag ett seriöst intryck. ___ //Ulf |
|
|
När jag googlade MOTUS hittade jag ingen hemsida bara en massa inlägg här på AP. Han som ringde mig hävdade att dom köpt MOTUS i malmö och i halmstad och att hemsida och kontaktuppg. skulle komma inom kort. Googlade nu igen och hittar ingen hemsida på eniro finns dock MOTUS bil- och däckservice men ingen hemsida.. Han som ringde mig hävdede som vanligt att dom hade ett juridisktbindande fin fint kontrakt som var helt vattentätt. /G |
|
| Glöm det där och sälj den själv! | |
|
Motusbil finns inte i Halmstad längre,vad jag vet har de bytt till: Svenska Transportbilsexperten AB. Så det är troligast att de är någon som försöker lura dig på din bil. |
|
|
Jag har annonserat min bil länge och har flera gånger blivit uppringd av bilförmedlare, lämna ALDRIG iväg bilen utan full betalning hur lockande deras bud verkar eller hur "vattentäta" och "juridiskt" bindande kontrakt de skriver. /Micke Länk |
|
|
JA de lär va nån snubbe mitt ute i skogen som tycker sig kommit på en smart idè att tjäna en hacka, som ringde dig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.