|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Så, nu ringde jag och avbröt affären. Han var övertygad om att an skulle få 108K för bilen. Men jag har kollat nu istället på 325:or istället. Jag är väldigt intresserad av Dubillidus första länk, den röda bmw:n alltså. Jag ska kolla om den är reserverad, vad ska man betala för en sån bil annars? Tacksam! Och trevlig helg på er förresten! |
|
| Låter klokt! Om säljaren är så säker på att få 108kkr för den så låt honom tro det. Han verkar ju inte vara särskilt insatt i prisbilden med tanke på hur länge den stått hos honom. | |
| Den röda såg fin ut och priset var bra. Kolla rosten bara innan du slår till. | |
| Jag kollade länken till den röda och det står reserverad, kan det vara..... | |
|
"Ari" Vanliga rostställen på E46:an är: *Ovanför strålkastarna fram vid slutet av motorhuven. *Längst ner vid dörrarna. *Öppna bakluckan och kolla handtagets fäste bakomför belysningen till regplåten bak. Övriga vanliga E46 fel: * Kylaren kan läcka vid kylargavlarna. (Kostar ca:2500kr för en ny kylare samt 1500kr i arbete på en icke BMW verkstad) *Fläktmotståndet brukar ge upp. (kostar runt tusenlappen, man kan fixa det själv) Kolla "Gör-det-själv" till vänster i menyn. *Länkarmarna i framvagnen (länkarmarna + bussningarna kostar ca 3500kr och nästan lika mycket att byta hos en icke bmw verkstad) Checklista: Länk Där har du lite saker att kolla på. Glöm inte bort att det inte är en ny bil så lite får man ju räkna med. =) Provkör och känn på bilen! Ang priset så ligger den bra i pris om den är i mycket fint skick. Glöm inte att vinterdäck verkar "saknas" till bilen, börjar du pruta så lär han vilja ge dig vinterdäck före prissänkning. MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.