|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Efter att ha läst inläggen ovan känns det som att det mesta går att sälja, men att man måste ligga bland de billigaste på blocket för att det skall gå smidigt. Sen är det extra otacksamt att sitta på en 3-serie Limo, de blir iskalla snabbt om de saknar M-paket. Touring och coupe går mycket lättare att sälja. |
|
|
Tack Grabber! Den där såg riktigt fin ut! Nu är det inte jag som ska ha den men jag kommer lätt tipsa min kompis om denna. Han är egentligen ute efter en 320/325 men den där kommer få honom att smälta tror jag! |
|
|
Nu har det för min del börja dyka in en del bytesförslag, det ena roligare (märkligare) än det andra. Har just blivit erbjuden en Smart + pengar (nej tack, har inget behov av en minibil. Letar snarare efter något ännu roligare än 530n), en 525xi E61 för 125.000kr till (nej tack, inte sugen) eller en S80 T6 plus lite pengar (provkörde en innan jag köpte 530n. Den drog 1,6 liter milen under min körning och så häftig var den inte) Men, men. Alla bytesförslag läses och ibland blir det liksom lite humor. Alla förslag är välkomna och man kan aldrig få mer än ett nej tack av mig i alla fall. //Lövet |
|
| Som vanligt handlar lllt handlar om pris kontra skick. Det verkar finnas köpare på precis allt här i världen... | |
|
Kan bara tala av min egen erfarenhet av att sälja min bil men marknaden är väldigt död. Det va inte så många som ringde, nån då och då men jag började med ett högt pris också. Fick byten till bilar jag inte har i min framtida bil budget så de tackades nej till, sänkte priset med ett par tusen lappar 2 gånger. Tillslut mailade en seriös köpare och efter lite mailande bild skickande kom han och köpte den. Men som H Så nu är det dags för en till BMW i den lägre prisklassen ca 20K vilken ska jag välja? :) Kan bara tala av min egen erfarenhet av att sälja min bil men marknaden är väldigt död. Det va inte så många som ringde, nån då och då men jag började med ett högt pris också. Fick byten till bilar jag inte har i min framtida bil budget så de tackades nej till, sänkte priset med ett par tusen lappar 2 gånger. Tillslut mailade en seriös köpare och efter lite mailande bild skickande kom han och köpte den. Så nu är det dags för en till BMW i den lägre prisklassen ca 20K vilken ska jag välja? :) |
|
|
Själv har jag en köpesannons ute. Själv tycker jag att det borde vara mycket intressant att höra av sig på en sådan om det är trögsålt. Dock är det väldigt få som hör av sig och de som verkligen hör av sig erbjuder riktiga fantasipriser i regel. Flera som jag hör av mig till på mail struntar också att ens bemöda sig med ett "jag orkar inte maila" till svar.... Så jag undrar om det verkligen är så illa? |
|
|
De tog nästan 4 månader att sälja en 318d-06 och jag fick gå några tusenlappar under bilpriser.se lägsta pris så visst känns marknaden ovanligt trög. Men visst dumpar man till långt under listpris så är de klart att de kan gå fort. 99% av alla köpesannonser känns ju som rent trams med rena drömföreställningar om krav på skick och lågt pris, så jag förstår att nästan ingen ringer på dom. Tex. simon_en Länk En 728, 730, 735, 740 eller 750 som är servad och skött och rostfri för max 25.000 kr, hur kan man ens tro att de existrerar en sådan bil i Sverige? Eller markant lägre pris pga fast dragkrok av säkerhetsskäl, det låter ju ett rent aprilskämt för mig... BMW CS #5139 |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
Jag har en helseriös köpesannons ute på blocket på BMW kombi automat diesel, men det är rätt lugnt där med. 75 % länkar till sin egen annons på blocket, och det är ju hyfsat ointressant. Jag har fått in en del halvbra förslag, men många är rena drömmare. Det jag vill hitta är en nästan ny leasingbil som av någon anledning ska lämnas tillbaks, men det verkar mer vara privatpersoner som ska köpa ut sina gamla tjänstebilar som ringer. På ett sätt kan jag förstå Simon, kan jag hitta billigare och bättre på blocket själv så är det egentligen onödigt att de hör av sig, det slösar bara bort tid för oss båda. Det är verkligen lugnt just nu, det verkar helt enkelt saknas köpare, det är inte så att priserna egentligen har gått ner utan det är bara ingen som ringer på annonserna. De enda som ringer är snik-köpare som ska göra ett klipp, tråkigt men så kommer det nog att se ut ett tag till. Men som vanligt, allt går att sälja till rätt pris! Och det finns en och annan seriös köpare också. Mvh Johan |
|
Johannes; Simon har humor, jag ger honom kredit för att vara så ihärdig:) Jag har köpt bil precis, prutade inte en Euro utan fick övertala för att få köpa! :) så nu äger jag min åttonde 540i E34, min tredje Arktissilber med 6växlad låda! :) (av 54st tillverkade=) hmm det är över 5%. Kommer köpa min mors Passat TDI-99 lite senare i år, blir ca 40papp med ny koppling nu när den har drygt 21000mil bakom sig och samtidigt köpa henne en Toyota Prius med PDC, får se hur det går, kikade precis, det är ont om Prius med PDC... utrusta bilar är tydligen svårt:( Och jag som ville ha en svart med dom gråa fälgarna.. Stephan |
|
| Den Grabber länkade till var tyvärr såld fast annonsen låg kvar. Något liknande är fortfarande intressant. Har varit runt och kollat på en del 320's men tyvärr är det få med M-paket ute. | |
|
Billigast, billigast, billigast.......... SUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Titta på en bil du är intresserad av. Är det rätt bil för dig och den råkar vara några tusenlappar dyrare än "billigast på blocket" har du ju två val. Antingen betalar du mer för en bil du verkligen vill ha. Eller så betalar du det billigaste priset men får då en bil som du kanske inte är riktigt nöjd med. Antingen snålar man eller så köper man det man vill ha. Skulle det nu vara så att den billigaste bilen har de spec man vill åt så är det ju ett enkelt beslut. Har haft bilar ute på blocket som inte varit billigast. Då får man alltid mail om att den och den bilen är billigare osv. På dessa mail svarar jag alltid: Köp den istället då! Det viktigaste när man ska sälja bil är att inte vara tvungen att bli av med den. Då är det ju väldigt lätt att gå ner i pris bara för att få bilen såld. Själv försöker jag se till att inte ha bråttom vilket i sin tur brukar leda till att rätt köpare till slut dyker upp. Har personligen aldrig köpt eller sålt "billigast på blocket". För mig handlar det om att bägge parter är nöjda. På detta vis har jag faktiskt skaffat mig en hel del bra vänner. Bara några tankar om och kring försäljning. M.V.H Dennis |
|
|
Håller med dig helt och hållet Dennis. Jag har försökt sälja min länge och som tur är har jag råd att ha kvar den samt har en annan mer praktisk bil som jag åker dagligen i och M3:an får stå i garaget för det mesta tills rätt köpare dyker upp som uppskattar en fin och bra bil som inte är "billigast på blocket" ;). /Micke Länk |
|
| AMEN! | |
| La ut 528an i mitten av juli. Va nog en av de dyraste om inte den dyratste för den årsmodellen? Sålde den på ca 2v, begärt pris var 85, släppte den för 78. Men bilen var i väldigt bra skick och köparen fick inga otrevliga överraskningar när han åkt ca 40 mil å kollade på den. | |
|
För min egen del så värmer dessa annonser en aning. Skönt att se att vissa i alla fall har ambitionen att hålla uppe prisbilden på E39 ;-) Länk Länk Länk Länk Med ett pris 40-60.000kr lägre än dessa borde man ju bli av med bilen till slut. //Lövet |
|
| Jag tyckte det gick segt att sälja min 325 coupe. Den hade visserligen 28000 mil på mätaren och hade lite rost, men inga som helst fel på den samt nybes och nyskattad. Det tog ett par månader innan jag blev av med den faktiskt. Det hörde bara av sig oseriösa människor och prutade på telefon osv. | |
|
Jag har en sjukt fin o vårdad o lågmilad 320i 2001:a, mångasom tittar o kommenterar min bil, den skiner som solen själv. har haft kanonpris på blocket i 2 månader men det är ju helt åt helvette! Började med lite högre pris, 132,000kr som var lite i överkant kanske, sen 118,000, sen 112,000 sen 106,000 o nu 99,000kr När jag satt ut annonsen så var jag helt säker på att 110,000 skulla va lätt som en plätt o minimum, men icke! En strulig indier har hört av sig, men han kom inte, sen ringde en tant som såg min bil på parkeringen, hon såg min lapp i rutan om att jag säljer den, hon tyckte den va så fin, men hon ringde inte igen, kanske ville ha en nyare bil än 2001:a? hon skulle snacka med sin man... Söker man på blocket: BMW 320, under 8000mil, under 100,000kr får man bara upp min bil. Säker man på: BMW 320, under 11000mil, under 130,000kr så får man upp 4 bilar om man minns rätt. Jag har dessutom vinder o sommardäck på snygga lm fälgar, defa motorvärmare o lite annat lull-lull. Bilen är tipptopp! Jag fattar ingenting?! Inget email eller telefonsamtal, ingen som frågar något, om det är fel pris så är det ingen som rättat mig heller. Men rätt pris är det, jag har kollat runt o tycker det e bra pris. Jag är lika chockad som insändaren av tråden, men iförsig så är det min 1:A bil så jag vet inte hur det är annars. |
|
|
an behöver inte vara billigast på blocket, men det gäller att fånga upp potentiella köpare med annonsen. Bra bilder och relevant fakta uppställt snyggt och prydligt. Man ser en del med caps lock på som drar ihop texten med utrustning så det knappt går att läsa. Jag skall själv med tåren i ögat sälja min 330, jag vill egentligen inte ens sälja men mäklaren råkade dölja att tomträtten som huset står på skulle upptaxeras med 100procent, ja mäklare..... Jag hade tänkt lägga mig ganska lågt för årsmodellen... Folk verkar rädda för starka bilar.....de drar så mycket bensin, och så köper de en v50 flexifuel som drar mer men går mycket sämre och har känsla som en våt raggsocka!!!??? Hur var det här då? |
|
| Folk undviker att köpa bilar som de tror blir trögsålda när de själva ska försöka bli av med dem. Den här tråden indikerar att de gör rätt, för tillfället. | |
|
Frågan är om man ska sälja bil just nu och samtidigt ha förväntningar. Samhällsekonomin är orolig vilket smittar av sig. Jag tror med lätthet att man ska rida ut stormen och se vars detta tar vägen. Att vara stressad att sälja skapar alltid en nackdel. Att det är köparens marknad ifrågasätter ingen. Men jag tror inte det säljs otroligt mycket bilar för det, dvs affärer görs inte upp för toklåga priser, utan bilar blir liggande på annons och många köpare har "billigt" i huvudet och tokprutar på flera bilar utan resultat. Det är min bild av marknaden, is i magen och sunt förnuft gäller fortfarande som jag ser det. /Hampus Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.