AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.129

E46 M3 Kompressor till salu igen med ny ägare?

Sida 1 av 3
Någon som har koll på varför Christians ESS M3'a är till salu på blocket igen?
Denna gång med ny ägare, han kan inte ha ägt bilen i mer än 1 månad.
Vad har hänt? Bilprovningen som satte käppar i hjulet?
Länk
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Tyckte mig oxå känna igen den där bilen.

Någon köpte den och vill bli av med den direkt alltså?

För övrigt fattar jag inte hur det funkar praktiskt med kompressor bilarna. Kör dom bara på bana eller?
jag tänkte just starta en tråd om denna.
svinigt grym M3:a!!! lite över min budget, tyvärr.
coldhex:
Nej dom används som vilken annan M3 som helst.
Enligt ESS är det bara man tar bort remmen till kompressorn inför besiktning.
Det tror jag vad jag vill på men med rätt besiktningsman borde det gå.
Den är i utmärkt skick. Det enda jag kan tänka mig är att bilen antingen inte gick igenom besiktningen eller att den blev för dyr att äga. Någon annan orsak kan jag inte se till försäljningen.

Tidigare ägaren körde sin bil med största respekt. Det är ingen bil som rullat på bana i hans ägo....

M.V.H
Dennis
j.aahman
den här killen brukar köra runt i grymma bilar så att den skulle vara för dyr för honom stämmer knappast däremot handlar han lite med bilar. Man ser aldrig honom busköra så den är säkerligen fortsatt välskött
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Jag har inte kopplat det där med monterad kompressor och bilprovningen. Man får alltså inte besikta med en sådan monterad? Hur resonerar dom kring det egentligen? Hur ställer de sig till chip eller annan form av trimning?

Mvh Markuz
Ok. Då vill han väl göra sig en slant då:-)

Bilen är otroligt fin.....
Problemet med kompressorn är ju att den syns till skillnad från ett chip. Cippet finns det ingen möjlighet för dom att se, men en kompressor syns ju så fort man öppnar huven. Varför det inte går igenom besiktningen (ibland) är väl dels nitiska bilprovare samt. någonting om att man inte har registrerat om bilen eller nåt. Bara spånar lite.....

M.V.H
Dennis
Coldhex: M3:orna med kompressor har exakt samma karaktär som de utan med den stora skillnaden att kraftflödet är ganska mycket kraftigare genom hela registret:-) Dom är alltså inte mer svårkörda eller på annat sätt otympliga/jobbiga att framföra till vardags.

M.V.H
Dennis
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Grymm bil är den där m3 e46 ess ;)

OT///DennisH kommer du 6 september på m5board event, så ska jag piska dig gubben ;)

Mvh//Sead
co
1.144
coldhex
BMW M135i
Vet att det varit uppe till diskussion tidigare, men jag har väldigt svårt att förstå hur man är beredd att utsätta sig för den risken det innebär men kompressor. Om man skulle vara skyldig till en olycka är jag ganska säker på att INGA försäkringar skulle gälla. Om man lyckligtvis klarar sig ifrån personskada så kan man ju i vilket fall som helst vinka adjö till minst 200 kSEK.
Al
97
Alpina B12
Alpina B12 -97 #047#
BMW M3 - 97
Volvo S60
Gärna mer info om denna bil om ni har.. Försöker övertala en kompis att detta är den rätta M3:an att inhandla men han är lite orolig över kompressorn.. Hur är historiken för de som har installerat kompressor..? Håller det..? Enligt annons så är det garanti i 2 år..

Men som sagt, ni som vet lite om bilen skriv gärna.. Ringer man ägaren så blir det ju säkert fördelaktig snack för hans försäljnings skull..
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
herre j*vlar sicken snygg bil! Men får väl hålla till godo med 328an så länge ;)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Ma
305
Markuz
M3 GT SÅLD
Det där med extra Hk borde inte spela någon roll rent försäkringsmässigt. Det säljs ju bilar med liknande Hk i orginal. Går man igenom vad som är gjort med sitt bolag så de är medvetna om modifieringarna borde det vara ok. Kanske till och med går att teckna en extra försäkring av något slag. Däremot försvinner väl motorgaranti och maskinförsäkring om man gör modifieringar

Mvh Markuz
Det är min gamla bil som redan innan Christian köpte den, var i mycket fint skick och gick väldigt väldigt bra!!

Christian har därefter säkert kostat på bilen över 100.000:- SEK.

Förutsatt att bilen fortfarande e´ok, så känns priset nästan lite för lågt satt.
Alpina B12: Jag känner inte tidigare ägaren särskilt bra. Men jag har träffat honom ett antal gånger i samband med små träffar lite här o var runt Stockholm. Bilen har i hans ägo alltid varit otroligt fint putsad, aldrig körd i regn eller ens väta. Kompressorn är inkörd korrekt. Den är monterad och tillverkad av ESS i norge som också har monterat kompressorn som sitter i "Loaded". Det finns några trådar här på AP om man söker lite. Vet att det finns en M3:a som gått över 600! mil på bana utan några som helst problem med ESS kompressorn. Ska man ha en kompressor är det ESS som gäller, helt klart. Han var hos ESS i Norge i slutet av April för att montera dit kittet. Så försäkringen gäller tom April/Maj 2010.... Det var vad jag hade. Tidigare ägaren finns här och heter "brooklyn".

På en av bilderna i annonsen (den med motorhuven öppen) står förra ägaren av min bil med sin nyinköpta CSL precis bredvid till höger. Jag var också på just den utställningen/träffen. Då var han precis hemkommer från Norge.

M.V.H
Dennis
Oj!! Iom M3//Robbys inträde kom du lååångt tillbaka i historia sökandet:-)

M.V.H
Dennis
Visa användare
601
p-car
03.5 M3 SMG
mer läsning om bilen/modden på e46fanatics Länk
Cado: Kör dom bana eller rattlås:-)?

Jag mailade A.G ang. detta event. Men det fanns tyvärr ingen plats kvar.

Det är ju självklart att en E55 AMG-03 vinner rakt fram mot en M3-05. Men det behöver jag ju inte komma till flygfältet för att lista ut. Du måste se skillnad på mig och min bil.......mig piskar du aldrig:-)

M.V.H
Dennis
Visa användare
1.010
cado
335iT M-sport
Steg 3
Det är bara rattlås :)

Skojade lite bara det är klart du tar mig ;), tänkte bara det vore kul om du kom kunde vi snacka lite skit :)

Pm han på forumet vet ja, så kan vi sammåka ner dit :)

Vi hörs mannen!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.