AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.753

köpare av m3= omöjliga

Sida 3 av 3
Jag vet inte om det låter konstigt men det räcker väl med en köpare, om det så är 0,01% intressenter? Om det sen ringer 10 personer i timmen säljer ju ingen bil utan indikerar snarare att något är felformulerat i annonsen.

Gult var en rolig färg på inredningen, det finns ju betydligt värre.

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Problemet blir ju att urvalet av möjliga köpare blir mindre. Chansen att få såld bilen till ett bra pris blir alltså även det mindre med tanke på att efterfrågan minskar.

Men vad vet jag, GULT kanske är populärast bland beg-köpare men ett av de sista valen för nybilsköpare på 90-talet. =)
pg_ice
"Varför lockas ni att hamna i nån slags sandlådekrig"

man tar åt sig så enkelt är det
prova på att bli förbannad ibland coldex,det är fullt naturligt
mycket körgossar här på autopower hör jag :)
pe
204
petrob
320i -18
hej på Er
Gult är VÄLDIGT ovanligt o udda, jag vet, men det var därför jag köpte den.
Varför alltid sålla sig in i ledet o ha vad alla andra har. vet också att den blir svårsåld, men ändå. de som hör av sig har väl tagit sig förbi detta stadiet med gult.

Petrob
------
M3 Cab -95
540iam -01
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Håller helt med dig petrob.
Sen behöver man ju inte hålla på och slänga ut ett oseriöst bud på typ 2/3 av bilen värde bara för skinnet är gult, eller?
Sen var det ju inte det gula skinnet de handlade om heller för den delen utan hur bilköpare och just i detta fallet av en M3:a beter sig.

Mvh Markus
pe
204
petrob
320i -18
precis det jag ville ha fram, TACK Markus.

Petrob
------
M3 Cab -95
540iam -01
Har försökt sälja min M5 2001 ett tag nu, har sänkt priset från 205.000 till 165.000:- Fick mail av en kille som bjöd 100.000:- eftersom bilen var importerad=)
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Undrar hur man tänker då.
100k hmm, om jag säljer min S60 2.4 140hk och min fru ett par nätter så kanske jag får ihop 100k, och om jag då säger till killen att bilen är importerad och bjuder honom 100k så slipper jag kanske sälja min fru mer än 10ggr.
Nämen så gör jag, saken e biff.
Hahahaha.
Som min chef brukar säga, det finns idioter sen finns de jävla idioter =)

Mvh Markus
Tycker även jag att Kilroy sammanfattade det ganska bra.

Låter som många här är ganska bittra att bilen tappat (mycket) i värde?! Är det en ovanlig/svårsålt utförande på bilen och den lockar färre köpare och annonsen därmed blir kvar länge så är det väl inte ovanligt att någon skickar iväg ett bud klart under annonspriset. Vill man ha sålt bilen för ett visst pris kan man fortsätta att ha den ute. Antingen köper ingen och bilen blir äldre och chansen att få sålt den minskar eller så hittar man rätt köpare. Eller så ökar man chansen till affär genom att anpassa priset neråt. I första fallet får man nog stå ut med skambud, inte så mycket att hetsa upp sig över.

Sen är det ju en annan sak när en potentiell köpare lovar något och sen inte fullföljer.
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Om jag inte hade velat ha mer än 70k för min så hade jag väl lagt ut ett annonspris någonstans runt 80-85k kanske.
Dock är bilen betydligt mer värd än dem pengarna.
Och varför ska man stå ut med skambud?
Har fått en del skambud på dem senaste bilarna jag sålt som så många andra här, men just i detta fallet rann bägaren över för min del.
Har precis som någon annan skrev här innan bara skrivit nej tack eller inte svarat alls nä man fått ett skambud.
Det jag blir mest trött på är att folk kan vara så otroligt oseriösa, både budgivare och potentiella köpare.
Så som jag är uppfostrad så fick jag iallafall lära mig att man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad.

Mvh Markus
Verkar vara svårt att sälja det mesta just nu, kan förstå att det är frustrerande och att det inte blir bättre av oseriösa köpare. Men de kommer alltid finnas där och det bästa är nog att helt enkelt inte bry sig. Tyvärr tycks ju lågkonjunkturen vara påväg, lägg därtill höga bränslekostnader så är det inget bra tillfälle att sälja prestandavagnar. Så sänk priset eller hoppas på rätt köpare ...eller fortsätt o njut! :)
gn
86
gnator
M3 E46 SMG II
Hej,

Håller på att sälja min M3:a och ville bara varna för en viss Rolf Friman som ringt mig 3 ggr.. Han påstår som vanligt att han handlar med bilar och har en intressent på bilen och är villig att betala begärt pris, dock betalar han inte när han hämtar bilen utan efter 20 dagar. Hans företag är jätteseriöst, han har dock inget företagsnamn och ringer från kontantkort och för övrigt finns ingen Roffe Friman i malmö regionen... Luktar ofantligt mycket bedrägeri lång väg!
Friman verkar ha varit i farten förut Länk

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Har inte läst allt här, men bilens färgkombination finner åtminstone jag otroligt läcker. Väldigt special från BMW Individual. Nappaläder giallo ser man inte varje dag. Ett potentiellt framtida samlarobjekt om man återställer fälg, blinkers osv till original.
Så rea inte bort denna om du absolut inte är tvungen att bli av med den.

E34 M5 register Sverige
Han har ringt mig med (Friman), har haft min bil ute på annons länge nu och fortfarande haglar skambud in på mail utan något intresse av hur bilen är, eller fler bilder o.s.v, endart priset som är viktigt. Jag bryr mig inte om att svara längre på dessa låga bud utan tänker ha kvar bilen till det kommer någon seriös köpare som uppskattar en originalbil i toppskick. Vet ju vad jag har och jag tänker inte sälja till vilket pris som helst bara för att bli av med bilen.

/Micke

Länk
Visa användare
476
Markus_M3
M3Cab -97
Tänker göra precis samma sak som dig Micke!
Snart dax att ställa in bilen i garaget inför vintern igen ändå.
Och jag har absolut ingen panik med att bli av med min bil.
Så den får stå och sova över vintern om den inte blir såld nu, så får man kanske försöka igen nästa år.

Mvh Markus
Dåliga bilder, för få bilder, vad är gjort för att öka effekten? Sedan den saknar Klima/Klimaautomatik enligt utrustningslistan i övrigt bra annons, priset är svårt att uttala sig om för min del eftersom jag går i gång på Sedan i första hand och Coupé i andra = inget ha begär från min sida och därav svårare för mig att värdera.

I övrigt, finns ingen som helst anledning att svara personer som inte erbjuder en affär man är intresserad av, det var en person som erbjöd en Volvo 850 eller S70 GLT fd polisbil + en platt tv i byte mot min 540i/6 E34-96 som redan var såld till Tyskland vid det laget, vad jag svarade? Inget alls, för varför lägga ner energi på det?

Stephan
An
31
Andersson Richard
525xi Touring -06
Har en f.d polare som va vänlig nog att sätta ut mitt hus och min M5:a på blocket för 250' resp 50' när jag fyllde 30bast. 50papp för en M5:A från 01 med 8000mil på mätaren är väl kanske lite lågt till å med för en prutare. Annonsen va en uppenbar fejk men att mobilen gick varm...

Jag ljuger inte om jag säger att det ringde 30-40pers om dagen på både hus och bil i dagarna fem.

Nån gång sa jag som det var, ibland sa jag att den vart såld och då undrade dom en massa saker ändå.

Nej mer skattepengar till mentalvården---

M5 - sådan husse sådan bil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.