|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej på er Vill bara skriva av mig lite då jag ska sälja min M3. Har fått flera som skriver " fixa priset lite så tar jag den" , o det gör man. Vad händer sedan. En massa , men absolut ingen affär o så har man lagt 2 - 3 veckor i ogjort arbete, skickat bilder o fixat o sedan bara får man ett riktigt skambud eller så bara försvinner de. Fler som är lika frustrerade som mig ????? Vill man inte ha bilen kan de väl bara skriva det, eller om de inte har pengar varför tittar de ens på M3. Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 | |
|
Det är ju förstås lite trist. Men författa ett bra mail och bifoga fina bilder på exteriör, inredning, motor mm. Men sedan kan du ju dra samma mail till nästa snubbe också och då blir det ju inte så mycket jobb. En del av det jobbiga kan ju förstås vara att man hoppas och förvänta sig att det ska bli affär så fort någon hör av sig och så blir det inget, trist! Jag brukar inte hoppas på att bilen är såld innan man har pengarna i handen och köpehandlingarna undertecknade. |
|
pg_ice |
posta gärna bilder på bilen och annonsen det kan vara nåt som felar eller nåt dom ser på nån bild som gör att dom backar? |
|
Länk Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
pg_ice |
skulle tippa på att det är den skrikiga inredningen du torskar på. den där blir svårsåld |
| oj oj mkt som var out of bounds här. | |
|
ok coldhex, istället för att bara säga " oj oj mkt som var out of bounds här" så lite kommentarer man har nytta av istället. Kritisera kan alla göra Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
Lasse Karlsson |
Ja visst är det frustrerande med oseriösa intressenter!! Har haft min 750 ute till försäljning ett tag nu, och när jag satte ut bilen hade jag de dubbfria vinterdäcken på(jättefina!) En gubbj.... från Stockholm ringde och verkade först mycket intresserad, med massor av frågor, allmänt rundsnack osv, osv! Då jag tyckte han verkade ok, hängde jag på i detta, som varade i ca 1 1/2 h! Sedan kom han fram till att han ville titta på bilen, men inte med mindre än att jag bytte till sommarsulor, eftersom bromsverkan påverkades extremt mycket av vilka däck som sitter på!! Jag jobbade eftermiddag den dan, och vi kom fram till att han skulle komma nästa dag! Godtrogen som man är, gick jag upp mycket tidigt nästa morgon och bytte till sommarplattor(skulle jobba eftermiddag även denna dag) och väntade sedan på gubben skulle ringa och meddela att bhan var på väg. Hörde inget förrän strax före det var arbetsdax, då ringer gubben och säger att han fått förhinder denna dag, men kommer nästa dag! Den nästa dan, hade jag en del planerat, men fick kanske hälften av detta gjort, då jag gick och väntade på att få visa bilen! Tror ni han hördes av?? Inte en chans! hörde inte av gubbf.. igen!! Jävligt irriterande!! Har inte gjort nått åt det! men kände mycket för att åtmindstone SMS:a gubben o tala om vad jag tyckte om hans beteende! Men man är väl för snäll HA DET!! |
|
Tyckte tvärtom att det gula skinnet såg häftigt ut! Men det är nog inte vad jag skulle kalla diskret... ;) Mvh |
|
|
Bilen är fin, men jag skulle aldrig köpa en bl med den färgen på inredningen. Den är hemsk. Men förhoppningsvis finns det nån som gillar den. |
|
|
vissa tycker inte om skinnet, men det gör väl de som sagt de köper den om man bara sänker priset lite. Det som är hemskt irriterande är att när de säger "lite" så menar de igentligen att de vill att man skall helst betala för att de hämtar bilen. Man får sådana skambud. Alltid får man höra att " en M3 som är så gammal kostar väl inget idag" De prutar ju 50 60 tusen direkt utan att ens titta på bilen. Oseriöst tycker jag. Eller slänger de ut många trådar o hoppas någon nappar? Petrob ------ M3 Cab -95 540iam -01 |
|
|
Oj oj oj. Vet inte ens var jag ska börja när det gäller oseriösa människor. Folk tror att man ska skänka bort bilen till dem. Fattar inte hur man orkar sitta på blocket och skicka ut en massa oseriösa mail med helt orimliga bud. Sen vet jag inte hur många som har hört av sig både med byte och att dem ska komma och hämta bilen dagen därpå, men vad händer. Jo när allt kommer till kritan så kryper dem in och gömmer sig någonstans. Man kan absolut inte tvinga på någon nån bil men folk är ju helt sanslösa. Tycker nästan på att folk bara blir mer och mer oseriösa. Som t.ex idag fick jag ett mail av en kille som ville byta sin 320 "stylad" 94:a mot min M3Cab 97:a. Frågar killen för skojs skull hur mycket han vill lägga imellan mest för skojs skull när jag anser att hans bil är värd någonstans mellan 25-35tkr. Får tillbaka att han är villig att lägga absolut max 25tkr imellan. Kan någon förklara för mig hur man kan vara så pass otroligt korkad så man ens lägger ner sin energi på att ens försöka. Nä allvarligt talat så hoppas jag att folk börjar få tillbaka vettet snart. Mvh Markus |
|
|
Min spaning efter några års bilbytande är att det är svårt att sälja bilar för över 100-120kkr privat. Folk verkar ha ont om pengar och vill gärna ha sitt bilköp finansierat. turboanden: jag är inte företagare, så vilket fack hamnar jag i? |
|
|
Nu har jag inte försökt sälja min M3:a än. Men innan jag köpte den skulle jag sälja min E46 325:a-01. Heelt sjukt vilka telefonsamtal och mail man fick. Det här var ett tag sedan och min bil var väldigt fin. Allt var i gott skick med full servicebok och allt som var gjort på bilen var dokumenterat. När jag la ut bilen resonerade jag så att jag inte orkade med stor-prutare och oseriösa bud. Så jag la ut den för 115.000:- vilket var den billigaste på blocket. Bilen hade M-pkt, topazblå och väldigt fin som sagt med 8000 mil på mätaren samt nästa service gratis hos BMW. Priset var redan riktigt bra men ändå får man mail såsom: "Jag hämtar den imorgon för 60.000:-" eller "Jag har en S60 2,4-01 med 12000mil. Intresserad av ett byte? Jag kan inte lägga några pengar imellan". Men det är väl så att folk vet att dessa bilar tar ett tag att sälja och försöker så gott dom kan. Det kan ju vara så att säljaren måste bli av med bilen tänker dom och hoppas på det bästa. Nu var inte det fallet då jag skulle sälja men även om jag varit tvungen ställer jag mig väldigt tveksam till om jag skulle sälja för dessa pengar. Av ren princip.... Blir mörkrädd varenda gång jag tänker på hur det ska gå att sälja min nuvarande bil..... Ville också bara skriva av mig lite:-) M.V.H Dennis |
|
| Trot eller ej, men det är alltid köparen som bestämmer vad bilen är "värd". En sak som jag har tänkt på. Snöskotrar tex, Efter 4 år så är dom bara värd hälften av vad dom kostade nya. I framtiden kanske det blir lika med bilar? =) | |
|
Casy: Många bilar har tappat halva sitt värde på 4år, inget nytt med det. Men det är ju inte riktigt det som trådskaparen menar i denna tråden. För övrigt är jag villig att köpa din bil för 5'kr då det är det värde jag som köpare anser den vara värd. |
|
|
Är väl inte alltid köparen som bestämmer vad bilen är värd heller!?!? Allting handlar om vilka prioriteringar man har. Om jag begär 150k för en bil så är det väl jag som bestämmer vilken summa jag vill ha alt säljer den för, eller? Då skulle de vara köparen som gr in på t.ex siba, onoff eller dylikt som skulle bestämma vad en TV skulle kosta med?? Nä, de där stämmer inte. Sen att allt har en värdeminskning är ju självklart, absolut inget konstigt med det. Men däremot tycker jag att folk sätter både sig själv och andra i en lite tråkig sits när dem skriver t.ex b.v.s.a??? Varför skriver man så?? Då har man ju redan prutat ner sig själv vilket jag inte har någon som helst försåelse för? Om man begär ett pris och att man sen går ner i pris om man nu vill de när köparen väl står där är en sak. Men att blåsa sig själv på pengar är ju bara korkat. I.o.m den frasen så får många för sig att man kan tokpruta på alla bilar Mvh Markus |
|
|
Håller med Casey att man nog kan hävda att köparen bestämmer priset. Ett klassiskt uttryck "En bil är värd så mycket som någon är beredd att betala för den" Red_wings, jag är beredd att betala mer än 5´ för Caseys vagn så den är iallafall värde mer än 5´. Markus du kan begära 150´för din bil och FÖRSÖKA sälja den. Men om du bestämmt dig för att bli av med bilen så är du hänvisad till att släppa den till ett pris som någon är intresserad av att köpa den för. Angående värdeminskning så är ehn halveringstid på 4år ganska bra när det gäller en ny bil. Ofta tar det bara runt 3år, beror lite på hur man räknar med rabatter och dylikt. Nu när drygt 6år har gått är i min M5:a nere i under 25% av nypriset. Kostade runt 800´ ny och man kan bara drömma om att få ut 200´ idag. |
|
| BjörnB, det var precis så jag menade. =) | |
|
Fortfarande säljaren som bestämmer det slutgiltliga priset. Vill man inte sälja till underpris så behöver man inte. Mvh Markus |
|
pg_ice |
Marcus_M3 han som hade den stylade 320n var han svensk? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.