AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.133

E46 M3 Kompressor till salu igen med ny ägare?

Sida 2 av 3
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Sorry såg nu att det inte fanns plats kvar, det var ju tråkigt.
Cado: Det hade varit grymt kul att träffas för att snacka lite skit. Hade varit kul att se din bil också.... Tyvärr så ställer jag av bilen den 5 September så det blir till att vänta till våren. Då dyker jag förmodligen upp med en helt annan bil i en helt annan kaliber:-) Då kan vi köra......:-)))

M.V.H
Dennis
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Najs!

Ser fram emot det!
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60

Tack för all info Robby/Dennis.. =)

Bilen verkar onekligen väldigt fin och skulle man sålt Alpinan och Ducatin så skulle ja själ inhandlat den men det verkar som min polare börjar bli taggad på den.. Mest han är fortfarande lite orolig över drivlinan..

Men kör man normalt oftast så borde det hålla en längre tid.. Enda som sliter mer än vanligt är ju när man kör fullt från stillastående och värre då om man har väldigt bra grepp.. Då kan jag tänka mig att de 480 hästarna kan slita lite ytterligare på bitarna, men troligtvis så ritar den bara om man drar fullt ändå.. =)

Alpina B12: ESS gör omfattande tester innan dom lanserar sina produkter. Dom har givetvis tagit in drivlinans hållbarhet i sina beräkningar. Gå in på deras hemsida vet jag. Där hittar du en massa info ang. tester, hållbarhet, pris osv osv.

M.V.H
Dennis
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Hallå Grabbar,

Det är jag som äger M3 med kompressor nu!
Är det inte lite lättare att ringa och fråga mig istället varför jag säljer den? JAG SÄLJER DEN FÖR ATT JAG FICK REDA PÅ ATT JAG SKA BLI PAPPA IGEN.
Och det fick jag reda på för några dagar sen.
Bilen är fin och mycket finare nu efter jag har lackat HELA kjolpaketet efter lite små små repor bak och lite stenskott fram, dimljusen är också bytade för en fräschare look. Och en CSL diffusor som jag beställde för ett tag sen.
Jag har haft 5st M3:or innan och bad Christian (förra ägaren) komma ner till mig eftersom vi har bilverkstad och till 99% håller på med bara BMW. Bilen är totalt genomgången innan köp, Diagnos (BMW EGET program), upp på lyft osv...
Där ÄR INGA fel och absolut inget klonkande i drivlinan, ESS programvar i lådan gör att den växlar mjukare än original och därav sparar man drivlinan.

Mvh/ Jeppe

Undrar ni något så får ni gärna ringa mig.
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Glömde tillägga': Är den för billig så höjer jag gärna priset :)
Ar
52
Arscher
Z3 coupe 99
2.8 ESS Kompressor
Tänkte bara svara på en del frågetecken angående besiktning och kompressor.

När jag besiktigade min bil så lyfte han på huven och sa: Oj kompressor : jag försökte hålla färgen :) Sen sa han du får två val antigenså glömmer vi det här och avbryter besiktningen eller så skickar jag vår inspections kille på den här och det blir inte roligt. Jag svarade: Jag tar alternativ ett.

Tips besiktiga inte bilen med kompressorn på om det inte är din bardomsvän. Men det är inga stora kostnader det kostade mig 1500 för att ta bort den och 1500kr att sätta dit den efter besiktning och det var inga konstigheter på värdena.

Och det här med att det är bara ta bort remmen funkade för ett par år sedan inte längre, men det finns dom fallen där dom inte ens vet vad en kompressor är, men en sak är säker jag kommer alltid ha en ESS kompressor i min BMW

Länk

Archer
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag förstår dock fortfarande inte varför alla tycker att besiktningen är det stora problemet. Bilen är ju fortfarande olaglig så fort du monterar dit den igen.

Eller finns det försäkringsbolag som går med på detta för en viss kostnad? Det har jag svårt att tro.

Med andra ord: ni chansar.

Men det är ju kanske upp till var och en förstås hur mycket man vill tumma på lagens gränser :-)
Fe
85
Felixrs2
BMW M3CSL -03 "Underbar"
var jag efter en M3 i nuläget hade jag köpt denna bil...den är som sagt grym på alla vis och väl omhändertagen av Christian.....
Ar
52
Arscher
Z3 coupe 99
2.8 ESS Kompressor
Det går att registrera kompressor.

Men varför köper man en högprestanda bil? för att hålla lagen? tummar man inte på lagens gränser gällande hastighetsbegränsning?

Archer
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Jag undrar pga att jag själv skulle kunna tänka mig en kompressor M3:a, men tycker att det är för mycket öppna frågor som man aldrig riktigt får svar på.

Och jo visst kör man säkert över hastighetsbegränsningen även med en orgiginal M3:a ibland, men det är inte det frågan gäller. Förstår du inte skillnaden så tänk lite till.
Arscher :

Förklara gärna hur det skulle gå till att registrera en bil med kompressor.
Jag hade planer på att låta ESS montera kompressor på min M3 E46 men tror inte jag pallar av olika orsaker och då mest för vad som skulle kunna hända om jag orsakade en olycka, skulle försäkringen täcka med en höjd självrisk eller skulle bolaget kräva mig på ersättningen de fått betala ut.
Sedan är min helt original och i utsökt skick som är synd att styla eller modda då det redan finns stylade och moddade bilar att köpa, kommer behålla min helt original och blir jag sugen på en ombyggd eller med kompressor får jag väl köpa en som redan är klar eller påbörjad.

Bilen i tråden med kompressor ser väldigt fin ut och priset är det inget fel på.

/Micke

Länk
jag måste säga det igen, det är nog f_n den snyggaste M3:an jag sett!!
saphire black är så sjukt mycket snyggare är carbon black!
hade den inte haft kompressorn, så hade jag nog varit spekulant på den.
Jo
108
Jonuzi
BMW M3 2002
Bara att plocka bort kompressorn, alla originaldelar finns med.

Hej.
Detta svar fick jag, när jag frågade ESS-tuning ang kompressor och besiktning :

Hi,

The car will pass the emission test with the belt connected. If you are running the car without the belt you also must remove the supercharger it self because the standard belt loop will interfere with the supercharger bracket.

Tack för ordet.

//Pocke
Cy
650
Cykeltjuv
F15 X5 4.0d
Skapligt trådlyft där du ; )
Ma
339
Malleru
M3 e92 -12
hahah verkligen, 6 år! måste vara ett världsrekord!
Be
1.778
Beolab
M3 SMG II Individual -04
413hk / 440Nm @ 8800rpm
Köhler Racing
VAC Motorsport

E91 M-Sport -08
Schrick 12,5mm lyft
206 hk @ 7300 rpm
Borde bytt namn till bakåtvända kepstråden, då man får många skratt av deras okunskap i allmänbildning haha...

Någon skrev att det finns bilar med liknande effekt frpn fabrik så då borde ju en Kompressormatad M3 också vara laglig haha,
Samt att man kan ringa försäkringsbolaget o berätta att man har satt på en kompressor och be att få en utökad försäkring

Om man lever i en 18 årings värld så kanske =)

PS grymt trådlyft!

Men ja tror jag slår dig.. Lyfte en trpd från 2002 på Zatzy genom en sökning på en fråga..=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.