|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
de får den som är intresserad hitta Jonas M-power |
|
|
Jag funderar på att köpa m3 och har pratat med en m3ägare. den jag kollade på hade en 3,0 liters motor men jag har alltid velat ha de värsta alltså 3,2:an. Men nu har jag hört att en m3:a med 3,0 liters motor kan varva högre på växlarna och därför går lika bra som de m3:or som har 3,2 liters motor eller till o med bättre? stämmer detta? |
|
|
vad jag testa med mina gamla m3or så går de lika bra men 3.2 har högre toppfart Jonas M-power |
|
|
Hej, eftersom M3 E36 lätt drabbas av effektförlust när vanosen blir sliten......så kan en 3.0 mycket väl va lika snabb som en 3.2.....men funkar båda motorerna som dem ska så ÄR 3.2:an snabbare.....kan oxå tillägga att 3.2:ans vanos strular mer efter egen erfarenhet..... Mvh Peter |
|
|
om någon här som kommer ihåg en m3 cab 97 smg estorilblå i kristianstad. Var ute på blocket också. Med defekt hydrolik i växellådan, Den bilen har fått vanosen bytt 2 gånger. Jonas M-power |
|
|
tack för de, jag utgår ifrån att motorna inte är skadade, men med tanke på hur stor skillnad det är mellan motorernas kraft, tänkte på hästarna, skiljer ju 30 hästar ungefär bör 3,2:an dra i från ganska rejält, eller gör den det? hur stor skillnad är det? 0-100 osv. tack på förhand! |
|
|
3.0 0 till 100 6,0 sek 3.2 0 till 100 5,5 sek Jonas M-power |
|
pg_ice |
mrjonni ett ex jag körde 50hp lustgas på gamla 325an dom enda gångerna man kände av effektökningen var på dom låga växlarna. när du kommer upp i hastighet så vart det bara ett litet ryck när 50hp extra skickades på. så 30hp extra är skit samma enligt mig,inget man ropar WOW av köp en 3.0a sen köper du ett alusvänghjul,då drar du ifrån 3.2an utan problem 0-100 |
|
okej.tack för de! egentligen har jag inte planerat att vilja spöa en m3 alls, vill egentligen spöa alla andra bilar, speciellt sabar o 35 åriga farsor med sina volvo v70:) thx |
|
|
PG: Man kan gör samma modifieringar på 3,2àn med:P |
|
|
mrjonni : Se bara till att inte möta nån chippad t5a eller liknande för då får du problem. 3,0 är snabba o faaan vilket skönt drag det är o underbart ljud måste jag säga |
|
pg_ice |
AW: stämmer bra det :) men det är mer jevlarenamma när du växlar med en 3.0a där hugger det till när nästa växel läggs i 3.2an har väl nån gubb ventil som ska göra att kopplingen slirar lite innan den greppar när man växlar har för mig jag läste om det att det inte funkade bra med ett alu svänghjul då dom hettas upp för mycket. kan vara rent dravell iofs |
|
De slirar inte de minsta på min utan "hugger" direkt. |
|
| Jonas 320; sålt din M3a eller? | |
|
M3Crille Nej de har jag inte gjort. Men sålde 325an cab så har en bil mindre. Fram tills 31 är den till salu Jonas M-power |
|
| Jonas 320; Ok! Låter ju lovande för min del!! Har ju en "Vulgo" 945 som ja fick i ett byte som ja har köpare på men som inte får ut armen ur r****... Får ja bara den såld så e ja stor spekulant!!! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.