AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
60.118

"BMW X6 - ful och dum" - di.se

Sida 5 av 8
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.
Smart 4-2 -03 Svart/silver

Njuter varje dag jag får köra min X6a... extra roligt när folk har både negativa och positiva kommentarer. Det kryddar ju lite extra när några har åsikter som är helt ogenomtänkta. Jag gillar den otroligt mycket och det är ju det viktigaste för mig...

Hosse...häng på nu o köp en, vi har ju kört x-bilar länge nu både du o jag. Nu kan du dessutom lätt åka under litern.

/Jari
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Aalto: Ja det är sant det! Men 2 hinder i vägen bara.. En porsche cayenne som ingen vill ha och det faktum att en X6 35D fortfarande ligger på 1.2 mille i Norge:-) MEN jag kommer! Bara vänta:-)
Visa användare
278
blaikarn
528ia M touring-97
Har sett den......den e ju grym och att den är grymmare än M5 i konbanan gör ju inte sken sämre. Det bästa för er som kör X6 måste vara att få va originell....vill ha...suck

Länk

gb
Tycker den är extrem hård, Verkligen tuff nått de har lyckats att designa för en gång skulle de senaste åren, hoppas de har förbättrat kvalitet från x5an.. Börjar bli jevligt less allt små tjaffs..
Visa användare
6
pär parkett
f 11 528 -11
320 i touring-09
320 coupe 89
323 coupe 83
520 i 90
ja vad säger man. design är utifrån betraktarens öga. när man väl har sett den och kört den så råder ingen tvekan. snygg o helt underbar att köra.
toppklass.
di
53
dindin
Bmw M5 2012
Hej Max conny troll eller vad du nu hade för nick.

På vilka grunder baserar du dina "best"-argument? Förbrukning, höjd över marken, bredd, luftmotstånd?

jag hänger inte riktigt med Er miljöfantaster då jag oftast får vänstervrida känsloargument, kontra rena faktabaserade miljöaspektsargument...

Men så brukar ju de flesta vänstervridna ha fina miljövänliga bilar från..ja låt säga i bästa fall början av 90 talet. Jag är miljövän,jag kör liten bil, Corolla och den drar 1,2. jisses..

...
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
Verkligen sugen på X6 nu ja!! Ser dom varje dag i Oslo och det hugger i magen varje gång. cayennen är omöjlig att sälja, och jag kan inte lägga ut 1.1 mille på en X6 35D innan den är såld.. Suck..

Miljövänligare än dom flesta äldre bilar också, så då slipper jag kanske får post-it på lyktan som säger "brønnpisser!":-) Men dessa miljökämpar är så trångsynta oavsett att dom fattar väl inte att en X5 diesel spyr ut mycket mindre än deras egna volvo 240...

Mvh
Hosse
Th
441
The Stig
Mazda CX-5 -16
Nu är X6 M på gång också!
Länk
Ho
1.314
Hosse
316i Touring -14 (norsk)
Z4iA 23 -09 (norsk)
haha, måste bara reta min kollega i motor redaktionen. Fick svaret:

"Feil motor. V8 Turbo i både X5 og X6.
Se på bildene, X6 lykter foran på X5.

Länk

Les DinSide Motor heretter:-)"

Mvh
Hosse
de
3
de Sign
X6 50i xDrive -09
Denna tråden verkar ha dött ut, men den diskussion som varit är den som alltid dyker upp när en ny design kommer. Vem minns när alla spydde galla över Audis nya grill, som ändå sett ut nästan likadan i något år. Nu prick tyst. Så även om X6. Jag säger bara - acceptera att människor har olika smak och så kommer det alltid att föbli. Vad är det som säger att just din smak är den rätta. Ovanligt korkat att ens lägga ned tid på detta svammel.
När jag kom åkande i min X5:a 2008 och såg X6:an första gången, kände jag mig som om jag körde farmor Ankas T-ford...
X6 är den brutalaste bilen på marknaden och dessutom väldigt snygg (min smak).
Jag blir adrenalinstinn varje gång jag ser denna fantastiska skapelse :-)
Inse och acceptera ny design, vilket dem flesta nu verkar ha tagit till sig.
Prata inte om liter per mil (V8:an). Prata om antal liter körglädje per mil. Vad f-n spelar någon krona extra per mil om bilen kostar en mille ?
Är man ute efter att spara bensin, så cykla = 0 liter per mil.
Bara plats för fyra i bilen - vem vill ha fler ?
Vill man ha fler - köp en buss...

de Sign
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Bara för att det kommer "ny design" betyder det inte att man behöver gilla den. Tycker fortfarande inte att den är särskilt vacker. Toyota Prius var ju också en ny design när den kom, inte heller den är vacker.
Ett annat exempel är den första X5 som kom och tyvärr att är bland det fulaste bmw har skapat någon gång. Men tack och lov finns det andra åsikter.
Angående driftkostnad så är den i högsta grad väsentlig oavsett bilens nypris.
Jag tycker fortfarande att X6 är den absolut fulaste BMWn och förstår inte hur någon kan välja den förre X5 som är läcker som få. Gäller både E53 och E70.

Ford Scorpio 95-98 ser än idag förjävlig ut. Men varför skriva om det utan att någon frågar?

Däremot ger det en mångfald, att det finns bilar med hemsk design. Om allt vore vackert skulle man inte veta om det.

Stephan

aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Härligt med blandade åsikter. Får min andra X6a imorgon. Svart xdrive 40d. Den är helt suverän, frugan vägrar byta bort den nuvarande 35d så vi fick uppgradera till en nyare.
Men det är helt ok att någon inte gillar den, vi gör det iaf.

/Jari

fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
´@aalto
Jag väntar på min 4.0D. Beställde i början av augusti =/ dagarna går sakta när man väntar på nåt så snyggt! =)

Hur kommer det sig att ni uppgraderar från 3.5D till 4.0D. Det är ju så lite som skiljer. 8-växlad automat jämfört med 6 växlar och lite andra grejjer.. ny motor också iofs! Men varför byter ni?
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

fakethis99: byter för att vi kört 4000mil nu, rent ekonomiskt passande och att nya växellådan är enormt mycket mjukare att köra. Trodde inte det var så stor skillnad.
Ville ha första bilen svart men den blev titansilver för den stod klar i hallen, nu får jag min svarta till slut.

och så givetvis nya navin :-)

/J
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Aha då är jag med ! Men vad jag läst på div sajter ska det va ny motor i 4.0:an, vet du nåt om det?
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag har börjat acceptera X6 allt mer. Tyckte inte det var nån höjdare när den kom, men nu tycker jag den ser helt okej ut och att den ger ett maffigt intryck.

Bilar som tar ett tag att vänja sig vid lyckas oftare hålla sig fräsch längre.

fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Jag gillade den från första sekunden! =) Är dock inget BMW-fan i övrigt, men X6:an är sjukt trevlig!
aa
176
aalto
X6drive40d -10 Svartmet.
530Xd-R -11 Carbonbl.

Yes ny motor
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Och du har kört båda då antar jag!
Skiljer det mycket förutom i växlingen? Är det markant mycket mer kraft i 4.0:an jämfört med 3.5? Eller är det marginellt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.