AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.853

Värdering av bmw 328i 99, måste bestämma mig senast imorgon!

Sida 2 av 2
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Så, nu ringde jag och avbröt affären. Han var övertygad om att an skulle få 108K för bilen. Men jag har kollat nu istället på 325:or istället.

Jag är väldigt intresserad av Dubillidus första länk, den röda bmw:n alltså. Jag ska kolla om den är reserverad, vad ska man betala för en sån bil annars?

Tacksam! Och trevlig helg på er förresten!
Låter klokt! Om säljaren är så säker på att få 108kkr för den så låt honom tro det. Han verkar ju inte vara särskilt insatt i prisbilden med tanke på hur länge den stått hos honom.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Den röda såg fin ut och priset var bra. Kolla rosten bara innan du slår till.
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Jag kollade länken till den röda och det står reserverad, kan det vara.....
"Ari"

Vanliga rostställen på E46:an är:
*Ovanför strålkastarna fram vid slutet av motorhuven.
*Längst ner vid dörrarna.
*Öppna bakluckan och kolla handtagets fäste bakomför belysningen till regplåten bak.

Övriga vanliga E46 fel:

* Kylaren kan läcka vid kylargavlarna. (Kostar ca:2500kr för en ny kylare samt 1500kr i arbete på en icke BMW verkstad)

*Fläktmotståndet brukar ge upp. (kostar runt tusenlappen, man kan fixa det själv) Kolla "Gör-det-själv" till vänster i menyn.

*Länkarmarna i framvagnen (länkarmarna + bussningarna kostar ca 3500kr och nästan lika mycket att byta hos en icke bmw verkstad)

Checklista: Länk

Där har du lite saker att kolla på. Glöm inte bort att det inte är en ny bil så lite får man ju räkna med. =) Provkör och känn på bilen!

Ang priset så ligger den bra i pris om den är i mycket fint skick. Glöm inte att vinterdäck verkar "saknas" till bilen, börjar du pruta så lär han vilja ge dig vinterdäck före prissänkning.

MVH

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.