AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
38.754

BMW är en skitbil

Sida 1 av 4
ch
50
christer.n
325iTouring-06
Jag begriper inte allas beundran av BMW som en statusbil.
I mitt tycke är det en av bilvärldens mest överreklamerade bilmärke, jag har en E91 325 -06 som är den sämsta bildjävul som jag någonsin ägt.
Skulle jag rabbla upp alla fel som jag haft med den skulle jag sitta här och skriva tills min dator brakade samman.
Jag har en MB SLK sedan -00 och har inte haft ett enda bekymmer med den-
Jag kommer med denna insändaren att stänga denna hemsida i min dator.
sen kan ni andra fortsätta med ert BMW skitsnack.
CN
Visa användare
1.523
b97_knl
F30 318dA SportLine - 12
F11 520dXA Touring - 14
Yamaha XJ6 Diversion F - 12
oj, här var det ord och inga visor :D

ch
50
christer.n
325iTouring-06
Jag står för vartenda ord.
Inte en lacken håller normal standard.( svart Metallic )
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Opps...nu var det en till som tappade sugen :))))

Undrar vad det var som till slut fick bägaren att rinna över...kanske var tvungen att tanka "bilhelvetet" också? ;))

Mvh Janne.
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Hoppas det känns lite bättre nu när du fick vräka ur dig din aggression.Alltid tråkigt med bilar som strular.Men att för ett ögonblick tro att BMW skulle vara sämre än dom flesta andra bilar tror jag nog inte att du menar,mest att du är j*kligt trött på just din bil.Hoppas det löser sig! Du har ju alltid Mercan att njuta av iaf!
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Sälj bilen då? Hur svårt kan det vara?

Min bil: Länk
Ni
958
Nip
320i-04
När jag kollade på bilar i våras och det blev en BMW så valde jag bort Mercedes för jag hörde om den kraftigt sjunkande kvaliten nu för tiden. Från min granne som varit bilmeck i 30 år, en snubbe jag litar på.

Min poäng är att man kan hitta röthål i alla märken, och skulle man kolla in ett motsvarande Autopower forum för varje märke skulle man stå där utan bil, för det finns alltid måndagsexemplar.

Men det är riktigt trist att du fått mycket problem redan med en så ny bil. Låter som de borde låta dig gå skadelös via goodwill-åtgärder om dom vill behålla sin image och kundkrets.

Eller är det trots att du fått allt åtgärdat du är missnöjd?
Prova denna ett tag så kanske du ändrar dig: Länk
tornet
Vad är det som har hänt med din bil då? Ok, lacken var inte bra men vilka andra stora problem har uppstått? Nyfiken eftersom jag själv är sugen på en 325:a?

mvh tornet
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Måndagsex finns hos alla märken. Tråkigt när det händer en själv förstås.
Men att kalla Bmw skit när de har så många kunder och tillsammans med subaru ligger på topp i "sveriges mest nöja bilägare" listan är lite magstarkt.

Och att skriva ett "bmw är skit" inlägg på en bmw sida är lite som när Jerry Springer bjöd in en KKK medlem och en "afro american" ;)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Ni
958
Nip
320i-04
Bjerser, jag tycker ändå ett forum skall väl vara för alla åsikter, inte bara dom 'politiskt korrekta'.

Jag läser då inlägget som:

- ge mig lite sympati nu när jag råkat så illa ut

Måste vara frustrerande med så mycket investerat i en bil och det bara krånglar.
Christer.n: Jag lider med dig o håller med till 100%, BMW är den sämsta skitbil som finns. Jag förstår att du vill bli av med din defekta 325:a omgående, därför erbjuder jag mig att köpa den av dig som den står (hämtar med trailer) för en den summa som vi anser skrotet vara värt. Du får en snabb o enkel lösning på ditt problem, dessutom får du en startplåt så du kan köpa en annan o framförallt fungerande bil...
Bi
750
Bimmerbåjj
E83 X3 2.0d -08
E39 530dA -02
Vw Phaeton -03
Håller med Nip! Christer är frustrerad och vill få skriva av sig lite,fullt förståeligt.Oavsett bilmärke är det alltid trist när dom strular,speciellt om det är en nyare bil som man lagt en större summa pengar för.
tragiskt att man verkligen drar ett helt bilmärke över samma kamm... problemet är ju som tidigare nämnt att man kanske bara behöver kräka lite sen är det över.

sen kanske det som jag tyckte var mest underhållande är att vi lämnas till att fortsätta med vårt "BMW skitsnack". varför lägger man ut en tråd på det sättet om man inte tänker invänta reaktionerna?

ja ja bara hoppas på att du får frun till att smeka lite medhårs och får dig till att lugna ner dig... ta sen en tur i mercan och känn dig som en äldre man på nytt =)

mkt nöjd BMW-ägare
Det finns andra ställen att gråta ut på.
Det är väl bara att sälja bilen, svårare är det inte!
co
1.144
coldhex
BMW M135i
men i ärlighetens namn. Har inte BMW tappat på sistone? Till och med Volvo är ju numera design mässigt ifatt. Tex nya V70 är riktigt fet med summum paket. Å nej jag svär i kyrkan :D

M3 E46 är fortfarande världen coolaste och snyggaste bil, men sen gick det utför.
en
922
enor
320i Cabrio -89
520i -94
Jag håller med på ett sätt - fast jag skulle vilja dra gränsen ännu tidigare. E36, E39 och E38 känns som de sista rejäla BMW-bilarna. Det är ungefär samma typ av kvalitets- och designgräns som passerades när Mercedes lämnade sin E-serie W124.... Bilarna har blivit konstlat "hippare" men samtidigt uppenbart rangligare. Synd!

Okej, e46 är ett gränsfall... men den klarar sej på grund av att den känns nästan precis som e36 att köra, fast med betydligt plastigare interiör och vekare helhetsintryck.
Se
56
Seattle
325CiA -01
325iA -10
Det märks tydligt att man inte kan jämföra upplevelser som olika människor upplever. enor skriver att E46 är betydligt plastigare interiört än E36, något som jag verkligen inte skriver under på. I mina ögon är det tydligt tvärtom.
Smaken är som baken som man säger... Folk tycker olika helt enkelt...
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Nip: Menar inte så med inlägget, klart att alla har rätt till en åsikt.

Men för det första tycker jag det är lite fel att dra ett helt bilmärke över en kam, för det andra är det onödigt provoserande att skriva ett sådant inlägg.

Som i tidigare exempel, visst en KKK medlem har rätt till sin åsikt, men är det inte onödigt att konfrontera honom med en sin "motståndare"?

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Trist att du råkat ut för ett måndagsexemplar,men är du så pass missnöjd med bmw så är det nog bättre att strutta runt i mercan...undrar hur många bmw du ägt/kört innan din nuvarande??
Förövrigt tycker jag det är en ganska löjlig tråd att starta,på det sättet...

När det fortsätts och diskuteras efteråt så kan jag aldrig sluta förundras över att en del folk verkar tro att en bmw ska vara ett mästerverk på alla punkter,som ska vara felfri från mil 0 till sin död.
Det är en bil som är bättre än medelbilen,men där stannar det sen.

Sen att man ska byta tillbaka till mercan för att den är problemfri,visst tummen upp för dig,men någon annan på andra sidan staden kanske tycker precis tvärtom..
Man tycker om olika saker,har tur och otur med olika saker,så är det bara punkt slut.

Åter igen,man tycker olika...men att jämföra med en V70?! blir det tråkigare??
Det är ju trots allt bara en bil och hur upprörd kan man bli över det?!

Min bil är en gammal härk som hoppar, ryker och luktar lite illa emellanåt och gör inte alltid som jag vill men jag älskar den ändå precis som mina ungar (som oxå gör ovan nämnda.).

Mercaforumen sjuder ju inte av aktivitet så....

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.