AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.586

Emmaboda i Lördags...

Sida 1 av 2
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
Hade ingen bil så jag kom inte dit....var de många bmw bilar på strippen....vilka??
mvh/Robban
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Jakan körde med sin m3:a! sen så såg jag en gul M3 E36 samt en E34 modell okänd! sen vet jag inte om det var några mer som körde?!

Ska det vara på det viset?!
Ja
145
James
M3E30 -90
325-88
E60 525i
det fans en 325 E30 med M3 E36 motor i
Körde ifrån Den gula E36 M3
Det var häftigt
Visa användare
455
robban
325Turbo - 94
//M3 E46-03 (1:72)
synd att man inte va där, ingen som har lagt ut foton eller filmat nått....hoppas bilen blir klar till Tullinge så man kan åka dit och kika lite...
mvh/Robban
Visa användare
1.114
Bonje
M3 E30 Turbo 473Hk/587Nm @1,5 Bar
318Is Turbo 615Hk/662Nm @1,6 bar
Tjena!

Vad körde Jakan på som bäst?

Hellre liten och rapp än stor och slapp!!
He
286
Hebbe
Alpina B10 V8 -98
Nr: 256
Tjenare!!
Jakan körde 11.11 som bäst med den nya sekventionella vxl-lådan...
10:an är inte långt borta nu...
bäst tid fick syclone robban med 11.08 och då hände något med 6:an cylinder efter ca 200m så han körde halva repan på 5 cylindrar....
JoCCe med superevon fick en mellan 12:a som bäst men han hade tydligen problem med startvarvet nåt strul med mjukvaran i bilen...
Mvh //Hebbe
Visa användare
1.114
Bonje
Attans!! 11.11 är inte så tokigt, snart spöar han Suprorna ;-) haha......
Nej men det var ju en klar förbättring mot förra året.
Var det toksnabba växlingar nu eller, vet du vad han fick för sluthastighet?

No
216
NoFear
M5 3.8
328 coupé (Rieger)
E21 Alpina B6 2,5 24v TIC
angående den svarta m3:an så hade han typ samma problem som jocce med gula evon, antingen behöver han dreva ner ettan:s växel eller höja laddtrycket vid startvarv för att få en bra start.. det är där det hänger nu för jakan racing för att köra tian... får dom ordning på detta tills tulllinge så är tian garanterat där..och förhoppningsvis får suprorna stryk av en bmw=)

/NoFear
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Undrar om jag inte såg bilder från Emmaboda igår på nån sida som heter nått med zone.se åt det hållet iallafall.

MVH
Hasso
Var 11.11 en rejäl förbättring för Jocke? Han körde 11.15 förra året, så den skillnaden lär väl anses vara marginell. Tyvär lär vi nog inte få se nån BMW gatbil äta supror. Förstå skillnaden på en låg elva och en låg tia. Supramannen och silversupra lär ju klara låga tior/höga nior den här säsongen, och den enda BMW som jag vet med säkerhet kommer att nita dom är jag....
(Jag är så blysam).
Filmer: Länk

Ingen Bmw dock =(

/B

Visa användare
1.114
Bonje
Jasså förlåt då, jag fick för mig att han hade sämre tider förra året.....
Jo Bäckis du är snabbare än Jakan, men om han hade stel axel på sin bil så vet i fan...... Ni kör ju liksom inte riktigt i samma klass!!

Jakan har inte nämnvärt sämre 60 fots tid än jag, så han skulle fortfarande få pisk duktigt även om han monterade stel axel. Däremot om han lättade bilen skulle han säkert kunna bjuda motstånd med sin potenta och fina S14 spis. Jag har emellertid byggt helt nytt och räknar kallt med att bromsa över 700 hk utan gas.(annars blir jag arg och besviken) Angående klass så kör vi faktist i samma om man följer Nordic pro street cups reglemente.Om jag bara får ihop skiten någon gång så får vi väl se vad min nya maskin ger, men jag hoppas att jag slipper bli besviken...
Appropå bakaxel! Jag körde 11.39 med BMW orginal E21 bakvagn för två år sedan. Laddtrycket låg då på blygsamma 1,3 bar. Hade bara den bakvagnen klarat att göra sitt jobb så hade jag säkert åkt med delad axel än!
Ti
30
Tigger
BMW 325iM -89
Någon som vet vems den svarta E30 med M3 E36 motor är???
Je
722
Jesper_w
BMW 3,0CS -73 Blivande "sportvagn"
Stefan hoppas att han ska kunna matcha Suprorna.......... Men jag är skeptisk.......... Fast en tia ska det väl kanske kunna bli............. Det är lite mer pulver nu än förra året känns det som iaf.

Vad kör Jakan för 60 fot då??

//jesper
Bäckis

På vilken bana körde jocke 11.15 förra året..?
Vad körde han för tid på emmaboda förra året..?

På Tullinge. Vet inte vad han körde på Emmaboda. Hurså?
...jo därför att tiden på emmaboda förra året var en bra bit sämre än de 11.15 han presterade i år.
Var väl ganska många andra som åkte fortare på tullinge än de jorde på emmaboda...

Varför körde inte du med ditt rörknippe på emmaboda då?

Hallllåååååååå????? Bäckis, komentar?!?!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.