|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Programmer har en oerhört bra poäng vilket ofta glöms bort och det är ju dollarkursen. Eftersom amerikaner tankar i dollar så spelar det ingen roll vilket pris det motsvarar i sek. //Lövet |
|
|
Åsså blev pengarna dyrare; Länk M3/// Mullret |
|
|
På min postning avsåg jag besvara frågeställarens rubrik enkom. Ju längre ned i konjunkturen vi kommer desto mer inser väl alla att en fysiskt producerad produkt exporterad ger en fysisk förtjänst? Intressant tråd som sagt. Mvh Asken |
|
| hur kom den här tråden att handla om världsekonomi och konjunkturläge? | |
|
'Mullret' är ju inne på de rätta spåret i denna tråd. Om det bara är förmögna människor som äger M3 e46or (vilket naturligtvis INTE är fallet) hur kommer då prisbilden se ut framöver? Antingen har den förmögne utrymme och lust att behålla en extra bil (M3 e46) när det nu är dax för ny bil med högre status. Eller så har den förmögne råd att helt enkelt dumpa bilen för att bli av med den. Köparna är färre. M3 e46 är nu 'gammal', och självklart är inte alla ägare rika. Lika självklart kommer det förbli köparnas marknad de närmsta åren, oxå på M3or. M3 e46 eller snarare CSL-versionen lär säkert i framtiden kunna försvara ett relativt högt värde. Ev samlar intresset torde dock i daxläget vara nära 0, då de trots allt är en dussin bil med många fina exemplar till salu. |
|
|
Jag har en M3'a -02 som gått 5400 mil i stört bra skick och helt orginal med 1 ägare innan mig. Är övertygad om att den kommer gå lätt att sälja. Anledningen till att det finns ett så brett spann är för att vissa är villiga att köpa bilar med tvivelaktig bakgrund och vissa defekter. Inget ont om det men jag skulle inte vilja ha det så. Alla är vi olika och det skall respekteras! Åk före du så väntar jag på dig där. |
|
|
En bilhandlare annonserade på blocket för en vecka sedan ut en 03ans svensksåld m3 8200 mil för 239k Carbonsvart, svart skinn, manuell, orig fälgar 3 fysiska ägare. Nu är annonsen borta, lär ha varit ett ganska ok pris |
|
| hade min nuvarande bil varit redo för försäljning då, så hade jag lätt varit spekulant på den bilen. men den ska in på lackverkstad för parkeringsskador nästa vecka, så jag missade den. lite surt, men det dyker kanske upp någon ny fin bil till ett vettigt pris snart får man hoppas. | |
| HEINRICH:, den svarta 03:an, var jag o provade förra helgen i Limmared, den var ganska sliten invändigt, behövdes en del lackjobb, dimljus spräckt, Skulle vart på insp 2 för 200 mil sen, däcken dåliga!! + ingen utr alls i princip, allt standard......sååå näää. Inte så billig ändå! | |
|
Man får nästan jämt vad man betalar för och oftast är inget för bra för att vara sant. Dock är det höst så det kan ju dyka upp "sommarbils"-klipp. Lycka till i sökandet. /Micke Länk |
|
| ok, skönt då att jag slapp den resan. :) | |
|
Vad var slitet invändigt? Ingenting borde vara anmärkningsvärt slitet invändigt efter 8200 mil. Dock så såg jag att bilen hade rullat ca 5000 mil vid förra besiktningen, så den lär ha rullt flitigt det senaste året.. |
|
| förarstolen var rejält skavd, vxl-spaken såg riktigt använd ut, insteget där det står M3 var rejält skavt av fötter mm....Alltså ägd av riktigt ovarsamma personer antagligen! Då blir det sååå.... | |
|
Är det helt säkert att den "endast" rullat 8200 mil då? /Micke Länk |
|
|
Finns det någonting som heter säkert nu för tiden? Svensksåld är väll kallad milsäker i dagens läge =P |
|
G3kkOM3 |
Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.