|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| passa på nu ni som har e39:or :D Länk det är rea på detta kitt nu och dessutom väldigt ovanligt..vet inte om det är vindtunneltestat men det är riktigt fett i alla fall.. älskar fronten.. hoppas dem gör en m3 gtr oxå :D | |
| M.pkt org frpn fabrik e ju böst..ser mer ut som ett hemma stylat projekt..och dom vill ha 30 papp..hade inte ens betalat 100 kr för det!!!! | |
| Vissa har ju för mkt fritid över!!!! | |
fredde 7 |
Undrar vad de tagit för piller. |
|
Riktigt snyggt kit! Med väldigt hög kvalite och passform!Såg den på Elmia :-) En kompis köpte ett e36 kit och det var väldigt snyggt! Kan rekomendera! Tråkigt att det finns så många negativa personer så fort inte något är gratis och ser ut som en M5 original! Om ni kanske fattar vad det kostar att ta fram ett kit med över 10 st delar som ska passa med varandra! Tycker det är kul att det finns seriösa firmor som iaf försöker! Men köp gärna era kopior från Kina så får ni ha det så kul med dom! |
|
|
JohnZ4: Bianca hade säkert inte satt kitet på sin bil om det ens var gratis! Passformen kan jag inte uttala mig om. I mina ögon är det skitfult. /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
| Smaken är ju som bekant som baken, delad.. :) Personligen tycker jag också det är obeskrivligt fult, "Pimp my ride" i dess sämsta form, men den som tycker det är fint ska givetvis köpa och lägga på kitet. Man måste vara öppen för varandras olika smak och olikheter. Behåller nog min E39 i original "gubbskick".. :) | |
|
Det jag tycker är konstigt är att de som ofta köper de här paketen gör det till E39or värda runt 50k. Varför inte bara lägga ut 30k extra på bilköpet från början? Såklart inte alla men ofta. |
|
|
Förmodligen därför att det vanligtvis är undomar som pysslar med sådan styling. Har man med nöd och näppe sparat ihop till en slant så man kan byta upp sig från sin 520-88 till en e39:a så är det kanske de billigaste alternativen som man har budget till. När man åkt några månader så börjar det klia i fingrarna och man skrapar på nåt sätt ihop pengar till en kit. Finns en och annan som föredrar en kraftigt stylad välanvänd 523-96:a före en original, lågmilad, svensksåld "gubb-edition" 528-99 för ungefär samma totalsumma. Själv väljer jag den senare ;) |
|
|
Med montage landar det säkert på >50' kr. Sen ska det till lite fläskiga fälgar o.s.v., i slutändan hamnar det närmare 100'kr. Vem lägger det på en gammal e39? /Johan Riktiga män kör sedan, fjollorna åker kombi. |
|
|
Det finns folk till allt, det är min erfarenhet. Jag kan väl erkänna att jag själv i unga år pimpade till min Volvo 142 med lila teddyklädsel och Pioneer "Box-högtalare", jag tyckte det var jättehäftigt.. :) Dock preskriberat nu i och med att det är över 25 år sedan... har också varit med om att särskilt yngre tror att varje krona man lägger ner i bilen, den får man automatiskt igen då man säljer den.. Så är det ju inte alls. Jag är med i en annan märkesklubb och där finns det bla en 20-årig kille som försäker sälja en bil till mig, som han nyligen köpt, priset är nu 250% av vad han köpte den för, hans motiv är bl.a "För att dessa ovanliga bilar ska betalas bättre i Sverige måste någon höja priset".. Han var förvånad över att jag inte vill sponsra sådan aktivitet.. Nej, nu har jag pladdrat färdigt, och ska inte kapa denna tråd i onödan. |
|
| Passar nog en bil med riktigt mycket pulver i och om man ska använda det på bana. I vanlig trafik tycker jag det ser lite vulgärt ut. | |
| förstår inte er som säger att det är ful ungdomsstyling.. om man kollar var kittets utseende har sitt ursprung hade man nog förstått bättre.. om vi bara t.ex tar fronten så är den nästintill identisk (fast då i e39 version) med den som bmw har på m3 e46 gtr . alltså detta kitt har sitt ursprung i racingvärlden och är allt annat än tonårsstyling | |
|
Min teoriär att det vanligtvis är yngre personer som stylar sina bilar (visst finns undantag) därför baseras byggena ofta på billiga bilar. Jag menar inte att kalla det för "ungdomsstyling" .Om det är fult eller inte är väl upp till var och en att tycka. Finns ju inget rätt svar. Jag tycket att en M3GTR är snygg av den anledningen att prylarna sitter där där att göra bilen snabb. Jag tycker att äkta kolfiber snyggt på en extrem racerbil medan att kolfiberdrapera (klä in) en detalj med kolfiber (äkta eller fejlk) bara ser tragiskt ut i mina ögon. Men att sätta på en massa extrem plast, även om den kommer från NASA eller från racerbanan på en standardbil utan annan funktion än att försöka få bilen att se ut som nåt annat än den är imponerar INTE på mig. MEN, jag har inget emot att folk bygger om sina bilar om dom gillar det men man kan inte komma och tycka att alla ska gilla det. Och jag tycker ärligt att det är kul och intressant med folk som lägger ner ett otroligt arbete med att skapa nåt eget även om det inte alltid blir bra. Blir det de första byggena inte bra så kanske det blir bättre nästa gång. Och jag har all respekt för att det är mycket jobb och kunnande bakom det projekt som diskuteras, önskar dem lycka till och hoppas de säljer några kit så att de får lite tillbaka för mödan. |
|
| BjörnB: mycket bra svar ..håller faktist med dej,, tycker bara att det är tråkigt att alla inte kan respektera andras byggen och jobb.. visst blir det inte alltid bra men personen som gjort det kanske vill ha det så och då får man respektera det | |
|
Jerry: absolut, då är vi helt överrens! |
|
|
Detta är ej någon ungdoms styling! Baserat på GTR bilarna + DTM inspiration. Läs lite mer om kitet innan ni säger att det endast är styling! Kitet är byggt för folk som vill ha en grym E39a! Om man tittar på kitet ordentligt ser man att det kommer ge en del aerodynamiska fördelar! Har stor respekt för folk som kan ge konstruktiv kritik! Skriv inte bara massa dåliga komentarer! Skulle själv gärna köpa kitet om ja hade en E39a! Om ni tittar på bildern så ser man också att det är en M5a(iaf en av bilarna) Tror inte att priset slutar på 100 000 kr! Lacka en bil ca 20 000 kr + kitet 30 000 kr vilket dom flesta monterar själva(tror ja iaf)! Fälgar går att hitta beg! Bara att leta lite! Lär ju lätta bilen en hel del också mot original! Lätt och brett :-) |
|
|
Var kan man läsa mer om projektet? Står inte speciellt mycket om det på hemsidan vad jag kan hitta iaf. Skulle vara intressant vad är det för aerodynamiska fördelar du hittat vid en ordentlig titt? Jag är ingen expert på aerodynamik men tittar man på detaljer och jämför med en tex en DTM vagn så är inte likheterna speciellt stora och det saknas det mesta som skulle kunna ge fördelar. En riktig splitter, seriös venturi mm mm. Men inget fel i det. Kittet lär vara gjort med tanke på att förhöja utseendet på sin e39 knappast för att göra den snabbare. Skulle vilja se lite beräkningar, förklaringar och vindunneltester innan jag skulle köpa det resonemanget. Men det är klart att man i marknadsföringssyfte vill påtala racinganknytningen. Visst är det en M5:a på bilderna, so what? M5 skulle inte jag klassa som sportbil och används knappast flitigt inom racingen. Men visst ser det ut som killarna kan sina saker (styling) och det är säkert ett kit av bra kvalite som vissa tycker förhöjer utseendet och andra inte. |
|
| Uj så vackert och stiligt. Ingår pizzeria eller måste man köpa till den? | |
|
Man kan kolla på ving profilen tex under fronten. Sen har man utsläpp vid framhjulen + lite av en venturi tunnel. Men det är omöjligt att vind tunnel testa kit som byggs av mindre företag! Kostar EXTREMT STORA pengar! Inte ens alla F1 team kan testa skala 1:1!(har hört en siffra om ca 80 000 kr/tim + moms + personal mm mm mm för att testa + att detta var länge sen ja hörde) Men ja tror att det funkar bättre än original vad ja kan se! Har läst mycket och har kompisar som är duktiga på detta! Så att det är ej ett rent styling kit, men det förhöjer ju utseendet klart till det bättre enligt mej! Alla får tycka som dom vill men om man ger konstruktiv kritik skulle ja bli mer positiv till folks kommentarer! |
|
Gemini__ |
Trots att jag föredrar originalbilar reagerar jag inte särskilt starkt på detta kit, ser ut att vara välgjort. Trodde jag skulle få se något som var överjävligt fult. Är man bara ute efter att anamma racestuk på sin kära bil torde detta vara lösningen. Må så vara att det förmodligen är form före funktion. Öppnar ni ögonen lite finns det myycket värre utföranden på annat håll ;-) Mvh: Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.