|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nen Anders. Jag är medveten om att priset är mycket bra... Det är mest att jag har tid att kolla upp så att köpet blir bra... Jag har i princip bestämt mig för att köpa bilen. Men vill ju såklart ha koll på hur jag kan fixa detaljerna. Så att den blir och känns toppen. Har aldrig skrivit att jag inte vill ha några fel. Det enda jag försöker värja mig emot är stooora dyyyra fel så långt det går Chilly, ska kolla det... Killen ska skicka kopia på M-testet så jag kan kolla om det är med, annars ska jag beställa tid på verkstad när jag åker upp... Det är ju lätt gjort kostar en 500-ing och kan hjälpa en från besvär... Att jag är nogrann och gör det "svårt" är väl för att jag åkt på ett par nerköp tidigare. Och inte vill göra samma en gång till. Dessutom kan jag inte gödsla med pengar så vill inte spendera slantar på dumma fel jag kunnat se, men missat pga stress. Killen och jag har diskuterat och han vet att jag har en bil att sälja, samt han ska besiktiga så jag har tiden med mig. -=Ingen BMW,ingen körglädje!=- |
|
| Emelie:Hur går det med Z3M köpet? | |
| Emelie, hörde nåt om att just den bilen du tittar på skulle lackas om i front pga parkeringsskada. Är det något som du redan vet kanske? | |
|
jag vet att den ska lackeras om p.g.a att den nycklats och i samband med det skulle ett skrapmärke på fronten också lackeras om det var det du menade. Vi var uppe och kollade på bilen innan den lackerades för att se hur den såg ut innan, med tanke på rost, och eventuella skador på fronten. Det såg dock bra ut. Så man kände sig lugnare. Köpet går långsammt, min egen bil är inte direkt het på marknaden :-/ |
|
|
"Köpet går långsammt, min egen bil är inte direkt het på marknaden :-/" Det verkar ju inte hans bil vara heller. Varit ute en månad nu, och priset är lågt och milen är inte så många..... |
|
|
Sant, men det ger ju mig utrymme för prut :-) Samt så är det nog några som blivit avskräckta av lackeringen... Omlackad bil låter aldrig bra... |
|
| Angående det där med att beställa tid på verkstad: Jag köpte min Z3:a förra veckan, och innan jag slog till så tog jag en tur förbi BMW här i Lund. De var så schysta så att en på verkstadssidan tog en provtur (deras vanliga runda på "Lunds sämsta väg") samt att de hade den inne och "lyssnade på den" som de sade. Inte en "riktig test", men jag tror att en erfaren förare/lyssnare kan avgöra rätt så mycket. Vet inte om alla BMW-ställen gör detta. Kostade mig inte ett öre, men framförallt så kunde jag slå till snabbt. Samtidigt ger det dem såklart en del goodwill (och nu lite reklam här). | |
| Ja det är ju toppen om dom ger sån goodwill. Det är ju något sånt man behöver. | |
| Min flickväns storebrors bil. Jag kan bara säga gott om den. Bilen går som ett skott och han har verkligen skött om den. Hörde något om att hans ekonomi var lite krasslig just nu och att han var tvungen att sälja bilen, därav förmodligen priset också. | |
|
Z3 spekulant nu kommer jag ifrån ämnet som tråden egentligen handlar om, men en stor eloge till "din" verkstad, det är precis så här vi alla BMW-ägare vill att våra verkstäder ska uppträda, då skulle det nog aldrig förekomma diskusson i dessa spalter om dåliga verkstäder, var rädd om den kontakten det kommer du att både tjäna på och känna en trygghet i ägandet, HEDER åt BMW-Lund!!! mvh Uffe/bildock jag har också fin kontakt med min verkstad så de finns! |
|
| Och då var det ändå (tidigare) inte min verkstad; har aldrig haft en BMW förut. Åter till tråden: Är det inte dax att slå till snart? Jag har börjat få intrycket att en del vid den här tiden drar tillbaka sina annonser för att försöka igen till våren; vad tror ni andra? (Men om någon måste sälja så ...) | |
| Min annons försvinner snart för att återkomma till våren..Kanske har den kvar 1 månad till dock har jag ställt av bilen men ställs på å skattas om nästa ägare skulle vilja det. | |
| Den jag själv köpte för en dryg vecka sedan var redan tillbakadragen i väntan på våren (jag trodde den var såld), men säljaren ångrade sig och hörde av sig igen. | |
|
Hi Emelie, have you found your Z ? I'm looking for that car too, I missed one which were in Stockholm Z3 M silber metallic...candy looking ! Have to keep searching..... Teijok |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.