AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
2.854

Värdering av bmw 328i 99, måste bestämma mig senast imorgon!

Sida 1 av 2
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
BMW 328 i Sedan Sedan

Reg nr FYS699
Modellår 1999
Mil 12 200
Färg Svartmetalli...
Fordonstyp Sedan
Växellåda Manuell
Drivmedel Bensin
Pris 114.000 kr Nu 108.000 kr

Utrustning

ABS bromsar, ACC/Klimatanläggning, Airbag förare & passagerare, Sidoairbag, ASC Antispinnsystem, Fjärrstyrt c-lås, Dimljus fram, Delbart och fällbart baksäte, Elhissar fram och bak, Elspeglar, Farthållare, Färddator, Justerbar ratt, Multifunktionsratt, Mittarmstöd fram, Mittarmstöd bak, Servostyrning, Servicebok, Skinnklädsel, CD-stereo, Stolvärme fram, Svensksåld, Träinlägg, Vita blinkers, Yttertemperaturmätare, 18" LM-fälgar med nya däck, Röda och vita bakljus, Mycket fint skick!

Hejsan!

Den här bilen är väldigt sugen på. Och Han vill inte gå ner mer än 100000. Vad tycker ni? Är den värd så mycket pengar? Den har ingen vinterdäck. 6 månadersgaranti ska jag få också, bilen har haft 8ägare, kan det vara problem med bilen, med tanke på så många ägare och bilens ålder?

Tacksam för snabba svar.
Personligen tycker jag att det låter alldeles för dyrt.
För dyrt.
ni
89
niborZ
328 -98
325 -92
525i -89 - Skrotad
Att det står 8 ägare på den behöver inte vara något problem. Du kan räkna bort några av dem, som antagligen är bilfirmor eller kredit företag.

kolla upp bilen på Länk
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Vad är rimligt pris då? Jag vill säga det till honom imorgon. Jag hade egentligen någonting mellan 80 och 85000. Men gubben lär få hjärtattack om jag säger det till honom.

Han så också att det är massa bilfirmor som har ägt bilen, där av 8ägare.

Vad ska jag säga för pris? Finns det bra med plats i en sån bil för stor kille som jag? eller är det kört? För bilen finns i Torsås och jag bor i sthlm, jag tänkte om jag kom överens med honom om priset, då kunde jag åka ner och provköra bilen, sedan slutbestämma mig.
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
länk till bilen:

Länk!
M-
110
M-Olo
328i -99
Köpte min av en bilfirma för 78k. samma utrustning som på den du kikar på, samma mil, färre ägare. Dock med en rostfläck på ena bakskärmen och inga 18"

Tycker det låter som ett överpris... men vad vet man.

A brilliant mind trapped in the brains of an idiot.
ma
39
maccis
Porsche 911 GT3 -08
Ett tips bara Mellströms är verkligen inte den mest seriöse handlaren, prova sök lite om honom här på forumet. Bilen kan å andra sidan vara väldigt fin ändå.
Varför måste du bestämma dig senast i morgon? Den där lär inte springa iväg. Han har ju haft den i ett-och-ett halvt år redan. Priset lär ju inte bli högre med tiden.

Synnerligen låg mätarställning för biltypen dessutom, jag skulle nog för säkerhets skull tagit ut kopia på samtliga besiktningsprotokoll (om dom inte finns i bilen) så att inga obehagliga överraskningar finns längre bak i ägarhistoriken.
Priset är vansinnigt högt. Utrustningen omfattar som jag ser det komfortpaketet, extra fälgar samt skinnklädsel. Om milen stämmer känns snarare ca 80kkr rimligt. För 100kkr skulle jag istället leta upp en nyare 325 -01 som är mycket trevligare, du bör lätt hitta en sådan med ca 10-15kmil på mätaren i gott skick.

Att du måste bestämma dig imorgon är bullish, en sån där bil lär förbli hyllvärme ett bra tag till för det priset. Och säljs den lär det finnas tusen åter.

Sen skulle jag verkligen kolla milen och dess historik. 12 000mil är mycket lågt eftersom bilen snart är 10år gammal och man kan säkert räkna med att den haft minst 3-4 brukare (användare) förutom firmor.
Jag var intresserad av just denna modell 2002/2003 och redan då hade de allra flesta tidiga E46 323/328 rullat mellan 7-10kmil. Vettiga lågmilare fanns knappt att uppbringa då.

Precis som tidigare nämnts har det skrivits en hel del om Mellströms Bil i Torsås. Mina föräldrar har hus några mil ifrån Torsås och handlaren är ökänd, även om det verkar gå runt. Det är ingen firma jag skulle sponsra med 100kkr men det är ju jag det.
Helt klart för dyrt. Jag har sålt två stycken E46 328 -99 den senaste tiden (med samma mätarställning men mer utrustning). Försäljningspris 78' respektive 81'. Att betala 100' för en snart 10 år gammal BMW 328 låter dumt.

/// Erik
Ah
613
Ahab
320d Xdrive 2011
Den är för dyr! det finns 325 från -01 med mindre mil och den årsmodellen känns modernare. Dessutom för mindre än vad han begär, den må vara jättefin men det finns många fina bilar till en bra peng nu.

Hur var det här då.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
För dyr! Precis som de andra säger får man en fin 325i för de pengarna.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Hej!
Bilen ser ju fin ut på bild. Med lite lokal information från Sydöstra Sveriges främsta öga så kan man konstatera att Mellströms flyttat till Karlskrona och står inte denna bilen kvar i de ursprungliga lokalerna? Du behöver nog inte ha bråttom, fina bilar finns det gott om:) Ett faxutdrag( har du en bekant med telefax(prima maskin förresten) så kan du gå in via vv.se och få mer info att ringa tidigare ägare på. Kolla här på powerbörsen? Finns fina vagnar där.

Lycka till!
Asken
Kommenterar inte priset på tre seriebilar, men som flera andra säger så låt inte säljaren sätta press på dig att bestämma dig, du som kund är kung!

Den där bilen ligger väldigt mycket över vad den är värd!
Som ex så köpte jag en 330Ci -01 för under 100papp i fint skick.
Mellström är inte känd för att vara vidare seriös, det har stått många bilar hos honom som har varit tvivelaktiga.

Mitt tips är leta vidare och sök efter en med sportstolar.
Tänk på att bilarna med års -01 och framåt inte lider av lika många barnsjukdomar som de tidiga E46:orna har.

Jag skulle satsa på nått sånt här istället Länk eller Länk
Som du ser så får du nyare, finare och bättre bilar för samma pengar om du har lite is i magen.

MVH
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Tack för alla fina tips, jag avbryter köpet idag! Och letar vidare! Men jag är tacksam om ni, även nästa gång, när jag hittar en annan bil, kommer med alla era fantastiska förslag, idéer och tips!

Kommer ringa honom, efter mina lektioner!
Jobbig att vara gymnasielärare förresten =)

Tacksam.
Ar
47
Ari
BMW X5 3.0D 2009
Jag glömde en sak. Är 325 att föredra? Är det en vidareutveckling av 328 eller?
Lasse Karlsson
På tok för dyrt i dagens läge! Runt 80 papp känns rimligt!
nej, 325 ersatte 323. 330 ersatte 328.
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Du får en lika gammal 728 för dom pengarna. Men det kanske inte är aktuellt?

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.