AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.587

Emmaboda i Lördags...

Sida 2 av 2
gu
394
gurr
M5 -95
S38B38.. jag tror det var på feringe han körde 11,15. Förra året åkte han 12,16 / 197,80 km/h på emmaboda och 11,317 / 201,12 km/h på tullinge.

11,102 / 213,438 km/h körde han på emma iår.

Länk
Tackar gurr..!

Har du nån bra hemsida som man kan hitta sån här info på?

gu
394
gurr
M5 -95
jag kollade i nya bilsport. kolla bilsport.se, den sidan jävlas lite ibland, men de e bara o ligga i.

Länk hittar du 2001-resultaten.
Varit borta. Kommentar: Jag är inte färdig med nya motorn än, och rörknippe är väl lite missvisande då hela karossen är orginal utom bakramen för upphängningen av bakaxeln. Jakan körde 1.6 i 60 fot.

Länk
Å fan, då kanske vi får se den på tullinge då, om den blir klar. Hoppas du tar jakan i så fall...
Jasså, jag har för mig att du har en massa rör i fram oxo, men det kanske är fel...

Visst har jag rör framåt också som förstärkning, det är ju så man bygger en skyddsbur. Jag är inte särskilt orolig för Jakan, men jag hoppas att Jocke får till det och sätter den efterlängtade tian, för med den slutfarten så tror jag att det kommer sluta på en mittentia, minst.

Länk
Men du har ju tagit bort all plåt ifram och ersatt det med rör..?
Ska du köra i klass "bakhjulsdrivet med överladdning" på tullinge eller?

Endast främre hjulhusen är borttagna och vikten av den 1 mm plåten har nog ersatts med rör. Jag är inte så intresserad av Bilsports "chiptrimmnings" evengemang, men så fort bilen är klar så jag köra riktiga dragracingtävlingar. Hoppas ni får det kul om ni tänker tävla. 3,8 liter möjliggör ju körning i super small block eller tyngre, och där får ni köra mot "spaggen", mousetrap racing och andra fina 7 sekundersbilar. Gnäll inte om lite vikt när ni kör med jättemotor. Att lyfta i en stor motor i en liten bil kan vem som helst, men att får fart på en liten motor är en mindre skara förunnat. No offence. Tycker dock att lite väl mkt mallighet kommit från bröderna i söder utan att några resultat presterats. Jag körde först fort och pratade sen, och nu ska jag åka fortare och om jag lyckas prata mer eller i fortsättningen vara tyst och dra mig tillbaka.

Länk
Det var det jag ville komma fram till, det vi har byggt ihop är tänkt att köras på Bilsports "chiptrimmningsevenemang", till skillnad mot dig som aldrig kommer att kunna köra ovan nämda (klass bak ö-ladd) med din bil. Det är ju helt olika vad man prioriterar, jag (och de flesta andra här som håller på med liknande projekt) "bilsport" och du, typ lite mera seriösa/ordentliga tävlingar.
Jag fattar inte riktigt vad du får ut av att jämföra din bil med Jakan/supror, du får ju inte ens tävla i den klassen..! Suprorna kan dom väl köra sthlm-gbg med typ farthållare och AC om det behövs..?

Mallighet? Vart har du sett den???
Har inte presterat ett skit bra tider, är mycket medveten om det.

Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Bäckis -
Kan du inte bespara dig att kasta ur dig spydigheter här titt som tätt?!
Det kan ju knappast bara vara jag som iriterar sig på dina delvis "dryga" inlägg.
Ex. "chiptrimmningsevenemang" du vet mycket väl om att merparten här kör på bilsports evenemang.
"Gnäll inte om lite vikt när ni kör med jättemotor.
Att lyfta i en stor motor i en liten bil kan vem som
helst" Det var väl ingen som gnällde på vikten eller???
Du kör den snabbast BMW:n det vet alla om.
Det är helt ok för mig om du är snabbast. Men va då inte dryg och otrevlig för det.
Samt att inte pissa på dom andra som inte kör lika fort som du själv!!!!

Ta till dig kritiken och bli nu inte bara grinig för att jag säger vad jag tycker. Det finns garanterat fler här som tycker som jag eller liknande iaf.

/Bonje

Gnäll om vikt var väl precis vad det handlade om. Ursäkta om jag är stöddig och dryg, men jag vet inte riktigt vad du menade med det. Ska nog bespara er mina inlägg på det här forumet då goda råd inte uppskattas. Tack och gonatt.

Länk
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Vem har påstått att goda råg inte uppskatts? Det är inte alls så jag menade, goda råd uppskattas altid.
Men det andra kunde du kanske dra ner lite på....
Jag vet att du kan mycket det har du bevisat, så det är inte alls det. Det är ju skitbra när det finns dom som kan, vet och har provat på mycket.
(Om du läser igenom alla dina inlägg så kan förstår du säkert vad jag syftade på.)
Inte för att jag själv har läst alla dina, men av det jag har läst så har jag bildat mig den uppfattniingen.

Alla har vi väl något att bättra på eller, jag kan knappast påstå att jag heller är perfekt.

/Bonje

:-)

Länk
Komentar..?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.