|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej bilen har gått 12.600mil. E39 verkar ganska billig att ha i drift. Utöver dom "normala" slitage grejerna har jag bytt: drivsteg till cupe-fläkten 2 dörrar + huv , rost garanti vad har reparerat ? | |
|
Bromsklossar fram. Knappast en reparation men förutom service är det allt jag har gjort. //Lövet |
|
|
Haft min i 6 år kört drygt 7000 mil, den har nu gått 17000. Kommer inte ihåg riktigt allt: 1. Fläktmotstånd 2. Termostat 3. Stötdämpare 4. Styrled 5. låsmotor till bakluckan 6. vattenpump 7. Lite plastdetaljer inredning. 8. Sittsensor passagerarstol. 9. Handtag förrardörr (gick av) 10. Termostathus. Inte så mycket på 6 år, dessutom är bilen 12 år gammal. En del av ovan räknar jag dessutom som rena slitdelar. |
|
|
f.d 523iT -99: mellan 8000-18000 mil: stötdämpare fram och bak, inre dörrhandtag förardörr. Annars bara service för slitagedetajler så som bromsar etc. f.d M5 -99: mellan 8000 -13500 mil: bägge lmm, termostat, bränslepump och en styrled utöver normala slitagedetaljer. 540iAT -00: 26400 mil: Hjullager h. fram står på tur och skivor belägg bak, annars inget än...peppar peppar. |
|
|
530'n har jag haft i 3 år och kört från 7100 mil till 11900 mil. - fläktslutsteg - batteri (berodde delvis på ålder och delvis på defekt fläktslutsteg som tömde det) - pendelstag vänster fram - generatorrem - bromsbelägg fram - baklucka på rostskyddsgarantin ___ //Ulf |
|
|
2st e39or under 3år kulleder i bakvagn på både 528an och 540n bromsslangar bak på både 528an och 540n ventilkåpspackning 540n styrleder h+v sidor 528an bromsrör bak 540n Mittre styrstag på 540n De är vad jag har behövt byta ,sen har jag bytt en massa annat för att få tillbaka nybilskännslan. Älskar bilen =) |
|
|
530D -02 Matarpump vid 19000 mil har inte hunnit haft bilen mer än ett par månader ännu. |
|
|
540iAT -99 143000 - 195000 km * Generator * 1st ABS Givare * "hundben" framtill * Expansionkärlet * Högra tankgivaren |
|
|
Har en 530iA -02 som just passerat 7000 mil. Bytt batteri och termostathus. Huv och förardörr på rostskyddsgarantin. Igår tändes varning för slitna bromsbelägg. (antar att det brukar vara de främre som larmar först?). Effektsteget till kupéfläkten verkar också ha gjort sitt... (svajande gång). |
|
|
Mina tändes vid 8800 mil så det är inte osannolikt att dina är utslitna lite tidigare eftersom du har automat (=ingen motorbroms vilket sliter mer på bromsarna). Jag betalade 1700 för bytet inklusive allt. //Lövet |
|
|
523iA Touring-99 15700-20500 mil * AC * Silentblock * Termostat + termostathus * ABS enhet + givare * Div gummislangar i insuget, bla bälgen mellan luftfilter och insug Lite mer som är ena slitagedelar typ däck, bromsskivor + belägg, batteri. Har kostat en slant, ca 35000:- i reparationer, men gillar bilen ändå :-) Det är roligare med sex......hjul alltså ;-) |
|
| 528iM Touring. Luftkudde höger bak, bilen har gått 20000mil. Annars endast slitdelar. Men nu ska den säljas. | |
| Dlux: byt ditt drivsteg till fläkten sa fort som möjligt, jag hade precis samma fel i min problemet är inte att den svajar utan att fläkten ibland stod och gick när man stängt av motorn. Ibland maste den ha startat mitt pa natten och gatt fa fullt för batteriet var nästan urladdat vis start. Det tar 5 min. att byta drivsteget. | |
|
525i-02. Hade rullat ca 15000 när den köptes, har idag rullat 18500. Bytt: Effektslutsteg till Kupéfläkten. Kostnad: 800kr Mvh |
|
|
Håller med kamel2! Hade precis detta på problem på både min 530 och M5 och med tanke på hur surt det är att komma ut på morgonen till en bil med tomt batterit så är det väl investerade pengar att fixa. Vissa byter själv då det ska vara enkelt, jag har bytt på BMW och det har kostat ca. 500 för drivsteget och lika mycket för arbetet. ___ //Ulf |
|
|
Med min nuvarande bil som köptes vid 22500 mil (ja jag saknar milskräck om skicket är bra), har jag nu kört 2500 mil. Bilen hade några brister som fanns vid köpet och som påverkade priset. Plåt-/rostskador, och en vattenpump. Sedan dessa initiala åtgärder har jag låtit aukt. verkstad byta parkeringsbromsens belägg och har inte noterat något avvikande. Mycket driftsäker och relativt billig bil att äga (hittills). Hade tänkt sälja den i år, men jag gillar den för mycket så den blir kvar i minst ett år till. Den saknar ändå värde så det kanske på sikt blir en andrabil av den. Mvh Mikael |
|
|
Har fått byta ut: Tändspolar Skivor f+b skivbelägg. Motorhuv rostskyddsgaranti. Bilen har gått 14200 mil. Sedan ska bilen in i oktober pga hagelskur. Då ska huven bytas, taket och bakluckan spacklas och lackas usch. Annars är jag nöjd med bilen. |
|
|
haft bilen i 5 år , gått 9k mil slutsteg kupe fläkt skivor fram vattenpump vatten läckage höger bakdörr backvarnare batteri på g : dämpare fram skivor bak elfel baklucka , torkare och värme fungerar bara i bland (glappk ?) backvarnare igen |
|
|
Saker som gått sönder (eller givit upphov till gnissel, slammer eller vibrationer) och måste bytas på 3,5 år och 6000 mil: vevaxelgivare kylare kylarlock vattenpump termostathus termostat kylarslang nivågivare kylarvätska effektmotstånd AC-fläkt luftbälgar båda bak stötdämpare båda fram länkarmar båda nedre fram stabilisatorstag båda fram bromsskivor fram spännrullar x3 styrdon Xenonljus vä fram strålkastarglas (tokblästrade) ABS-sensor vä fram bränslenivågivare hö fönsterhissmekanism hö bak (har inte bytt än men har en "ny" i låda) vindruta höjdsensor Xenonljus hö fram tryckstång nivågivare Xenonljus byte växellådsolja inkl. filter Och det var nog det mesta. Sedan tillkommer felsökningar, hjulinställningar, service, bromsbelägg, urkoppling airbag, faceliftlysen runt om, poleringar etc etc etc. Så det har säkert kostat flera hundra kronor sammanlagt! ______________________________ Min bil: Länk |
|
|
BMW 523 Touring 1999 kört 13000 av 20000 mil Främre stötdämpare Vänster inre dörrhandtag Fläkt som styr innertemperaturen Xenonlampor... Termostat + vattenpump + remmar ABS styrenhet (lagad i USA) Fäste avgassytem 4 st stabilisatorstag Renoverat bakre torkararm, bytt öppningskontakt (skit+vägsalt) Rost i förardörr + baklucka (garanti, gratis) Gummilist förardörr (gratis) + det gamla vanliga däck skivor med belägg Motorolja Alla filter Torkarblad Tändstift Virkon till AC:n På listan: Rensa vevhusventilationen Liten buckla i dörr, försäkringsgrej (Tack backande farbror..) //Håkan |
|
|
Detta har jag bytt sedan jag köpte bilen i somras, den har rullat 17000 mil i skrivande stund: Xenonlampor Parkeringsljuslampor Drivrem + ACrem Spännrulle med tillhörande enhet Stötdämpare fram + dammskyddssats Stabilisatorstag fram Startbatteri Skruv till verktygslådan Huvemblem Utöver det har jag även gjort en Inspektion 2. På G: Backspegelglas (elektrokrom) Pixelfel i färddator Skivor och belägg runt om Plasthöljen för elstolsknapparna Verkar mycket men jag är även rätt pedantisk och vill att bilen är i perfekt skick. Då får man slanta upp också. :) Det som är bytt innan mitt ägarskap är ABS-enhet + några ABS-sensorer, PDC-sensorer vad jag vet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.