|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej alla Bmw-vänner... Vi i Jönköping hälsar alla Bmw-fantaster hjärtligt välkomna till Jacobssons Bilaffär lördagen den 27:e september. Detta kommer att ske i samband med premiärvisningen av nya (nåja, faceliftade) 3-serien. Vi samlas utanför Jacobssons kl. 11.00 för att sedan utforska lokaler o bilar på närmare håll. I verkstaden kan det finnas tillfälle att kolla över sin bil med Bmw:s egna diagnosutrustning. Det finns också tillfälle för dig som vill provköra nya modeller osv. Viss rabatt kommer även att förekomma på reservdelar. När vi fått nog av stillastående bilar ser vi till att åka en noga utvald runda utanför stan på fina vägar för att sedan avsluta det hela på lämpligt mat/fikaställe. Kommer även att förekomma en form av frågetävling med chans att vinna fina priser. Vi hoppas naturligtvis på fint väder och god uppslutning. Själv ser jag gärna att det vore trevligt om det dök upp några klassiker... Mvh Marcus, Maria o Amet. | |
|
Det här kan bli hur trevligt som helst. Hoppas många kommer nu. |
|
|
Jag kom på att jag ska flytta vid månads skiftet men vet ej exakt när men går det så dyker jag upp! BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
Hej alla. Har haft kontakt med klubbmästare Jesper H i BMW Club Schweden West Länk och kan meddela att medlemmarna planerar att komma hit på våran träff den 27 September.:-) Det ser vi fram emot! Ni andra som funderar på att dyka upp, skriv gärna en rad här i tråden så har vi träffansvariga lite lättare att planera. Nu hoppas vi att vädret håller i sig, så att vi får se många bmw´s denna dag. Välkomna! Mvh Maria |
|
|
kan jag bara slita mig från jobbet så kommer jag. Det låter som det kan bli en toppen dag. Hoppas på bra väder¨det blir en bättre stämning då. Efter som det är den sista turen på deta året så hoppas att jag kan komma. ha det. Tompa_master |
|
|
Klart du ska komma Tompa master. Alla är naturligtvis välkomna till träffen. Hoppas vi har vädrets makter med oss bara så kan tillställningen bli trevligare. Som Maria skriver, så kan ni skriva i denna tråden om ni är intresserade,vilket vi hoppas på. Hjärligt välkomna |
|
| Jag kommer. Troligtvis får jag väl med mig brorsan också. | |
|
Härligt Tifosi, klart brorsan ska med. |
|
|
Hej på er alla! Det börjar närma sig den 27e och träffen hos Jacobssons! Som Maria skrev i tidigare inlägg så har även informationen om träffen gått ut till BMWCS west-sektionen! Vi ser framimot att få delta i detta arrangemang och hoppas innerligt att vädret är med oss denna dag! Jag hoppas att många utav våra medlemar planerar att komma till er i Jönköping och beundra era bilar, sparka däck och kika på Jacobssons verksamhet! Vi ifrån CS bosatta i GBG möts klockan 9.00 på Kallebäcks motet. För att sedan åka i gemensam trupp österut! //Jesper - Klubbmästare i BMWCS West |
|
|
Jag dyker nog upp, förhoppningsvis kommer en polare med bil från Nyköping också. Kan bli kul! /Otto |
|
|
Jag kommer.. Förhoppningsvis med nybesiktigad 02a:) Annars finns det ju alltid någon bimmer att tillgå.. Hoppas på fint väder o självklart blir det roligt i vilket fall.. O==00==O //Filip |
|
|
Vad trevligt, det verkar komma en del bilar. Har själv träffat några bimmer ägare här i Jkpg, berättat ang om träffen på lördag. Hoppas det dyker upp några fler. |
|
|
Hej alla BMW-vänner. Träffdagen börjar sakta närma sig, så jag tänkte passa på att informera er lite om vad som kommer att hända på lördag. Vi träffas kl.11.00 utanför Jacobssons Länk Amet kommer att stå redo och visa var vi ska parkera våra bimmers, så att vi står parkerade i samlad grupp. Efter att vi hälsat och kikat en stund på varandras bilar, är det dags för en privat rundvandring som kommer att ledas av Claes Jacobsson. Roger som jobbar ute i verkstaden, kommer gärna att stå till förfogande för oss med diagnosutrustningen för den som har lust/vill kolla över sin älskade pärla. Lasse har oxå lovat att ge oss 15% rabatt på reservdelar och inne i butiken. När vi sedan är nöjda med rundvandringen mm, blir vi bjudna på fika. Det tackar vi förståss inte nej till.:) Efter fikapausen finns det tillfälle för dig som har lust att ta en provtur. I vilken ordning/tider detta sker, är svårt att säga. Vi får ta det lite som det kommer. Lite grädde på moset, så har Stefan totat ihop lite kluriga frågor till tävlingen som delas ut runt fikabordet. Trevliga priser som sponsras av Jacobssons väntas vinnarna. När vi sedan känner att vi är nöjda, åker vi iväg på en c:a 4-mils trevlig runda. Rutten kommer att ledas av Marcus som leder oss mot Huskvarna - Tenhult -och stannar slutligen till för en matbit för dom som är hungriga på Länk Nu hoppas vi att få se många härliga bmw´s, samt att det ska bli bli uppehållsväder. Kom nu med en portion glatt solskenshumör, så blir denna dag hur trevlig som helst! Amet, Stefan, Marcus och jag, önskar alla hjärtligt välkomna! Mvh Maria |
|
| kanske kommer Länk | |
|
Jag tycker absolut att Du skall komma WAN. Vi kan kanske inte lova så mycket bättre väder här än vad som prognostiseras för Söderhamn, däremot kan vi lova en trevlig tillställning med många entusiastiska deltagare. Jag har förberett med frågelappar för 40 deltagare, hoppas Jag får anledning att trycka fler. Väl mött ! /Stefan |
|
|
Jag kommer helt säkert iaf. Det där med att göra en diagnos på bilen låter bra då min EDC har lagt av. |
|
|
Vilket flyt med vädret vi kan få, 16 grader o vxl molnighet. |
|
| Jag funderar på att åka upp också,en bit från lund men då man bott i Jkpg tidigare är det kanske så att man kan få lite flash backs också:) | |
|
Frugan ska jobba och svärfar och jag skulle gjort lite nytta på huset...men vad 17. Jag tror jag packar in grabbarna och svärfar i bilen och åker till Jkpg en stund istället. Men vi blir nog inte så långvariga, tyvärr. Lite nytta måste vi hinna göra också. "BMW six appeal" |
|
|
Eventuellt kommer jag en sväng med min ganska nyinhandlade B12, har inte riktigt bestämt ännu... /Mats J |
|
|
Jag kan inte komma(#@£ oxå!!!) ska flytta imorn... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.