|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Läste vi bilägare idag..där fick den 4-cyl 250cdi kritik för mycke brum och oväsen,de tycker att en bil i den kalibern är mer värdig med V6.Nu har jag bara kört W211 men kan bara hålla med Vi har en 220cdi "taxi" och min syrra en 280cdi och det känns som en annan bil med V6:an. | |
|
Clubsport; flera tidningar motsäger dig just på den punkten, dvs materialval...? Men som sagt, ska se efter själv under dagen! |
|
Gemini__ |
Tyckte inte bilen var speciellt fin vid en första anblick, men nu när jag har låtit synintrycken sjunka in ett tag så infinner sig ett stort ha-begär. =) Blir kanon sen när de börjar dyka upp på begagnatmarknaden. |
|
Sani: Kolla in dörrsidorna och själva instrumentpanelen. Det är klart sämre kvalitet än på nuvarande E-klass. |
|
|
Provade E250 cdi idag och den var ganska trevlig att köra men inte alls samma körglädje som i en BMW. Motorn var lite väl surrig för min smak. Panelerna har en sträv konstig yta som både känns och ser billigare ut än vad den är. |
|
|
Håller med Clubsport i att inredningen kändes lite plastig. Sen tycker jag dock att nu när man vänjer sig lite med designen så blir det lite bättre. Lite som med dagens S-Klasse.Den tyckte jag var vedervärdig när den kom,med sina "Focus" skärmar. Men idag tycker jag att den ser riktigt bra ut. |
|
|
En Mercedes är en Mercedes, men den har var snyggare än de tidigare modellerna. Har Mercedes bytt designer på senare år? Från att ha designat en hel del vidriga bilar under några år så har de igen hitta tillbaka till sitt rätta jag igen. Fin bil helt enkelt. Beautiful Münich Woman BMW |
|
|
"Panelerna har en sträv konstig yta som både känns och ser billigare ut än vad den är." Där tror jag att du är något på spåren, dvs de materialval de gjort är litet udda jämfört med konventionella interiörer, men billiga är de nog inte... Känns som att de försöker skapa ett "eget" formspråk, i dessa tider då alla bilar ser ganska lika ut. Alla vinklar o linjer som är så tydliga i ex GLK går igen även på E-klassen, fast mera dämpat. Fronten - i AMG-tappning - är den snyggaste som finns på marknaden just nu, om jag får tycka till, Ang motorn är en fyra alltid en fyra, och M-B:s fyror är tyvärr surriga, så det får man undvika att köpa! En 350 CDi 4Matic med 540 Nm är nog trevligare :) |
|
|
I senaste Auto Bild,så testas E 250 CDi mot 525d och Audi A6 2,7 TDi. Mercan vinner före BMW:n,men det är inga stora siffror. Mercan får 382 p av 500 möjliga,medan BMW får 374 och Audi 363 poäng. Länk |
|
| bmw:n håller sig mycket bra med tanke på att modellen snart ska avlösas | |
|
Nej den er ikke pæn..... no more to say!! ba5TARd says: Stay cool! |
|
|
Tycker den ser ok ut, men föredrar w211..... Min BMW : Länk |
|
|
Jag var idag på Mercedes-Benz Hisings Kärra och provande en E250 Cdi Avantgarde. Jag tycker designen är helt ok bortsett från bakdelen som ser ganska tråkig ut. Tror dock som ngn tidigare nämnde att det är en design som växer, och när man vant sig blir den nog riktigt snygg. Bilen var klart trevlig att köra, och 250 Cdi hade gott om kraft, prestandan var det inget fel på. Dock som nämnts ganska högljudd vid gaspådrag. Automatlådan var i sedvanlig Mercedes stil alltför komfortinriktad för min smak. Inredningen och materialen var lika dem i senaste C-klass, jag tycker också det ser lite billigt ut. Komfortmässigt kändes det ingen större skillnad mot E60 Nu kan jag väl villigt erkänna att jag är ordentligt färgad av BMW, men jag måste säga att det är imponerande hur väl E60 står sig, även med 6 år på nacken. W212 är säkert en jättebra bil, men det känns inte som ngn revolution jämfört med W211, eller konkurrenterna. BMW CS #5139 |
|
|
Det var väl dax med en ny modell från M-B kan ju inte bli värre än tidigare! Pain is temporary - Pride is forever |
|
| såg en e-klass komma åkande idag.. fronten ser riktigt bra ut men bakifrån är den inte särskilt fin.. som ni säger så kanske designen växer med tiden | |
|
Massor med bilder på EKlass Coupé. Länk |
|
| MB har alltid varit grymma på snygga couper och denna är inget undantag. | |
|
Eller också köper man en Passat CC som är minst lika bra/snygg och sparar flera hundra tusen. MVH Christofer |
|
| Såg den nya e klassen bredvid den gamla och jag tyckte den nya såg ut som en c-klass, den såg mindre ut än den gamla. Jag skulle hellre köpa den gamla den är mycket snyggare både på ut och insidan. | |
| enligt mercedes så har dem fått in en hel del ordrar på den så den säljer nog bra i alla fall trots utseendet | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.