AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
60.116

"BMW X6 - ful och dum" - di.se

Sida 7 av 8
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Ja, jag är sjukt nöjd med min x6 4.0D. Sjukt underbar bil och sjukt snygg! :)
Kommer bli sjukt nöjd med min X6 40d när den dyker upp i sommar också, garanterat...
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Vad valde du för spec?
Relativt försiktig kostnadsmässigt. För att hamna rimligt i förmånsvärde och (straff)skatt så försöker jag hamna rabatterat på prislistans pris och sedan redovisa extrautrustningen lite försiktigt...

Fick bra rabatt och extrautrustningen stannade på det nödvändigaste:
* Sportpaket med högglans shadowline
* Läder, svart
* 20' fälg 259
* Solskyddsgardiner
* Skidsäck
* PDC bak o fram
* USB
* Belysningspaket

That's it! Vem vill lyssna på tung stereo när man kan höra på dieselmullret...
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Det där va ju en riktig snålspec! :) Nä då, du kommer bli nöjd ändå, det kan jag lova. Men förmånsvärdet på den är ju helt galet hög, även helt utan extrautrustning! Eller har de ändrat det nyligen?
Visst är den hög men jag kan lova dig att om man kan undvika att få tillägg på 70K extrautrustning så märks det på skattsedeln...

Navigator är helt onödigt, kör gärna några extra mil och myser!
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
När jag kikade va det helt galna nivåer så det va bara att ta den privat.
Håller med om navigatorn! De blir gamla snabbt, och jag är jättenöjd med både Tomtom och navigon i min iphone.

26 000 för en inbyggd navigator känns helt crazy.
hy
631
hybris
1-serie M Coupé (2012) - Såld
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Trevligt! Också på g med en X6. Dock lite mer utrustning. Även om jag har en Iphone tycker jag det blir lite trist utan nav etc.
tänkte först ta 3-sitsen bak men då skulle den inte gå i produktion förrän tidigast april. Sedan tycker jag det passar konceptet bra med just 4 platser. Det är liksom spiken i kistan när man pratar med en skeptiker till hela iden med X6an. "Men va f-n, har den här enorma penisförlängaren inte mer än 4 platser. Är du helt sjuk i huvudet!!!", typ... Det blir ju en bra kommentar; "jaha, ska Kalle med till träningen också, då får vi ta frugans Yaris isället".
fakethis: kanske skulle slänga in Navigon på iPaddan och sätta upp 9,7 tums skärm i rutan? Då ser man lika dåligt ut genom framrutan som där bak :-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
BT, Iphone, USB och BMW Apps. Utan det blir integration med Iphone trist! För Apps krävs Nav pro. Tror man kan välja Iphone, USB och BT utan Nav pro så man i varje fall får en ok integration. Dessutom finns tillvalet hotspot som gör att man kan surfa trådlöst på olika enheter i bilen. Visst allt går med externa enheter och prylar. Men meck att få det snyggt utan kablar i bilen. En bil som kostar minsta 600000 SEK bör ju ha lite lyx. ;-)
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
För mig var 3 säten i bak det absolut viktigaste för att gå på X6. Behöver inte lastutrymmet men måste ha 5 säten så familjen kan åka i en bil. Hörde att BMW redan sålt en hel del nya X6 pgr av detta. Fattar inte att de plockade in 4 säten. Men har man inte fler än 4 i familjen fungerar det ju.
du har helt rätt om 3 platser bak, jag försöker bara komma på bra argument till enbart 2 platser eftersom jag inte kunde vänta på leveransen...
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Allroad:
Jag hade tagit 3-sits om det hade funnits som tillval i höstas. Vad kostar det tillägget btw?
Kollade med BMW vad det skulle gå på att eftermontera, men som vanligt hade de ingen koll alls...
Har för mig att det var ca €330 och BMW i Solna sa att det skulle bli kring 3500 SEK. Bilen ser dock klart bättre ut med 2 sitsar bak. Tycker det gör mycket för utseendet men praktiskt är det ju inte...
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
3500 SEK för 3 säten i bak och 1500 SEK för BMW Apps har jag fått från BMW och i min offert.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
Själv tycker jag lådan mellan sätena ser sunkig ut. Hade varit lite coolt med möjlighet att utrusta med lita coola grejer. Bar, Uppfällbara laptopbord eller något annat coolt. Då hade tanken varit något bättre om man kunde klara 4 säten.

Personligen tycker jag 5 säten ser bättre ut men det är jag det. ;-)

Oavsett så är X6 sjukt snygg bil!

BTW: Hur mycket soppa drar den per mil för Er som har den? 4.0d tänker jag på. Någon som har kört in den och kan berätta lite? Min X5 3.0d kör jag under litern milen.
hy
631
hybris
X5 3.0d (E70) - såld
Tesla model S P85+
BTW. 3500 SEK är tillägget för 3 säten på en ny bil. Om det går att byta ut det hela i efterhand lär det nog kosta betydligt mer skulle jag gissa. Personligeg skulle jag inte göra det. Kör på och när det är dags att byta bil en vacker dag och kanske X6 igen är det ju en annan fråga...
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Mellan 1,1 och 1,2 ligger jag på. Men jag kör mest i stan, korta sträckor. (x6 4.0D)
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Någon här som har iPhoneadaptern mellan sätena? Så att ni kan lyssna på musik och styra allt med iDrive?

Jag har det, men jag funderar på om det finns nån lösning på att dra en kabel. Jag vill ha min iphone någonstans där fram, eftersom jag använder GPS:en. Och det känns väldigt märkligt att ha den mellan framsätena..

Någon som vet om detta är möjligt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.