|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
När jag tänkte efter så använde jag först och främst den pappersmanual som medföljde. Speciellt för att hitta position på borrhålen. Filmerna som komplement. /Ola |
|
| borrar ni hålen istället för attt använda er av det andra sättet? | |
|
Menar du med andra sättet att ta loss mätarnålarna? Det vågar jag inte, risken att förstöra instrumentets kalibrering känns för överhängande. Jag tyckte inte det var så farligt att borra, det är ingen risk att man förstör något egentligen då det inte sitter komponenter där man borrar. Bara man tar det lungt. /Ola |
|
| syns det var man ska borra? eller gör man det i blindo? | |
|
Det är ju inte direkt markerat var man ska borra ;-). Däremot är det ganska lätt att hitta positionen om man har någon slags guide. Jag fick med guide i svartvitt som beskriver processen men det finns mycket skrivet på nätet om detta. Tex här: Länk |
|
|
Dessa bilder var snäppet bättre kanske: Länk |
|
|
hm ja då kanske man skulle ha provat sig på det här men är lite osäker på borrningen dock xD |
|
| Du behöver inte vara orolig för borrningen. Ta det bara lungt och se till att ha en riktigt vass borr samt att inte lägga ett hårt tryck på maskinen. | |
|
Här var det bra bilder på positionerna! De här var bättre än den manual jag fick med min kabel. Länk |
|
| hm är inne på "remove plastic mold" och fy fan va det sitter! får inte bort det :( | |
| det va inget det gick :P | |
| Jag kommer ihåg att det var lite trixigt, bara att kämpa! | |
|
det funkar hyffsat nu har en liten pixel miss på tempen men det är itne mycket |
|
|
Filthee, då gick borrningen bra! Troligtvis behöver du göra rent lite till och öka trycket med hjälp av fotopapper eller dylikt. Jag plockade isär mitt tre gånger innan det blev bra. Man kan ju testa det löst innan man monterar ihop hela huset. När borrningen väl är gjord är det ju inga större problem att ta isär det. |
|
| pixeln vid tempen rätta till sig av sig själv :D | |
|
Oh shit va skönt Filthee! En riktigt lyckad lördag då, kul att du grejade det! /Ola |
|
|
ja fan kan verkligen rekommendera andra att göra detta :D det jobbigaste va ju helt klart att hitta rätt med borren så vid varje skruv fick jag borra 3 hål i princip :P |
|
|
En liten fråga till Er som gjort denna procedur. Ser ut som att jag på min är tvungen att även borra igenom den transparenta skivan som ligger mellan "folien" och själva plasthuset, för att hamna rätt i förhållande till skruvarna. Har provborrat på ett gammalt instrument som jag har liggandes, och på det så var den transparenta delen väldigt skör och sprack. Var ni tvugna att borra genom den delen, och lyckades ni utan att den transparenta delen sprack? Jag kanske var lite hårdhänt..... tar gärna emot tips innan jag går på det fungerande instrumentet. Thomas |
|
|
Japp man ska genom den transparenta, sprack inte för mig. /Ola |
|
| ok, tack för infon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.