|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Försäkringsskäl säkert. //Lövet |
|
| Japp, det är "lite" skillnad på försäkringspremien mellan Piteå och Stockholm ... | |
|
@Bapelsin: MK motorsport är inga dåliga grejer, iom allt kommer samma tuner så är allting uppstämd in till motorn/ECU CF insug under huven skulle många göra nästan vad som helst för manuellt eller smg, smak sak "don't imitate, innovate!" |
|
|
Apropå nu händer det grejer på marknaden. Nya vevstakslager så är det en kanon vagn... ;) Vad är det för prisbild på en sådan liten manöver? Länk |
|
|
"Jensa" har snackat med den bilhandlaren. vevstakslager kostar ca 30k om man gör det på BMW. det värsta är ju dock att man inte vet hur länge förra ägaren kört runt med bilen i det skicket. handlaren sade att det inte gick att provköra för att det inte är bra för bilen. sedan behöver tydligen bakre kofångare lackas, och fälgarna fixas till. (kantskrap) känns som att bilen kommer behöva ca 40-50k för att bli i ett ok skick. alltså slutar notan på runt 200k. då känns det bättre att köpa en för ca 220k som är välskött och fin redan från början. |
|
| jag menade förstås att jag har snackat med handlaren, inte att "Jensa" har gjort det... :) | |
|
Jag såg på en av bilderna att vänster bakfälg såg kantstött ut men såg inte tydligt då bilderna är av ganska låg kvalitet. 30k, inga småsummor. Sålde en 325i Coupé -94 för 37k för någon vecka sedan... ;) Nej bilen är inget för mig, känns rent spontant som den levt ett hårt liv och sett för mycket skit. Men vad vet jag som simpel lekman. |
|
|
kan bara hålla med. tänkte åka och kolla på den imorgon, men jag skiter i det trots att den är i stockholm. orkar inte börja med en massa reparationer med en gång. man vet aldrig var det slutar. |
|
|
Länk Tragiskt att jag gick in på forumet för att leta vev lager info för m3. Måste tyvärr säga att dem senaste månaderna har många prissänkt sina m3-01-02 ca:20-30k bara för att dem är så jäkla svår sålda. Med lite is i magen hittar man en m3-02 prissänkt från 250k till 220k som är i toppskick! Länk |
|
| Vira: Det är min M3 som du har tagit med som länk. Jag satte ut den i början för 235 000kr, men nu är jag nere på 217 000kr. Bilen är i nästan intill nyskick, så nu är det bara en tidsfråga innan jag säljer den. Har haft många samtal dom två senaste dagarna och det är några som skall titta på den. Det är bara synd att folk alltid jämför min bil med andra M3:or som har körts året runt och inte är i samma skick, men som är billigare hmm.. | |
|
Jim85, Jag har två synpunkter på din annons. Skriver det bara för att hjälpa dig, och strunta i kommentarerna om du vill. "Höger framdörr går ej att öppna utifrån, det kostar 1000kr att byta ut clipsen på BMW för att den skall fungera igen." Bilen är säkert fin men varför fixar du inte till dörren på en gång, det är ju småpengar i sammanhanget? Har svårt att se att någon som pedantsköter sin bil kan leva med ett sådant fel så det finns säkert en bra anledning. Har inte BMW tid att fixa det på en gång så boka en tid hos dem och skriv det i annonsen, ger ett mycket seriösare intryck. "Provkörning med mig bakom ratten." Denna skrivning skulle kunna få mig som köpare att helt tappa intresset för bilen. Antar att du menar att seriösa spekulanter får provaköra? |
|
|
Jim: menar du allvar att du förväntar dig att någon ska köpa bilen utan att själv ha fått provköra? Det är ju ingen Bugatti Veyron du säljer ;) Håller också med Björn om dörren. Att du inte lägger ner en 1000-lapp på att fixa dörren ger ett onödigt negativt intryck på en i övrigt bra annons och i slutändan kostar det dig nog betydligt mer än 1000kr. Lycka till med försäljningen. ___ //Ulf |
|
| Provkörning med mig bakom ratten... mmm... wow en m3 | |
|
Hur tror ni en Phoenix gul M3 står sig i pris idag. Samt är folk allmänt rädda för en import m3a? Jag är lite sugen på en sådan nämligen, har gått ca 8000mil har lite lullull. Ska titta på den, men är osäker, tror den gått en del på bana, ska jag vara rädd för det? Hur lågt kommer m3 e46 att sjunka i pris det närmsta året? Vad tror ni? |
|
|
Jim85: Jag måste hålla med kommentarerna du har fått + att jag tycker du skall lägga till extrabilder där du visar verkligen hur fin bilen är, invändigt, lack och motor. Jag hade gärna köpt den men drömmer om en grå, blå 02 i samma pris. jimmye: Personligen så kan man ju leka lite "analytiker" och se att såklart alla m3 sjunker i pris. Men det är nu folk säljer sina bilar som mest så räkna inte med mer än -10000kr på snitt m3;an. Sen så är många m3er import så det är ingen lurig affär där MEN vi har ett lågt pris i sverige på våra m3er just nu, även dem svensk sålda. Värt att tänka på är kostnader för att ta hem + ev högre försäkring + bilhandlarna drar av 20% på priset av prinsip sak när dem byter in importerade bilar... |
|
|
tack vira20, Men vad tror ni, kommer man kunna hitta m3or som är schyssta gått ca 10 000mil, med bra historik för 150 000 till nästa sommar/höst? Och är phoenix gul mer svårsåld? |
|
| Dem skabbiga kanske kan ngn enstaka trilla ner till 150 samma tid nästa år. Annars kommer snittet bara trilla ner ca 20-30k... Lagom till bensinpriset ligger på 17kr/litern och skatten på m3er ligger på 4000. Haha det är hemskt att tänka på att det är nu eller aldrig man har råd med dem. | |
|
Hej! Åh vad jag blir trött på alla som ska spå framtiden....finns väl ingen som kan svara på.....SJÄLV vet jag iallafall att när jag köpte min förra M3 -02 vid denna tiden förra året....kostade den 250.000! Och när jag nu ska köpa en likvärdig igen så får jag ge nästan lika mycket, iallafall 240......OCH återigen! MAN får vad man betalar för!!! Mvh Peter |
|
|
Peddan, tack för ditt svar. Men ska du vara dryg behöver du inte kommentera, helt onödigt. Att spå framtiden gör alla vid bilköp, väldigt få som tänker jag köper den och skiter i om jag bara kan få hälften för bilen om 3 månader. Återigen, vad tror ni om Phoenix gul? |
|
|
@jimmye: jag tror inte Phoenix-gul är färgen som kommer stå sig bäst. jag tycker persoligen inte alls om den, no offense. men sedan är den ju rätt ovanlig, och har man tur så är man ensam om den när någon sedan är ute och letar efter just den färgen. om det generella prisläget vet jag inte, men det känns som det kan dyka ytterligare ca 10% innan årsskiftet. och med prutmån i vissa desperata fall, ganska mycket mer än så. det där med att man får vad man betalar för är bara en sanning tills någon med en fin bil får bråttom att bli av med den. jag har själv sålt en fin bil till underpris för att det var bråttom. inget kul, men det var nödvändigt då. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.