AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.106

Bmw M5 e39 långmilare?

Sida 2 av 3
Jag tror att ett av de bästa köpen (prismässigt) man kan göra i M5-väg är en bil som gått ca. 12-14000mil och där de viktigaste slitdelarna redan har bytts ut. Dämpare, länkarmar, bussningar, koppling, svänghjul, bromsar, en hög med sensorer, kanske till och med vanos. Ett av de "farligaste" köpen är en bil som gått ca. 10000mil och där de flesta ovannämnda kommer att rasa inom 1-2000mil.
klart du ska köpa en m5a igen k björkman stan behöver fina bilar.vad jag ser i tråden har han inte sagt att han har det dåligt ställt,man anpassar ju budget efter vad man har lust att avsätta på en bil.tro det eller ej det finns andra grejer att handla än bilrelaterade grejer
20
1.534
2002tii
116d LCI M-Sport -16
325i -86
2002tii -72
Porsche 911 SC -80
Amazon Kombi -65
Skulle inte våga köpa en som är fulservad och ger ett lite slitet intryck :)
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
En sk Freudiansk felsägning (skrivning) ;)Länk

Bjuder på den!

Får nog räkna med att behålla bilen efter att man försagt sig ;)

Har idag diskuterat entusiastförsäkring för vagnen i fråga, blir jag ensam i Sverige med en entusiastförsäkrad M5e39 om det lyckas?
Visa användare
253
Vira20
Plug-in bil från annat märke
Hur lyckas du med det? Jag har knappt fått igenom orörda alpina bilar på deras entusiastförsäkring när jag spanat på alpina. Med pratar vi om för krav för din m5a då? 500mil? avstäld?

Förstod inte riktigt, vad sa mr: K.Björkman om din bil när han kolla på 18000milare med högre prislapp?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag uppfyller alla krav utom 20-års regeln.

Max 500 mil om året
Bilen är i mycket bra skick
Har annan bruksbil
Förvaras i garage
Stöldmärkt
Brandsläckare
mm

Tror det underlättare lite att jag aldrig behövt utnyttja bilförsäkringen på 20år undantaget ett par stenskott i vindrutor.

En original Alpina trodde jag inte var några problem?

fan vad trist att bara kunna köra 500 mil om året när man har en så fin bil! :D
vad är 20årsregeln för resten?
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Fin bil det där. Den som gått 18k mil. Länk
Den är grymt fin i lacken och interiört. Sedan är den väl underhållen.

Vet om många rishögar till M5 or. Folk säger att deras bilar är såååå himla snygga men i själva verket är de lik! Fattar inte att folk orkar!

Köp en M5:a som har ett bra helhetsintrygg och av en person som har lagt ner lite själ på bilen!
E39 M5 tycker jag är den mest prisvärda sportbilen i dagsläget och den börjar passa alla plånböcker.

"It's furious to be fast!"
Jag har åkt 300 mil i sommar med min M3:a, tråkigt för jag har åkt ca 1000 mil i sommar i min Passat variant 1,9 tdi -02 då jag inte vill ha hunden i M3:an och kör den inte när det är dåligt väder heller.

/Micke

Länk
den såg riktigt fin ut! M5:an är riktigt snygg ibland...
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Använder man den som entusiastbil så räcker 500mil gott och väl för mig. Det är ju 20 mil i veckan då jag bara ska sommarköra oftast då oftast endast på helgen och kanske någon kväll i veckan. Mina tidigare entusiastbilar har ofta inte körts mer än 200-300mil.

20 års regeln betyder att bilen ska vara minst 20år gammal.

Visst är det sanslöst prisvärda bilar, speciellt den här! (min)Länk

Visa användare
253
Vira20
BjörnB: Hos compricer fick jag upp if som billigaste försäkring ca 9600kr räknat på reggnummer på en svensksåld 99. Nu vill jag importera en m5-03 imola röd 13000mil.

Max 1000 mil, villa + låst garage. över 20 skadefria år. Skall kunna köras av under 25 år. försäkringen står på årsmodell 511007. Tror du jag kan förhandla ner priset lite eller får jag acceptera runt 10000kr/år? Ingen "liknande" entusiastförsäkring som finns att ta för oss som har annan bruksbil?
Gemini__
BjörnB: Ser kanonfin ut. Hajjade till när jag såg priset. Att det därtill är en sent tillverkad i kombination med ett lågt miltalet gör inte saken sämre.
ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
206 tusen är bilprisers värdering av den m5 02:an....
228 tusen om den varit svensksåld.

169 tusen är på tok för billigt. Kanske desperat efter $ ?
Dragkrok på den bilen...något jag inte fattat varför på en sportbil??? :o

Fin verkar den vara men ingen Navigator? Borde nästan vara standard tycker man på så här fina bilar.

ma
313
magnat
M5 E60 sedan 2005
Menade uppskattat köppris hos bilhandlare..
Verkar oftast vara det priset som verkar vara mer realistiskt.
För övrigt tycker jag att bilpriser värderar lite väl lågt ibland, har jag fel så rätta mig gärna.

Gemini__
Tycker inte det verkar som ägaren verkar särskilt desperat efter pengar.

Dragkrok är alltid bra att ha. Även fast det är en "sportbil" ;-)

Om man prompt måste ha hjälp med navigeringen finns det fina eftermarknadsprylar för detta ändamål, till riktigt humana priser. Fast det är klart, en 16:9-skärm gör sig rätt fint i E39:orna.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vira: det beror lite på var villan står...;) Själv betalar jag ca. 8000kr för min, 40+, inga skador, 1500 mil, hyrbilsförsäkring, villa m garage, mindre ort men bara 25km från Malmö.

169' är ett klipp för den bilen och även 185' var ett bra pris. Jag tycker det är konstigt att den inte gått iväg än. Visst, det är inte den mest välutrustade M5:an som är till salu men skick, historik och färgkombinationen är ju klara plus.

___
//Ulf
Visa användare
253
Vira20
Förlåt om jag går lite offtopics nu men satan va tråkiga m5er vi har i sverige. Dock är EbayUsa grymma att få bilar att se ut som nya då dem under all polering kan vara slut körda men kolla här annat än alla silver, blå och svarta vi har här:

Länk
Länk
Länk
det har slagit mig med, hur välpolerade bilarna på ebay är.
det känns lite som att jänkarna tar ganska bra hand om sina bilar, lite som tyskarna.
sedan är det ju så med ebay, att många objekt säljs utan provkörning, eller ens en direkt inspektion.
därför är det extremt viktigt att framhäva bilens skick.
de är också ofta väldigt noga med att peka ut eventuella skador/defekter i annonserna, så det inte ska bli något knas sedan.
Hej! Tack för alla svar, tyvärr blev det dock ingen M5 e39 för mig just nu, vet att priserna höjs till våren, men jag kommer nog " tyvärr" att vänta till efter vintern. Det blev lite ändringar i planerna som jag inte räknat med.....
Men som sagt, tack till alla som tog sig tid att skriva!

MVH Kristofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.