|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
|
aalto: Måste säga att jag respekterar bilparken din:-) Nu är vi i bilbytar-tankar igen och det lutar mot en X5a 3.0SD 2008. X6 är givetvis drömbilen, men jag är så snuskigt rädd för att jag blir sittande med den resten av livet. Cayennen tog 9 månader att sälja och kostade mig 160.000 NOK under tiden. Rädd för att X6 är minst lika speciell att sälja som den. Oavsett, X6 är BMWs fetaste bil till nu! Diskutera så mycket ni orkar, men det är fakta:-) Mvh Hosse |
|
|
Hosse: Long time... du måste lämna det där landet snart så du får köpa bilarna du egentligen vill ha. :-) Fast det är ju absolut inget fel på en X5 3.0D heller. fakethis: Jo jag har ju kört båda och jag blev mycket överraskad att det var sån skillnad. Mest tycker jag det handlar om den mjuka gången. Växlingarna märks mycket mindre på 40d. Tror att det även har ljudisolerats lite mer för jag upplevde den som tystare i kupén. Inga gigantiska skillnader men tillräckligt för att jag tyckte det var värt ett byte. Håller på och tömmer min 35d just nu så imorgon bitti bär det av till handlaren. Typiskt, full tank diesel också i 35an. Taskig planering! :-) /J |
|
|
aalto: Jepp! Har varit mer intresserad i bygga-snickra-måla-fixa-forum i det sista, men nu efter att nya garaget är på plats så suger det i biltarmen igen:-) Har tagit ut en 523 F10 på jobbet, med samma låda som du får och det kan rekomenderas:-) Sån liten norge-vänlig motor är väl kanske inte att rekomendera.. BTW, är din X6a momsad? Dvs firma som äger den eller? Tänker på eksport... Mvh Hosse |
|
|
Hosse: Samma här, byggahus.se har varit mitt hem senaste året. Ja, min bil är momsad. Har dessvärre redan sålt den till handlaren men den kommer finnas där såvida dom inte redan har en köpare på den. /J |
|
|
där sket sig import till Norge då:-) Mvh Hosse |
|
| :-( | |
|
@aalto det låter ju inte dumt alls! :) märkte du även, förutom det du redan sagt, att det fanns me kraft i den? Det finns ju trots allt 20 extra hästar.. |
|
|
@aalto det låter ju inte dumt alls! :) märkte du även, förutom det du redan sagt, att det fanns me kraft i den? Det finns ju trots allt 20 extra hästar.. |
|
| Hade dessvärre inte möjlighet att klippa ur den ordentligt mitt i stadstrafiken. Däremot tog jag en sväng med en X5 M efteråt och då gick det undan :-) | |
|
Läste bara första inläggen i tråden och såg hatet mot X6. Måste säga att X6 är nog det snyggaste BMW någonsin byggt! Många jag hört säger att den ser ut som en rymdbil osv, men JÄÄKLAR va snygg den är (alla kategorier)!! Sen så är den opraktisk, och man kan inte se bakåt, men ska man ha snygg design kan man inte få allt. Såg dessvärre ett illa klipp där föraren inte såg personen bakom och där det gick illa: (kolla inte på klippet om du tar illa vid dig) Länk: Länk (X6 kör över fotgängare pga förmodligen dålig syn bakåt). |
|
| Ni som kör x6:an, hur känns det egentligen att backa? Hur är bakåtsikten? Efter att man vant sig vid att kolla i backkameran i stället för att vända sig om, är sikten jämförbart lika bra som i en vanlig bil där man vänder sig om? Eller blir sikten rent ut sagt bättre med kamerorna? | |
|
Backkameran är guld värd. Jag backar med hjälp av sidospeglar men mest kameran. Pdc:n hjälper till den med. Har inte knockat omkull någon ännu. På nya bilen kan man även få annan vy för att se dragkroken. Mycket bra. Läste någonstans om att man på sena 2011:or kunde få 3 kameror. 2 i backspeglarna som ger mer widescreen bakåt. Tragisk video på påbackningen. /J |
|
|
Rättelse: För fasiken, var tvungen att gå ut och kolla på bilen. Jag HAR ju kameror i backspeglarna också. Hade inte sett den funktionen men det var ju lite häftigt. /J |
|
| Hur hade du kunnat missa det? :) kollar du aldrig i backspeglarn?? :) | |
| Eeeh, kollar förhoppningsvis I speglarna. Väldigt sällan under dom :-) Liten ynklig kamera satt det där. Den var inte värst användbar dock. Bättre med ren bakåt-vy | |
| Länk nu finns den "äntligen" med 3-sitsigt baksäte..ser inte speciellt rymligt ut dock | |
| Många snackar skit om X6 när de sett den på bild, men j***ar när man ser den live. Huga vilken kärra... Grattis till er som äger en... | |
|
Inte för att vara tjaskig mot er med x6, men fetaste BMW:n är fortfarande en E39 540 Touring med dragkrok och fönsterhissar även där bak. Det vet alla, sorry - vi uppskattar att ni försökte. |
|
| Ja äntligen 5 säten! Då kanske man kan fundera på en X6 istället för X5. Behöver 5 säten men inte behov av att lasta så mycket. Tack BMW! Fattade aldrig 4 säten även om jag sett olika försvarstal kring det så är det för mig en gåta! ;-) | |
|
Kan bara säga X6 är så jäkla snygg! Utan tvekan en av de snyggaste BMW just nu. Nya 6-serien är väldigt fin. Nya 5-serien likaså. Men X6 är fortfarande i topp tycker jag. Tycker man den här är ful har man ju noll smak! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.