AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
4.359

Ni i södra Sverige - håll utkik efter denna, Audi RS6 stulen.

Sida 1 av 2
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Länk

/Andreas, Audi S6 Avant 2007
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den bilen är nog redan på väg till albanien eller liknande. Skulle bli mycket förvånad om den är kvar i Sverige mer än några timmar efter stölden. Hur stal de den egentligen? Med nyckeln?

//Lövet
Om de tog vägen ut ur landet via Öresundsbron finns den med 100% säkerhet fotograferad eftersom de har konstant övervakning av tunneln och högbropartierna. Då lär loppet vara kört och den lär knappast återse K-stad igen.

Nog för att man hört att inflationen är hög, men nästan 1,3 miljon för en Audi, jag som tyckte osten blivit dyr..
Hahaha Blixt

Den var bra

Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Håller utkik i Halmstad i alla fall ;)

Men som sagt, Boris Bratislava cruisar säkert om kring och sköter sina kriminella ärenden i en flott Audi nu...

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Pratade med min kontakt på Audi i Kristianstad, och tydligen så har bilen synts i området kring Kristianstad ett par ggr efter stölden. Den har alltså inte lämnat landet, så håll utkik om ni befinner er i Kristianstad området.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Världens mest korkade tjuvar? Bilen är ju hur ovanlig som helst och väcker en hel del uppmärksamhet. Låter inte som proffs direkt.

//Lövet
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Blivande flyktbil kanske?

___
//Ulf
Eller slaktas, lär ju vara lättsålda delar på en sån monstermaskin. Minns när Dahlbäck här i byn livade upp vardagen med sin gamla NSU...

En mille, det blir mycket ost det Gordon!!

Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died.
Vad händer med han/hon som beställde bilen? Får de en motsvarande ny eller får han det stulna exemplaret om det hittas? Kul sätt att starta sitt nya RS6-ägande på.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Bilen var en "demo/intagen för syns skull", jag vet dock inte om det var några spekulanter på den. Jag hade tänkt hugga den, när den gått 1500-2000 mil.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det var jobbigt att se rs6:an i verkligheten nu när man beställt en s5:a.HABEGÄR!!! Tänker precis som du Andreas, ca 2000 mil på mätaren och det kan bli en hyfsad affär. Sen kommer väl rs5:an och då måste man väl köpa en sådan också.MVH Stefan

//Stefan
Om den är tänkt för "export" förefaller nya RS6 vara en mycket trevlig bil eftersom tjuvarna vägrar släppa taget om :-)
RS6 verkar vara en eftertraktad bil i vissa kretsar, Kommer ihåg en ny som stals på VAG Hammarby, Kördes ut genom skyltfönstret..sprayades mattsvart..+ sen blev den stulen 1 gång till.. (Om jag nu minns rätt)
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Murpz: stämmer. Det var dock gamla RS6. Den bilen var senare till salu hos KVD :)
Jo de va väl ett tag sen..Tror de va en -03:a
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Den användes som getaway car i nåt rån, eller om den skulle användas till det. Minns inte riktigt.
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Imobilizers, är det något man sätter i bilar för att krångla till vardagen för vanliga människor? För det verkar ju inte bita på biltjuvar?

/Mats J
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det hjälper inte hur mycket stöldskydd man stoppar i bilarna när tjuvarna använder nyckeln... I det här fallet gjordes inbrott i hallen och där fanns nyckeln.

//Lövet
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag tror jag läste att 97% av alla bilstölder av nyare bilar med immoblizer sker med orginalnycklarna idag, så därför kommer nog spektakulära stölder och bilrån mm bli allt vanligare

BMW CS #5139
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.