|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag testade att dra ut min på Blocket.se men har bara fått, nästan i var fall, en massa skeva bytesförslag... En splitter V50 T5, en M5 E39, en hotrod, en pizzeria (!), en mb c 320 + en beach buggy, en porsche boxter etc etc... Känns som intresset finns men att ingen kan göra sig av med sin bil... Blir till att behålla den då jag inte vill sälja till för lågt pris - blir säkert bra om jag någon gång kan hitta en förbaskad vinterbil - alla fina som kommer ut försvinner efter en timme eller två... Pust. Scav; Köpte inte du din för 150 någonting och nu annonserar du ut den för 180!? =) |
|
| Jag bytte till mig den mot en Supra mkiv..z3an va ute för 155k vilket jag kan tycka var rätt billigt för den...Har den ute för 170k för att prova lite..Den är fan värd mer än så kan jag tycka..klockren helt enkelt = ) | |
|
intressant det här med prisbilden idag, det kommer nog att märkas på bilpriserna framöver, det här med finanskrisen kommer nog att slå hårt på biltyper som man egentligen inte behöver. En bilköpare idag kanske inte tittar på olika BMW-modeller som kan hänföras till hobbybilar med en massa utrustning som absolut inte behövs, det bara kostar och är besvärligt när det bråkar, därför uttrycket att en bil är värd si och så mycket, ja det är vad säljaren tycker och vill ha men det riktiga priset är vad en presumtiv köpare vill ge och hur mycket slantar han har i näven, och det här kommer nog att märkas mer och mer framöver. Enkla och bra bruksbilar finns det nog en marknad för ändå, och sedan finns det alltid undantag, entusiasterna, men de vet redan vad sakerna kostar och kan vänta ut då priserna sjunkit till den nivå de vill betala för varan, är själv i den sitsen, söker brukscabbe jag törs ställa ifrån mig utan besvär för mig om en dörr slår upp i sidan, men jag ska se hur långt priserna sjunker för jag kan prisbilden, men visst är det jobbigt att sälja en bra vara till för lågt pris men så är affärsvärlden mvh Uffe/bildock |
|
|
Jo sälja en "ovanlig" bil nuförtiden är fan inte lätt...har en (R)S2 Coupe till salu till ett löjligt lågt pris men har inte gått att sälja = ( Byter bort i helgen istället + en liten peng emellan...Sen är det bara å försöka sälja den bilen man får sen = S z3ans pris går att disskutera..Bara jag som lagt det priset för att prova marknaden |
|
|
bildoc; du har helt rätt. En väldigt enkel regel är: En bil är aldrig värd mer än vad köparen betalar. Därför så förstår jag inte folk som skriver tex. min bil är värd 210 000.- och så får de ändå inte sålt bilen! Hade de däremot satt ett lägre pris så hade de förmodligen blivit av med bilen och då är det ju också just det priset som bilen är värd, eller hur? Tittar man på beg. marknaden nu och ska sälja så lägger man sig förmodligen på samma pris som liknande bilar, men dessa blir ju inte heller sålda. |
|
|
hej från finland ,för en vecka tillbak köpte ja min z3 mcoupe från sverige eftersom priserna är hemska över 30000e ,jag surfade ca 1 år på blocket mm det var en som fastnade för mig 46000km körd,jag tror att den var ganska länge till salu,till slut fick ja den för 175000 det tycker ja e förmånligt eller? |
|
| Ja, väldigt förmånligt - i var fall med tanke på prisnivån förra året. Nu verkar det som prisnivån är lite mer osäker. Tror jag vet precis vilken du menar, en svartmetallic svensksåld utannonserad en längre tid... Grattis till en kul bil! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.