AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
26.191

Någon som monterat solfilm, t ex Soyafilm?

Sida 3 av 3
Is
468
Ismo
735iA -87
Klisterfilmer är inte det lättaste att montera, men om man har rutan framför sig helt plant och inget i vägen så går det lätt.

Men som sagt, ett halvt helskotta att behöva ta ner och sätta upp rutorna igen
We
103
Wegen
530iA Touring M-sport -02
Förstår att det är svårt när det inte är färdigskuret och format. För när det är det är det inga problem.
Cr
57
CrilleT
530 xd -06
Blir ibland erbjuden av en kund att de kan komma med rutorna lösa eftersom det "måste vara lättare då".
Har gjort en bakruta och några sidorutor en gång på det viset då bilen stod på annan ort och glaset var nytt och skulle monteras senare.

Tycker det är mycket svårare då det lätt blir mer smådamm och partiklar kvar på glaset, när rutorna sitter i bilen så rinner allt sånt bort nedåt.

Så får man bara koll på hur man skär filmen innan montering så är det en massa onödigt jobb att plocka ur rutor.

En liten parantes med att ta ur limmade rutor är att en kompis som är billackerare berättade för mig att om rutan skärs ur slarvigt så lacken innanför rutan får skador så rostar det lätt där.
Enligt honom såg han ett antal bilar varje år som rostat i onödan då glasmästarn inte målat över sådana skador.
dr
8
dr_dumi
320i Sedan - 02
Finns de någon som skulle kunna montera solfilm på min 320i E46 facelift? Jag tycker det är dummt att betala 3000 kr för att få det gjort av någon firma... Jag skulle kunna prova göra det själva fast jag saknar erfarenhet. Eller få kanske några vettiga TIPS
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.