|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Ville mest uppdatera denna tråd med mer korrekt och framförallt billigare information. Jag fixade just mina pixelfel i instrumenthuset med en ny "ribbon cable" från Länk inhandlad via ebay. Lite knepigt, men definitivt billigt. ________________________ Mer är bättre! |
|
|
Jag har en sån där kabel liggande. Det är ännu inte så farligt med pixelfelen så jag har inte kommit mig för med att byta, men en vacker dag så. Eller är det möjligen så enkelt att det inte är något att dra ut på? |
|
|
Iloper: Bra gjort, snart ska jag våga mig på detta själv. Det här är definitivt både den bästa och billigaste DIY lösning som finns gällande pixelfel, att byta "ribbon cable". >Egentligen borde gamla tvivelaktiga mektips tas bort och bytas ut mot det här. Vilka var de känsligaste momenten när du utförde detta arbete? Sannolikt är det precis det här som de gör på reparation när man lämnar in den för dyra pengar (hört om allt mellan ca 3000 - 6000 kr). |
|
| Lysande om detta går att fixa för 32 Euro inkl frakt. Beställning lagd. | |
|
Jag beställde för någon vecka sedan denna kabel till min e39: Länk Det var inga större problem att byta kabeln i instrumenthuset. Tog två korta kvällar vid köksbordet.. Så här blev resultatet: Länk |
|
|
Jag beställde kabeln på ebay från stället omnämnt ovan. Ska hämta ut den idag. Det gick på 4 vardagar. Men jag har också nån liten lampa bak i instrumentet som är trasig eftersom ljuset är lite svagt på några ställen. Nån som vet vad det är för lampa. Skulle vilja byta den nu när jag ändå är där och pillar. |
|
| har precis fått hem min ribbon nu också! finns det någon guide på hur det ska utföras? | |
| Filthee: Om du beställde från Ungraren i länken här ovan så borde du fått en länk och lösenord till en bunt videofilmer som beskriver exakt hur du ska göra. | |
|
minns inte alls var jag beställde den faktiskt! det va innan jag hitta denna tråd! |
|
|
Här är länken: Länk Använd nedan: *Login: Pixelfix *PW: 123329 |
|
|
Nytt instrumenthus beställd från BMWhandlare i Tyskland gick på 4tkr totalt monterat och klart varav 1tkr var för montage och kodning här i Sverige och 350kr var för frakten av det gamla huset som returdel. Detta var till en 530i-01. Mvh Stephan |
|
|
Jisses Stephan då vet jag hur mycket jag sparat på att laga instrumentet själv. Men som min sexåring sa "Det tog en dag och en natt, pappa" ;-) Det är inget problem att byta "ribbon cable" men tålamod och noggrannhet är viktigt. /Ola |
|
| olaO det funkar inte :S | |
|
Det är samma inloggningsuppgifter jag fått, men det funkar inte för mig heller. Uppenbarligen har han bytt lösen eller så. Som tur är så har jag sparat ner filmerna på disk eftersom jag inte fått tummen ur och bytt kabel ännu. Annars hade jag väl fått maila killen och begära nya inloggningsuppgifter. |
|
|
Pinsamt.....skulle kollat att det lirade först... Jag har mailat killen som har siten, återkommer när han svarar. Sorry/Ola |
|
|
Ola: I nödfall har jag ju filmerna. Dom är på drygt 300MB tillsammans så om det inte löser sig på annat vis får du väl lägga en usb-sticka i ett frankerat kuvert och skicka mig, så får du tillbaka stickan med filmerna på. Skriv här om det blir aktuellt att göra så. |
|
|
Nu funkar inloggningen! Fick mail av killen nu han har inte ändrat lösen. Möjligen var något annat fel på siten. Filthee prova igen! |
|
| Undrar om det är engångskod,funkar inte för mig heller. | |
| Närå funkar nu! Loggat in massor. Tryck på "Homepage" först och sen på "Introduction". Sen logga in. Observera att det ska vara stort P i "Pixelfix" | |
| Tack! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.