|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
p-car: Har för mig att CSL:en kommer med "Michelin Pilot Sport Cup". F.ö samma däck som kommer på Porsche GT3/GT3 RS/GT2 vid leverans. Hauke: Håller med dig att man inte känner någon skillnad på 325 kontra 345 mm skivor med orginal belägg. Däremot om man byter klossar och uppgraderar bromsslangarna till stålomspunna så har man en mycket bättre lämpad bil att smiska på banan. Skulle vilja påstå att det som mest bidrar till orken hos bromsarna en dag på banan är de stålomspunna bromsslangarna och en riktig bromsvätska. Och sedan kommer beläggen och skivorna in när det verkligen ska ta stopp. Men för uthålligheten upplever jag bromsslangarna som den bästa modifikationen. M.V.H Dennis |
|
|
Dennis >> Jag hade PF skivor med 01 belägg på min gamla M3E46 med stålspunna slangar+Castrol SRF vätska och jag tycker ändå att den bromsade lika bra och framför allt stod emot värmen bättre än CSL orginal bromsar med Pagid RS29 och stålspunnaslangar+SRF.. Tycket att CSL bromsarna inte klarar svenska banor vid lite mer tuff körning.10 varv på Knutan sen käns värmen av det gjorde inte PF. På Ringen tycker jag dock att CSL bromsarna känns bättre. Mycket beroende på att där bromsarna man betydligt mindre och med långa avkylningsperioder. Skall tilläggas oxå att min CSL är nästan 200 kg lättare än vanlig M3E46 med mycket utrustning. Henrik |
|
|
@DennisH, helt riktigt Sport Cup levereras endast om du köper ///M utbildningspaket som då även ingår upphävningen av fartbegränsningen som jag har för mig kostade 40+tkr eller innehar Racinglicens "don't imitate, innovate!" |
|
|
oe CSL fronten tillför sämre bromskylning eller rättare sagt ingen kylning alls än motsvarande oe M3 front, många CSL ägare har samma erfarenhet som Houke kör man CSL bör man skaffa extra bromskylning, finns bl.a hos Turner Motorsport för rätt ok pris "don't imitate, innovate!" |
|
|
Jag kör med XP8belägg på min 97à och är helnöjd verkligen! Kör även med Performance Friction skior, Goodridge stålomspunna slangar samt Superblue vätska. Grym skillnad mot original!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.