AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.942

Hur går/gick eran försäljning?

Sida 3 av 3
JoProPro-medlem
2.290
Johan (AutoPower)
2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport
2007 BMW 335i cabriolet
Hej,

jag tror Hampus har sammanfattat det hela på helt rätt sätt. Problemet just nu är inte brist på pengar, utan brist på köpare! Jag tror att de flesta "normala" köpare kommer att sitta lugnt i båten och rida ut stormen på finansmarknaderna innan de börjar titta på bilar igen.

De enda som vill handla nu är hobby-handlare, som ser den helt rätta möjligheten i att skambjuda på de bilar där säljaren MÅSTE sälja.

Jag har säljv min 320dAT -06 på annons, och jag har haft förvånansvärt stort intresse, då det ringt säkert 10 pers på den. Den gick faktiskt nästan iväg redan helgen efter, men min köpare hittade just en sådan bil där säljaren var tvungen att bli av med den, och jag kunde naturligtvis inte matcha det priset. Stackaren sålde sin bil 15 % under den billigaste jämförbara på blocket (om man nu ska lita på min köpare)! Så jag väljer att sitta lugnt tills marknaden har lugnat ner sig. Vi får köpa X3 vid något annat tillfälle istället!

Mvh Johan
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Håller fullständigt med där!
Är inte brist på pengar det handlar om i 9 fall av 10 utan det är ju den där ovissheten som gör att man väntar..
Men i vissa fall handlar det säkert om pengar också då många blir av med jobben just nu + att bankerna har det tufft och är väldigt hårda med hur dom lånar ut pengar.
Men som alltid går rätt bil till rätt pris alltid att sälja!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.