|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jo det är ju så att helst av allt skulle hon vilja ha min 328, men hon sitter å pendlar 9 mil om dan på skit kassa vägar så det tror jag skulle vara ett sinnes svagt val. Men jag ska åka å testa (pga min egen nyfikenhet) en 320i 94:a och en 318is imorgon så jag knattrar väl in min upplevelse under kvällen imorgon. Tack för alla åsikter, det är kanon bra att kunna bolla med massa folk när man inte riktigt vet. Söker anställning som BMW försäljare. auspuff2@spray.se |
|
|
Mmm, min förra bil, en 1.9 liters compact axade mycket bättre på låga varv än min trötta 320 gör. Dock har 320 ett sju helvetes bättre vrid över 3000 rpm. Därmed inte sagt att jag är nöjd... MVH KJELLEN |
|
|
Jon_318iS>>> Snackar vi 318is E30 mot E36 318is och 320i då förstår jag att 318is slår ut båda e36orna.. men jag tänkte på e36 318is och 320i eller väger E36 318is mycke mindre än 320´n? ---------------------------- King of the road |
|
|
Wizzard>>> Något kilo lättare borde den vara två burkar mindre (mindre motor massa) mindre rör till avgassystemet eftersom det är enkelt hela vägen sen är det säkert mindre fälgar på is:en oxå :-) Allvarligt talat 320`n är en jättebra bil men jag personligen betalar inte flera tusen extra i inköp, försäkring o soppa förbrukning för att få höra sexan sjunga och göra 0-100 0,2sek snabbare men de e jag de. |
|
|
Tjena Det där med att 318is e30 är snabbare än e36 stämmer inte riktigt. jag race:ade mot min polare och spöade hans e30 ganska enkelt, med vinter-däck! |
|
|
Staffe>>> Hade båda standard fälg o däck och är nån av dem trimmad eller hade e30:n gått ohyggligt långt?? Vilken årsmodell av is har din polare?? |
|
|
Håller med Jon i frågeställningen, Staffes inlägg var dumt. När du väl har kommit i rullning axar du snabbare med vinterdäck än exempelvis 17 tums 225 or. Mr C |
|
|
japps, båda hade standard fälgar 15", min 195 profil hans 205, båda k&n-filter. e36 har gått 13500 mil e30 tror den har gått 16000 e36 har 4 hk mer än e30 och en annan utväxling. det var väl utväxlingne som gjorde att jag tog honom med god marginal eller så hade han en dålig dag bakom ratten :-) |
|
| upps, glömde säga att kompisens is var av årsmodell 90, alltså med m42 motor | |
|
I så fall är du en bättre förare än din polare! Finns annars ingen chans. E36:an är flera hundra kilo tyngre. Utväxlingen är optimerad rätt bra för båda bilarna. Enda gången e36:an är snabbare är över 160 eller nåt liknande. E30'n är lite tegelstensaktig till formen:) knuffar mycket luft framför sig. Det skiljer dock inte hästlängder mellan de båda åt något håll. |
|
|
Jag håller med ILiveToRide på samtliga punkter, tog en snabb titt på modellguiden o där syns det oxå att e30:n är en vinnare. Staffe>>> tror din kompis hade en dålig dag även om du skulle ta en is -90 så skulle det inte vara med stor marginal. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.