|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
just det , missade att jag även bytt vänster ytterspegel , om jag minns rätt så ville BMW ha 3000.- för bara spegel glaset ( automavbl.) så det fick bli standard glas |
|
|
Ha, vilka korta listor ni har... Spontant kan jag under de 17000 mil och åtta år, den har nu gått 27', vi haft bilen räkna upp följande: -Båda kattarna -vevaxelgivaren -alla skivor + ok fram -bagagelucka -ac-fläkt -termostatgivare -backspegelglas, yttre med aut. avbländning, Aj, sade plånboken -alla länkarmar och de flesta bussningar fram och bak -något rackarns kontaktdon vid startnyckeln -elhissmekanism till ena bakdörren -knappsatsen till elhissarna på förarsidan -drivdonen till båda xenonlyktorna -motor till intensivrengörningen -hjullager bak -säkert fler grejer som jag nu inte kommer på Det som behöver göras nu är att byta wire till växelspaken. Å andra sidan kanske många av dessa saker kan ses som rena slitageprylar. Och nu när de är bytta så vet man att det borde hålla några år till |
|
|
Saker jag bytt på min från 16 700 - 26 000 och 3,5år. - Luftmängdmätare med omprogramering - En spridare - Kabelsats för spridarna - Kamaxelgivare - Lyktglas fram - Spännrulle och rem AC - ABS givare båda bak - Pendelstag fram och bak - Bärarmsbustningar båda bak - Bakvagnsbustningar 4 st - Hardyskiva - Castersatg fram båda - Bärarmar farm båda - Hjullager farm och bak - Stötdämpare farm - Skivor fram - Flexislangar avgassystem - Webasto värmare - Xenonlampor - Inner dörhandtag förarsida - Torkare och bakrute handtag - Yttre handtag för bakluckan - Batteri - Dimljus Ja de var väll allt som jag kommer på. |
|
|
530 d, drygt 29000 mil, hade gått 18 000 när jag köpte den. - Stötdämpare fram (garanti) - Vevhusventilation (garanti) - Baklucka o huv (garanti) - Ett stag bak, kommer inte ihåg vilket (Garanti) - LMM (garanti) - Bromsar fram, 2ggr varav en på garanti - Bromsar bak - Bakvagnsbussningar - Webaston, dieselvärmare - Turbon (dyrt) - Vänster motorkudde - Nedre främre stagen 2 st - Batteri Det är vad jag kan komma på förutom däck, xenonlampor, olja, filter, torkare och annat smågojs |
|
|
Efter ca 11500 mil så är det totalt bytt: Batteri Alla spridarna Lister på båda bakdörrarna (plus ngt inuti dörrarna för att det läckte in vatten i kupén) Baklucka (Rost garanti) Åtgärdas en andra gång idag trots att luckan byttes för 2 år sen, Har tydligen tillkommit ytterligare direktiv om att plasten under glasluckan ska skäras och sen sättar tape!!!! Huv, idag! (Rost garanti) |
|
| garpen: Vad är det för sorts garanti som ersätter en massa delar efter 18000 mil??? | |
|
Kan numera lägga till komplett renovering av kylsystemet och byte av bromsskivor och belägg. Helt underbart med vibrationsfri E39, det är nu man inser vilka underbara bilar det egentligen är. :) |
|
|
Zed82, "Helt underbart med vibrationsfri E39" Sådana påstående måste man förklara mer ingående! |
|
|
BMW 530DAT -01 1 år drygt 4000 mil: (bilen gått 2451x mil idag) -Centralmodul och kodning mot bilen av den + felsökning (5600kr) -Fläktsteg (825kr) -Stag till höjdinställning av ljus, fram (ca 200 kr?) -Bromsskivor fram (1100kr, billigt!) -lampa till positionsljus fram (angeleyeslampa) (280kr) -lucka för dragkrok (saknades vid köpet) (ca 300 kr + burklack) -låsbultar (förre ägaren dragit fast vinterhjulen för hårt...) (350kr) Karl Birgander, Göteborg BMW 530dAT -01 & Porsche 944 S2 -90 Förr: BMW 318is -90 |
|
|
Uppdatering: under cirka 3500 mil och 2,5 år har jag som tidigare i tråden nämnts bytt parkeringsbromsens belägg, därefter luftfjädrarna, och imorgon hoppas jag få en ny kylvätskeslang eftersom den föregående sprack (!) i fredags. Mvh Mikael |
|
| samuel2: Korrektion, bilen var vibrationsfri tills jag satte på sommardäcken. Antar att en balansering måste till även om jag har gjort en redan. :( | |
|
efter 22000 mil har jag bytt alla stag framvagn +stötdämpare fram kompressor nivåreglering bälg + tank ac kompressor givare reglering halv ljus hjullager fram båda sidorna vevhusventilation ventilkåpspackning och diverse slitdelar . christoffer |
|
|
Har bytt ventilkåpspackningar. På tu står en ny PDC-sensor, nya dämpare och fjädrar fram, hjullager bak. Kommer även åka på nya skivor och belägg fram snart. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.