|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Kul! Låter lovande om du kommer ner på de siffrorna. Den bil jag har idag (Golf V GTI) klarar ungefär samma förbrukning vid 170, förutsatt att det är rak väg utan lutning. |
|
| Ja, jag blir ju lite häpen själv. Ska kolla vad den drar i 200. Med vinterhjul. | |
| Vad är dagliga noteringen för blandad körning? | |
| 10,4l/100 km.Ska sjunka succesivt. Gått 450 mil bara. | |
| 0,94l nu.Bra eller? :-) | |
|
För att återigen försöka sammanfatta; vilka olika verisoner av mjukvara finns det? - och när ligger brytpunkterna för när dessa mjukvaror hamnade i bilar från fabrik? V.29.2 V.30.02 V.31 fler? vilken mjukvara har 09orna? Pavel> ang V31: "ändrat karaktären på turboeffekten och kraftutveckligen" -innebär det att lagget försvunnit iom V31 men att V31 ger annorlunda vridkurva? -var upplevelsen av V31 efter de 2 veckorna exakt densamma som innan då du hade V30.2 i bilen? |
|
|
V32 ska vara nya mjukvara som fixar lag. Den kommer ut i US nu i januari . Vet inte när det släpps i EU men tror runt mars. |
|
|
HFR; Jag hade 29.2 från fabrik. Bytte därefter till V31.0 mitten av Sep 2008. Mjukvaran från fabriken var dålig redan från början. Någon annorlunda vridkurva från V31.0 jämfört med tex 27.0 var det inte, exakt samma råa bottendrag och respons... men endast i ca två veckor då. /P |
|
| Pavel viken mjukvara har en juli 2007 bil? | |
| Enrita, har inte den blekaste aning.. sorry =/ | |
|
***V32 ska vara nya mjukvara som fixar lag. Den kommer ut i US nu i januari . Vet inte när det släpps i EU men tror runt mars.*** Vaihe´l... ska jänkarna ha tidigare än EU där bilarna kommer ifrån... |
|
|
fastEddie; Undrar om det är pga tryck från kunderna i USA? Hemma i Sverige verkar det vara väldigt få som klagat.. det uppmärksammas iaf inte någonstans, inte ens på detta forum innan denna tråd, som egentligen rör 1 serien.. /P |
|
|
Mycket möjligt Pavel. Svenskar är ju kända för att knyta näven i byxfickan. De tar allt. Mvh TL |
|
| Tror också att det finns mycket mer USA bilar än EU bilar runt i världen. 335i har varit enorm uppskattad i US. | |
|
Pavel tack för svaret, Märkligt att den blev sämre efter 2 veckor med V31, har du hört/läst om något annat fall där V31 har varit en bestående åtgärg? Så V32 är den progman som 09orna levereras med, och den version som sedan kommer att finnas i samtliga X35i vartefter de uppdateras vid service? |
|
|
Jag körde en den här lilla karamellen Länk i juni 08, reflekterade nu över att den kändes väldigt trevlig i momentuppbyggnaden. Den är enligt realoem tillverkad jan 08 och hade alltså troligen ej fått första servicen (och därmed blivit "smittad" av tråkiga 0or och 1or) vid tidpunkten. Korrekt? |
|
|
riktigt tjusig bil! Om den var byggd i Jan har di inget att oroa dig för, den har troligtvis V28. Grejen med just min uppdatering till V31.0 var att jag fick den samma dag som den blev tillgänglig i EU. tre dagar efter min uppdatering gick BMW ut med ett meddelande till sina ÅF att det var något fel på denna version och att man inte fick uppdatera bilar med den. BMW skickade genast ut V31,1 istället. V31,1 är stabilare men men fortfarande inte som tex V27 eller V28. Jag tror verkligen att allt detta löser sig iom V32,1. BMW har inte råd att bullshitta sina kunder mer. |
|
| Menar Ni verkligen att det går att köra bilen med en förbrukning under 1l/ mil blandad körning? Jag kör en 135i och den är omöjlig att komma under litern med. Kan detta ha med vilken version jag har på bilen? Bilen är köpt juli-08 | |
|
Har haft min 135 en tid och brukar hamna runt 0.9 milen. Dock så har väglaget gjort att körningen har blivit ganska försiktig. |
|
|
Zoppo; När är den byggd? om Juli, då har du 30.2 i bilen och det ger lika dålig bränsleekonomi som 29.2. Min fd 335i låg på 1.16 l/m om jag körde försiktigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.