AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
27.283

nya e-klassen

Sida 1 av 4
Länk klart mkt modernare än dagens men känns inte inredningen lite billig
Tycker de har hittat tillbaka lite till gamla 80 talets inreddning ala merca
Jag tror att alla inbitna merca köpare gillar det
INREDNING heter det sorry
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
Gillas skarpt:) Lite W124 vibbar över det hela.

Jag tycker att inredningen som finns i dagens E-klasse är klockren, men inredningen i nya c-klass är ett skämt. Hur plastig som helst, kunde lika gärna sitta i vilken billig bil som helst.
Ratten var inte snygg. Ser väl ok ut annars men bakdelen känns väldigt japansk.
Väldigt likt Huyndai Sonata bak. Nej skitful bil hoppas det är fakebilder.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Den fronten var verkligen gräslig, finns ju ingen harmoni alls.
Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Tycker nog den var ganska snygg faktiskt!
Dock gillar jag inte färgen på ratt och instrumentbräda.

/L
Hyundai Sonata all over
Länk
Länk
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Alla bilar i dagens läge faller väl i kvalitetskänsla? Känns som att de flesta bilar har samma tillverkare nästan.

Blev besviken då jag var inne på Bmw och provsatt 7 serie en M5a osv alla av senare årsmodeller. Trodde det skulle vara tusen gånger bättr eäm mina bmw jag haft E38/E39 men icke kändes lite mer som vilken bil som helst kunde lika gärna varit en volvo eller ford. Visst ute på vägen hade det ju blivit viss skillnad;)

Jämför en E39 med en ford scorpio från 96 och en ny 5 serie mot en ny mondeo. Skillnaden i utveckling är stor. Den gamla scorpion är hur äcklig som helst mot e39an. men mondeon mot nya femman är inte alls lika stor. man kan väl säga att idag så är det mera jämnlikt.

Se bara på biltemas bromsar, de håller samma kvalitet som volvo original gör idag. för några år sedan köpte man tysktillverkade bromsar av god kvalitet på volvo idag får du asienskit eller var de nu var de tillverkades. Kompisen som jobbar på volvo är bedrövad över utvecklingen.
Jag finner fronten extremt lik Lexus GS
Länk här kommer lite officiella bilder
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Var från början rätt negativ till denna bilen.Men köpte idag senaste Auto Bild,där finns det lite större bilder på en silverfärgad med AMG-hjul.Ser faktiskt rätt trevlig ut.Dock så håller jag med om inredningen,den ser lite tveksam ut.
Sen tycker jag vecken på huven,känns som lite hyllning till äldre MB-modeller.
Typ gamla Kompakt-Mercan.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Grymt fin.. blir garanterat en sådan framöver.

__
Min bil:
Länk
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Den där var ingen hit, särskilt inte mot dagens som jag tycker är riktigt fin med harmoniska mjuka snygga linjer.
Det värsta är ju såklart bakändan som mycket riktigt liknar Sonata, och jag undrar hur f-n man sitter och resonerar på designavdelningen när man kommer på något sådant. Kommer Heinz och klappar Claus i ryggen och säger:
-Snyggt! Precis som den vackra koreanska bilen, vad heter den nu igen?
Btw så måste det gått till på ett likande sätt när man ritade bakändan på E90 som ser ut som förra generationens Primera...
Nya Mercan är en ful bil faktiskt.

------
BMW CS #04839

Dom har iaf en attraktiv prissättning på nya E-klassen.
Snart får folk välja BMW om dom vill ha den dyraste bilen.
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
MB måste nog sänka sina priser för att locka tillbaka gamla kunder som numera kör vagnar från Bayern.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Attraktiv prissättning? E 200 CGI 359900:- med en 1,8 liters motor och E 250 CGI 373900:- också den 4-cylindrig. Skall du ha V6 så är det E 350 CGI och då kostar den 478900:-.

Tycker snarare det är som vanligt med Merca, man betalar en jäkla massa för varumärket och får en plastig inredning.

BMW 520 kostar 316900:-, 523 kostar 341000:-, Audi A6 2,0TFSi 290300:- och A6 2,8F FSi 311300:-.
Känns som inspirationen tog slut när designen av fronten var klar - bakdelen är precis lika ful som första versionen av E90...
d-
38
d-power
BMW 530iM/6 M-sport -13
Mercedes E220 CDI AMG -12
Nu när vi ändå pratar om Mercedes. Finns någon MB kunnig som vet vilken årsmodell/månad den nuvarande E-klassen (W211) fick de synliga dubbla ovala slutrören i rostfritt? (Talar om avgasrören alltså)
Vet att de annars ingår i sportpaketet.
Någon?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.