|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag körde både GTi och R32 innan min 120i och visst var GTI mycket trevlig. Men jag gillar inte designen och framförallt inte inredningen. Valet blev 120i, snyggare (med M-paket) och bränslesnål. Nu kollade jag inte försäkring på GTi men Gti bilar brukar vara dyra att försäkra. |
|
|
GTI är rolig, ser ok ut, men den där interiören är svår att smälta. I mitt tycke en av de tråkigaste. Sen är det det här med framhjulsdriften också.. GTIn är ändå lite cool för att det är en ikon.. men man måste känna Ha-begäret och tyvärr finns inget sådant för min del även efter provkörning, Men jag fattar det charmiga med den och menar inte att dissa ditt val av bil. /P |
|
|
1-serien borde vara tystare än GTI:n också, men kolla gärna in 130: Länk Länk Mvh |
|
|
Eftersom att trådskaparen har haft en faceliftad 130i så vet han nog vad det innebär, och letar därför inte efter en begagnad sådan. Utan verkar var intresserad av att köpa en ny 120i och undrar vad de som har sådana tycker om motorn. Jag kan säga att jag gillar motorn skarpt. Pigg och varvvillig, det är som någon i tråden tidigare sa, det krävs varv över 3000 för att den verkligen ska vakna, därmed inte sagt att den är slö där under. Den är snål om man glider landsväg, körde lagligt 15 mil till vårt sommarställe igår, snittade 0,62. Om man ska vara först vid rödljusen och stadskörning får man räkna med nästan 1,0, men aldrig däröver. Snålstadskörning kanske 0,75, har aldrig testat... ;) |
|
|
Svar på BCRs inlägg. Hade en GTI -05 i 2 år och den största skillnaden är däckljud och oljud från inredningen jämfört med min 130i. Annars var väl körglädjen rätt bra. |
|
|
fredo: riktigt bra förbrukningstal! =) Känns som att denna bil med sina 1365kg å 170kh är en perfekt blandning av ekonomi/prestanda. Den skall provas nästa vecka, men jag tror inte att man blir besviken på något! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.