|
Sida 3 av 8
|
|
|---|---|
|
För mig är Bmw X6 den snyggaste (suv/sac) bilen som någonsin byggts. Men smaken är som baken... Specielt svart med mörktonade rutor, svarta 20" fälgar och sänkt som attan :) |
|
|
haha, här var det skillda meningar! Jag kan bara instämma med att X6an är den absolut fetaste bilen på vägarna idag. Jag kan inte komma på nån bil som är en mer perfekt blandning mellan FET, sportig og muskulös design. En vit eller svart sån är det optimala. Jag körde en idag i en timme. En otroooligt stark twinturbo diesel i grön/grå färg och nästintill alla knappar man kan få. Satt som ett strykjärn på vägen med sporthjulen (315 mm bak). Sport funktioner som verkligen fungerar och märks. Smidig i smågatorna och snabb och stabil på motorvägen. Det enda jag kan utsätta på bilen är väl: - Priset.. - 4 säten. Varför?? - Låg takhöjd bak - Varför så otroligt litet bagage? Dom har ju lagt en lucka över ett jättestort rum.. Jag tror inte det blir just den bilen, men planen är att få fingrarna i en sån innom 12 månader. Längtar!! Mvh Hosse |
|
|
Såg en igår - mörkröd. Kan inte för min vildaste fantasi fatta hur någon kan vilja ha en dylik tingest. Den är dyr, ful, opraktisk och allmänt fånig. Potential för rekord i värdeminskning finns också. Snett bakifrån ser den för övrigt ut som en Saab 900 :-( Länk //Lövet |
|
|
andreas_lofgren; hehe, jag känner väl ungerfär som dig inför BMW X3. Ser ut som en legobil med lyktorna designade med en trubbig yxa i mina ögon:-) MEN den säljer ju som en gud och är säkert underbar att köra. X6an har redan sålt över all förväntan både i Europa och USA så så illa kan den inte vara. Jag tror den kommer att få mindre värdeminskning än 6 serien iallafall.. Mvh Hosse |
|
|
Ja, X3 är ingen läckerbit den heller. Dock är den lite mer praktisk och prisvärd i och med att den inte är en trängre och dyrare variant av en befintlig bil. //Lövet |
|
|
Ännu en bil med tveksamt X... Länk Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
|
"Frågan är väl snarare varför man inte skulle vilja ha en ökad markfrigång?" Därför att man bor i Skåne där det är snövallar som är omöjliga för en standardbil att passera ett par timmar ett par gånger varje decennium. =)Resten av tiden kör du ju bara omkring med en bil som har sämre väghållning och högre bränsleförbrukning. |
|
|
Nu när man har sett X6 ett antal gånger så är den rätt maffig och snygg, men likväl fortfarande onödig och dum... |
|
|
: A Lind, Jag antar att du inte kört X6:an med tanke på din kommentar om sämre väghållning. Jag kan garantera dig att du kommer att bli oerhört överraskad i positiv mening. Jämfört med min tidigare 5 serie så känns x6:an minst lika rapp och smidig. T.om så att väghållningen känns vassare i vissa lägen. Förbrukning högre? jämfört med vadå? Jag skulle nog vilja påstå att få bilar i verkligheten klarar att snitta under litern.. (diesel). Min bil får bekänna färg varje dag med blandad körning, lång/kort/lugn/tryck. Jag har +330 hkr och klarar mig lätt under litern. Men du har kanske tillgång till fakta som jag saknar så enlight me. |
|
|
dindin, Menar du att du åker under litern blandad körning. Det var imponerande måste jag säga. Angående bilmodellen och mina högst subjektiva åsikter så tycker jag att den är spännande för att den känns annorlunda. Men den är rätt ful ändå. |
|
|
Släpp loss nu - det är väl än dock underbart med en bil som vågar sticka ut och väcka uppseende! X6:an är, enligt mig, den snyggaste modellen BMW någonsin har tillverkat - om än opraktisk... |
|
|
dindin: Sämre väghållning och högre bensinförbrukning jämfört med om den inte hade varit på styltor. Högre tyngdpunkt ÄR dåligt för väghållningen. Offroadupphängning (vilket man väl iofs knappast kan kalla det) ÄR tyngre och hög profil GER högre luftmotstånd. Därmed inte sagt att den per definition är sämre på detta än alla andra bilmodeller i världen som saknar styltor men det var inte min poäng heller! Men du kanske har tillgång till naturlagar som jag inte har... ;) |
|
|
Att en bilmodell sticker ut är dock inte automatiskt samma sak som varken vacker eller cool. Det finns det många exempel på i historien... |
|
|
Nog syns man här också men inte är det för att den är cool: Länk //Lövet |
|
| Hehe, den där var med i någon "fula bilar-artikel" nyss. Lite BMW-influenser med njurarna i fronten ;) | |
|
X6 är inte vacker på bild. Problemet är att den är ännu fulare i verkligheten. Jag kan inte hjälpa det, men jag tycker att BMW X6 är världens just nu fulaste bil. Inte ens faceliftnyllet på Saab 9-5 kommer i närheten. Lycka är 363 hkr, sportläge och kickdown! |
|
|
Fulhet kan bli kult, gubbar - glöm inte det... Klart att det faktum att en bil vågar sticka ut inte innebär att bilen per automatik är "cool" som anders s uttrycker sig - bara underbart. Ngt säger mig att några av skeptikerna här inne kommer att ångra sig kraftig gällande utseendet om ett- eller två år. Dvs. när det hopplöst konservativa tänkandet har lagt sig... =) |
|
| Lycka är 407 hkr, sportläge och kickdown! ;) | |
| provsatt en x6:a igår.. den är brutalt snygg i verkligeheten.. man sitter så skönt och mysigt i den o allat känndes så rätt.. är ca 192cm och fick bra plats i baksätet speciellt benutrymmet..visst var inte takhöjden den bästa men ja fick plats.. känndes som en riktig lyxbil i baksätet :D jag gilalr den skarpt | |
|
Tack käre Tvesovla, för inlägget om att fulhet kan vara kult. Ska komma ihåg det nästa gång jag kollar i badrumsspegeln. Visst det finns fula bilar som blivit klassiker, men de är ofta anspråkslösa i sin fulhet. X6 är så anspråksfull att den blir skrattretande med det där utseendet. Jag tycker att det är tragiskt att BMW, som jag håller för ett av mina absoluta favoritmärken, släpper en sådan horrör. Men pengar och god smak går inte alltid hand i hand. Se bara på alla människor som lägger obegripliga summor för att åka omkring i åbäken som Porsche Cayenne och Audi Q7. För övrigt tycker jag att ingen BMW i dag uppfyller kravet på yttre skönhet. Några är snygga (t.ex. lilla 1-seriecoupén) medan några bara väcker orimligt habegär, som Z4 M Coupé och framför allt M5 Touring. En sådan hade jag kunnat sälja mina barn för. Om jag haft några, vill säga. Lycka är 363 hkr, sportläge och kickdown! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.