AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
4.940

Hur går/gick eran försäljning?

Sida 1 av 3
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Satt ut bilen på annons för ett antal dagar sen,och hittils har det ringt en kille som verkade vara lite sådär halvintresserad.
Inte ens några skambuds-mail eller några konstiga förslag på byten har ens kommit.
Hur dött som helst!! inte bara jag som upplever det vad man hört..tycker inte jag är dyr heller.

Så vore lite kul och se hur det går för er andra som har bilar ute till salu nu,hur går det för er?
Ni som lyckats få bilen sålt,fick ni det ni tänkte er ellr blev det under minimum nivån till slut?
Sålde två styck bilar under sommaren, båda såldes på några dagar och utan att köparna prutade. Det är väl ett tecken på lite lågt satta pris men jag annonserade ut bilarna för att sälja dom så det gick ju som jag hade tänkt.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Sålde min 528 på en dag i juli. Marginellt med prut. Sålde 523 veckan innan jul, också med endast någon tusenlapp i prut.
Försöker hjälpa en bekant med uppdraget att hitta en ekononomisk bil för max 30-35.000 och som skall fungera som 2.abil i hushållet...
Har ringt på några annonser- alla sålda inom ett dygn eller två.. Först en Skoda Ocatvia lågmilare fr. dödsbo.. Såld direkt. Sedan en Fiat Punto, enägare med full servicebok, också såld på 24 tim. Därefter en Corolla som såldes på ett par dagar..
Lärdom: Skapligt bensinsnåla bilar i gott skick och pris i närhet av "lägst på blocket" säljs jättesnabbt!
Däremot motorstarka bilar där säljaren vill ha "bra" betalt... ja, då får man nog vänta..

Och så pratade jag med en BMW-ägare som sa: Jag säljer OM jag får ett marknadspris för bilen.. "Marknadspris"- det är väl ändå det pris som "marknaden" är beredd att betala för fordonet under en försäljningsperiod på typ en månad? Får man inte det begärda priset- ja då är ju uppenbarligen inte "markndaen" intresserad och priset troligen för högt.. Eller??
Marknadspris säljare: Högsta utannonserade pris på blocket på en likadan bil på blocket...

Marknadspris köpare: Se ovan fast lägsta pris på blocket...

Naturligtvis så är jag ironisk, men många som hör av sig när man säljer sin bil hänvisar just ofta till "Men jag såg en likadan för 2v sen på blocket som kostade 20" mindre, så du får lika mycket för din..."...När man får en sån kommentar brukar jag bara säga: "Men varför köpte du inte den då???????"
ka
1.393
kamel2
Bmw M135ix VW Passat GTE
Bmw 535ix GT såld
Bmw 525i E61 såld
Bmw 525i E39 såld nu skrotad
Bmw 328i E46 såld
Bmw 316i E46 såld
Bmw 316i E36 såld
Bmw 528i E28 såld nu skrotad
Har aldrig haft problem att sälja mina bilar. Tricket är att köpa en bil i fint ,absolut orginalskick och sälja den i samma eller bättre skick. Att alltid halla bilen ren hela tiden är ocksa toppen.
16.549
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
På en vecka har det ringt 1 kille som verkade extremt intresserad ("letar precis efter en sådan bil som din") och skulle komma och kolla samma dag. Han dök naturligtvis inte upp. Sedan har jag fått ett mailbud som låg under vad jag skulle få vid inbyte.

Tur att man inte har bråttom att bli av med bilen för annars hade man nog blivit frustrerad på riktigt...

//Lövet
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Beror ju såklart på vilken bil det gäller...
Tar jag mig själv som exempel så är det ju en bil med ganska så smal målgrupp + att det känns som tidpunkten för att sälja denna bil är på våren!

Kanske bara att aceptera ett pris under min.gränsen..?
Har igentligen inte alls bråttom att sälja den,men när man väl gett sig in i försäljningen så vill man ju bli av med den.
Kan bara hålla med Haas, inte ett ljud på vare sig telefon/mail min bil (Honda CR-V) ligger som ca 7-8a "nerifrån" (prismässigt) av ca 25 likvärdiga bilar som säljes privat på Blocket så jag är väl i nedre halvan av prisskalan och ändå INGET

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Det tog ca 1 månad innan jag sålde min 530...
Ville ha 40k från början, sen sänkte ner till 39k efter 3 veckor o sen sålde jag den med prut för 33k. Bilen var inte heller felfri längre...

Sambos Renault Clio ´99 blev såld inom ett dygn för 30k o priset var 35k.

Mycket beror på vad är det för bil man vill sälja. Små bilar utan fel går som nybakade bullar.

BMW - Beroende Med Wilja!
Det kanske inte får skrivas här men när ja köpte bmwn så anonserade ja ut mercan för 35 000kr men det var segt i hur länge somhelst... tillslut sänkte ja priset till 25 och då bytte jag den mot en sportbåt med 185hk utombordare ! kanske är mer lättsåld till våren tänkte ja! vi får väl se

Klima,Navi,Tv,Elstolarfram+bak+minne,Xenon,svart nappa mm..
Sålde en Toyota Yaris för en månad sedan. Tog ett dygn, väldigt många ringde och mailade både seriösa och skambudare. Var näst billigast på Blocket (115kkr, dvs ca 5kkr under handlarpris), men skatt och service (totalt ca 3-4kkr) stod för dörren.
Köptes oprutat av en dam som flög ned till Köpenhamn i från Norrland! Gjorde upp affären på Malmö Svågertorps parkering en söndagskväll. Fick skjuts hem, därefter körde hon 110 mil hem...
Definitivt min smidigaste bilaffär hittills.

När det gäller 328 E36 är dessa rätt tröga att sälja, det tog närmare 2 månader att sälja min för 3.5 år sedan.
p9
95
p950nlu
540iA Touring -01
Porsche 928S4 -89
Ford Mustang Fastback 1966
assegt, satte ut min 530 i juni, fick den såld i augusti. Typ 2 pers hörde av sig efter jag satte ner den 25000.
Ingen bra idé att sälja bilen innan semestern, nu borde det vara lite bättre.

bilen jag köpte hade legat ute sen i juni också, han fick gå ner 20000 i pris innan jag nappade
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Det är svårsålt just nu, alla dyrare varor är svåra att sälja. Arbeter inom det marina och säljer båtar, det är stendött även där.

Men visst går det att sälja en framförallt völvådrad bil i bra pris.

Sålde min V70 2,4T -02 (sent uttagen) fullutrustad jubileumsmodell med 20000mil på mätaren i ett skick som var så nära nytt man kan tänka sig. Köpte den billigt tyckte jag för 77500:-, annonserade ut den efter en månad då jag tröttnat på volvos pissiga kvalitetskänsla och lite så.. 95000:- en snubbe som ringde och kom och tittade ville pruta till ca 85000:- jag tackade nej men sa jag skulle fundera. Lät annonsen ligga ute ett tag till i 95000:- stendött. Jag tröttnade sänkte skiten till 80000:- fast pris och skickade samtidigt ett sms till han som tittat på bilen och talade om att han kunde få den för 80.000:- men isf omgående. Han bestämde sig, ringde sen tillbaks igen och prutade på det priset.. pust! Jag förstod att han skulle tacka nej om han inte fick pruta så jag sa 79 annars får du leta efter en annan bil. Då slog han till. Annonsen låg kvar i några dagar under den tiden ringde endast 2 st ytterligare. Jag lyckades iaf ha bilen helt gratis i en månad :) Köpte sen en gammal E38 från 95, det är en riktigt bil till skillnad från volvon :)
Verkar vara lätt att bli av med typiska icke BMWbilar....

En känsla jag fått är att flera av BMWs äldre modeller befinner sig i ett stålbad just nu eftersom de börjar bli riktigt gamla, titta bara på faceliftade E39or som det går 13 på dussinet av på Blocket.

Har just nu inget akut behov av extra pendlarbil men jag funderar ibland starkt på att fynda en tidig faceliftad 525iT, eller en 523iT -00, givetvis utan "M-packet" och med manuell låda och många välservade mil. Skit samma om den är omöjlig att sälja i nästa led, kan man få så lite som 10-15kkr för den om 2-3 år blir totalkostnaden inkl värdeminskningen ändå löjligt låg.
Visa användare
576
ErikBerg
2002tii -75
1802 -73
BMW 520i Touring 1996. E34:a. 22600 mil. Hyfsat bruksskick. Fungerande AC. Sommardäcken jätteslut.
Sattes ut för 26000 kr. Såldes inom 2 dagar för 24000 kr. Prutade pga sommardäcken.

Det gick ganska lätt, får jag säga. Jag satte priset mitt emellan "pärlorna" och "vraken" på Blocket. Och satte lite prutmån.

Killen var nöjd och fick grymt mkt bil för pengarna.
Ev
612
EvergreeN
318i Touring E46 '05
320 e46 verkar vara svårsålt, inte många som vill ha 6:or nu verkar det som - alla vill ha miljödiesel eller etanol.

Har inte fått många svar men har inte bråttom heller, jag är inte billigast på blocket men min bil är mint, väntar bara på rätt nisse - har typ reparerat den in absurdum så det mesta är nytt. Fan vad jag hatar denna bilen, har kostat mig hur mycket som helst.

xo(
Ba
396
Bavaria1
iX3 M-Sport, -22, Piemont Red
Neue Klasse Fire Red beställd
Sålde min 320iA -00 i våras efter 1 v annonserande .
Då bilen gått ca 26000 mil la jag mig i det lägre segmentet.
Detta + det fina skicket bidrog säkert till att det gick snabbt.

Och då fick jag ändå ca 10000:- mer än jag skulle fått i inbyte.

Många lägger sig alldeles för högt i pris, då får man ju räkna med större svårigheter att hitta rätt köpare.

Lennart Bornhall
BMWCS #1085
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Om någon går i tankar att sälja en E46 iM touring runt -03/-05 skicka gärna ett PM.
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Finns en o annan läcker på blocket!
Länk

BMW - Beroende Med Wilja!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.