|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
E21 2,5L |
Jag hade en MB190 med dåliga lager i lådan och den lät illa när man körde på alla växlar utom femman (lät mindre då). När man motorbromsade lät den väldigt illa. När man kopplade ur blev det tyst. Det var lagret mellan ingående och utgående axel. Böt allt och det kostade ca 3000;. med alla lager; packningar, synkringar och tätningar. Byter du olja kommer den antagligen att låta mer illa om det är vxl.lådan detär fel på. |
|
har samma problem med lådan,snackade med en växellådesexpert ( en av dom bästa i skandinavien ) han säger att om bottenstocken är kass (alltså krökt) så är det att till att byta hela lådan,tyvärr!! En ny bottenstock kosar ca 8000:- utan verkstadkostnader!!!! byt lådan mitt råd 325:an |
|
|
Uppskattningsvis..vad kan det kosta att lamna in for byta av lagret i ladan? nan som vet? |
|
|
Har hört att det ska vara ingående axelns lager som är slut.. min klonkar när jag har kopplingen uppe och ligger i friläge. Länk Söker Hardtop!! |
|
|
Vad alla säger olika!!?? Jag hade en 320 för några år sen med kass bottenstock. Det rasslade när man körde bilen hela tiden. Är däremot urtrampingslagret slut så brukar det låta på tomgång, med uppsläppt koppling som ett rasslande. Trycker man ned kopplingen så blir det tyst. Tycker du ska byta lagret till att börja med, och se om det blir bättre. Att byta låda i onödan blir ju ganska dyrt. Eftersom BMW är välbyggda och genomtänkta så är det ganska enkelt att göra detta. Lådan skruvas lös utan att du behöver montera ner den från bilen (iaf på E21). När man skruvat lös lådan så är det som en "räls, spår" så att man kan dra lådan bakåt ganska långt, sen kommer du åt. |
|
|
Det är inte urtrampning lagret. Botten stocken i lådan börjar ge sig. Hade samma ljud på min bil,bytte urtrampnings lagret med det försvann inte.. Ny låda då försvann det!! Så byt låda istället ellr kör tills det rasar..du kan köra upp emot 10000mil innan det händer något. Bengan Länk |
|
|
Efter att ha läst allt detta så har man kommit fram till att felet är mellan motorn och drivaxeln.. det hade han ju redan konstaterat. Har för övrigt samma problem på min 325:a och vill veta vad det är för fel. Det låter när man står på tomgång med kopplingen uppe. trycker man in kopplingen så långt att det frikopplar så slutar det. kar kommit fram till att det måste va från lådan det kommer ifrån. verkar vara ett vanligt problem bland 325:or. hade inte det problemet med 320:n mest troligt för att den inte har samma effekt och ger lika mycke påfrestningar. Ba´ Mata Wäxla |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.