|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Jag håller med Christer i omdömet om E91 325 -06. Min skitbil ska in på torsdag för att för andra gången byta hjullager. Bilen har gått 4400 mil. Utöver detta har bilen nyligen börjat tappa ytskiktet vid handtaget på förarsidans insida. Hänger i stora sjok.. Övrigt som hänt är en sjukt hög oljeförbrukning, motorvibrationer med tända motorlampor, mugghållare som inte fälls ut, strålkastare som inte släcks när bilen stängs av, backvarnare som inte fungerar var 10:e gång, sidospegel som inte återgår till position efter back.. Motorn byttes av BMW efter otroligt mycket tjat och misstänksamhet från BMW:s sida. Vid motorbytet repades huven, en vacuumslang och kontakten till AC:n glömdes bort, vilket renderade 2 nya verkstadsbesök... Jag är så less på denna bil och känner stor sympati med Christer som startade denna tråd och vill visa att han inte är ensam. You are not alone dude.. |
|
|
En fråga i all nyfikenhet: Var tillverkades E91 325? Är det måhända som vi har hört om andra biltillverkare, att produktionskapaciteten inte alltid räcker till...? Om vi ser på Autoindex för Skandinavien ligger ju BMW på topp vad gäller förnöjda ägare. Jag utgår från att dessa är köpta nya i Sverige och således inte har en kort, okänd och tvivelaktig historia. Mkt beklagligt men det ser ju ut som om "stridsflygarn" och "christer.n" har haft maximal otur med sina bilar! FWIW |
|
|
stridsflygarn: Otur...och naturligtvis trist med de felen på en "ny" bil...men att vara så pisst att man börjar med en rubrik att "BMW är en skitbil" är bara för mycket när "alla" vet att så inte är fallet i de allra flesta fall.. Men visst...i en del stunder så blir man "less" på att "livet djä*las" mer än nödvändigt. Sympati...tja,må så vara.. men jag kan säga att jag ägt enbart BMW's sedan åttiotalet och aldrig varit så nöjd sedan jag började min "bilbana". Sålde t.ex min M535:a efter drygt elva år i min ägo och den då rullat över 40000mil utan allvarligare krämpor,även ägt andra E28:or i tiotalet år utan allvarliga problem,men ok,prisnivån på dessa gör ju att man kan bli lite överseende med vissa defekter som ändock blir efter massor av år i trafik. Men.. visst är det "trist" att en bil för "flera hundra tusen kronor" ska behöva krångla öht.. Men hitintills är det inte speciellt många som är missnöjda med BMW bilarna..totalt sett. Iaf enligt undersökningar som diverse tidningar osv gjort.. Finns inte många(inga alls,men jag är ödmjuk ;)) bilmärken som redovisar så höga "NKI"(nöjd kund index) siffror som BMW idag..går inte att bortse ifrån. Mvh Janne. |
|
|
E46 är helt klart den vettigaste designen BMW fått till. Och sexan i 330:n den kvalitativt bästa motorn. Valet var enkelt ; ) Jag har aldrig egentligen gillat BMW´s design, men just E46 fick mig att välja den tysken. Inget off-topic alls...... |
|
|
Kvalitén verkar ha sjunkit med åren men med detta forum är majoriteten en del av lösningen hellre än en del av problemet med tanke på att det skruvas friskt ute i landet för att komma tillrätta med saker och ting. Att inredningen löser upp sig själv är ju helt galet och för flera hundratusen finns det ju såklart en del att önska. På min gedigna vagn med över 30k på mätaren finns det oxå en del fel och brister men flera har haft bryderier tidigare och delat med sig av sina ideér. Jag har kvitton rejält överstigande 100.000 på min bil sen den kom till sverige år 2000 men det märks inte... Jag kan ju bara tänka mig hur det skulle vara om den inte varit påkostad detta underhåll. Dom enda bilarna som varit felfria i min ägo är Toyota men det är ett helt annat forum... Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
Beklagligt med dessa måndagsexemplar som ni verkar ha. Som en liten motvikt till alla problem som räknas upp: Min 320d E91 från 2006 har rullat 5000 mil nu sedan den hämtades ut och den har inte tillbringat en enda dag på verkstad utöver inplanerade servicetillfällen. Bilen är fortfarande en fröjd att köra men kan bli bättre. RFT däcken kommer att ersättas av konventionella däck när det är dags. Hoppas problemen löser sig för er! //Rickard |
|
|
Jag har kört min 330i E90 i drygt två år och har inte mycket att klaga på. Felfloran har inskränkt sig till tre saker: 1. Dörrhandtagen på bakdörrarna kunde fastna i öppet läge när bakdörren öppnades. Byttes på garantin. 2. Ett svagt pipljud av hög frekvens kunde ibland höras från radion. Fixades på garantin genom en mjukvaruppgradering. 3. Knarrande ljud i det fällbara baksätet. Bussningarna byttes på garantin och ljudet försvann. Fel av detta slag struntar jag i. De väger oerhört lätt mot bilens kvaliteter. |
|
|
Haha, någon som tar inlägget på allvar?! Han kanske ska köpa en MB C180 (W202) det är riktiga höjdarbilar kvalitetsmässigt alternativt den föregående E-klassen (W210). Där snackar vi världsklass i form av rostkydd och körglädje. |
|
|
Adam Röd till Adam blå. Karl behöver en BMW med V12 såklart. Begagnat kostar de som 3 barn i ett år:) Mvh Asken |
|
|
Jag håller med trådskaparen. Jag har kört BMW i över 10 år, men varit uppfostrad i dem i över tjugo. När jag så äntligen hade råd att köpa en ny så strular ta mej fan allt som kan strula. Lack, turbo, framvagn, ipod-styrning - YOU name it I have it... Det här var den sista BMW som sätter mig i. Nu är det 335ci, innan var det M3e46m 330, 325, 318is, 316, 530, 525i, 525T, 525 12v.... BMW är inte vad det en gång var!!! Dessutom blir jag så jävla förbannad på alla jävla idioter som säger att det inte alls är något fel, din lack blir bra om något år, framvagnskluckandet får du leva med, du har virus i Ipoden etc etc. BMW KAN DRA ÅT HELVETE, nu blir det Merca... Läs gärna mina andra trådar, tex "lackproblem Ny 335Ci, vad göra" så förstår ni! 29.2 gjorde inte saken bättre... "... BMW har skapat den första turbomotorn UTAN fördröjning..." My ass... |
|
|
Jag måste bara säga att BMW är den bästa bil jag haft. Jag är sjukt nöjd med e46:an, både design och funktion. Nu ska jag sova riktigt gott inatt ZZZZZZZZZzzzzzzzzzzzzzzzz :) |
|
|
Varför köpa ny bil och slänga bort pengarna i sjön? Tekniken att njuta av tillvaron upptäcks med Bach:) Det finns ett helt hav av underbara klassiker som alla springer förbi i all stress. Gentlemens express is 12 cylinders of course. Mvh Asken |
|
| Efter 400 mils bilsemester i min 320 E46 så gillar jag bilen ännu mer, drog lite bensin, gick som en dröm...E46 är min all time favourite BMW, snyggare linger (speciellt med m-pkt) får man leta efter!..efter vad jag läst här kommer jag inte ge mig på nya 3 serien.....lider med er som har alla dessa problem. :( | |
|
Det finns fler skäl än ekonomin att köra "gammal ruska" ;) /L |
|
| mosse, jag kan ju säga att av de BMW jag haft har E90:an varit den som krånglat minst. E46 var däremot en av de som krånglade mest. | |
|
Asken:He,he...bra liknelse det där med 3 barn i ett år och beggad V12:a ;) Nu önskar jag såklart inte en V12.a istället för mina barn,men inte är de speciellt billiga i drift dessa små liv ;) Men kul är det med barnen också...dock är det nästan mera drag i plåskan med barnen än med en sommarluffande V12:as drag i magen :) Opps...första gången jag börjar dra in familjen i det här ;) Mvh Janne. |
|
|
Jag har aldrig sett någon lyckats så bra med en provokation! Ett inlägg och mer än 30 svar, och det bara fortsätter! |
|
|
Det som berör en det fortsätter man med...så är det :) Sedan så tror jag verkligen mannen som startade tråden inte bara ville provocera utan han är riktigt förbannad på sin 3:a.,han går väl och surar över tiotusenlapparna som försvinner nu när han ska sälja liket dessutom ;) Ok,att han provocerar när han skriver "BMW är en skitbil". Han generaliserar därmed "in absurdum" därav "attackerna",eller snacket vidare s.a.s. och tråden går vidare...ganska normalt beteende trots allt :) Ingen vill lämna tråden utan alla har något att säga verkar det ju som...även du "steaman". Mvh Janne. |
|
|
ProJanneT: Du liksom jag har tydligen genomgått Grundläggande Militärutbildning samt förstår liksom intelligente Leffo att gnäller och gnyr det gör hundar och dåligt servade BMW:) Jag gnällde med innan jag fick förmånen att åka V12(De finns från 20kkr) för att upptäcka hur livet egentligen var menat! Ang familj. Finns det någon bättre familjebil än E39 Limousine? Trams såsom barnvagn ersätts av en Babybjörn, prima svensktillverkad kvalitet. Mjölk och promenader ger sunda ben. Barn behöver inte en mängd prylar&TV-spel. De vill ha tid med sina föräldrar. Du är kanhända rättmätig förvaltare av vår käre framlidne Paaps E32 750? Han är och förblir en legend. Hanses bil bör finna någon som förvaltar den såsom ett barn. Jag haver tyvärr fullt med V12or. För kreti och pleti som inte fått provköra en V12 så erbjuds härmed en medåkning på kommande Brostugeträff. Det är först då Ni upplevt den kvalitativa tystnaden Ni förstår hur fina äldre BMW är att ha som Hobbybil. 116i/ 118d 3d Indivudual är däremot en ypperlig bruksbil. Min nästa bil då ekonomin tillåter. Mvh Asken Asken |
|
|
Hmm...man får ju nästan "ståpäls" Asken när du skriver att jag måhända skulle vara rättmätig ägare av Paaps f.d. vagn... Oj,det skulle vara en ära,men tyvärr så har jag knappt plats med en bil ens till grabben nu när han snart fyller körkort.. Sedan har jag en fru som svårligen har överseende med mitt intresse för BMW.. Har just lyckats sälja iväg min gamla klenod(M535:an) och frun var lättad efter det kan jag nog säga ;) Förstår däremot att det är ett litet aber om du hade fått en till V12 att förvalta.. Jaja...hoppas att Paaps bil hamnar hos någon som älskar dessa härliga vagnar.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.