|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Länk /Andreas, Audi S6 Avant 2007 | |
|
Den bilen är nog redan på väg till albanien eller liknande. Skulle bli mycket förvånad om den är kvar i Sverige mer än några timmar efter stölden. Hur stal de den egentligen? Med nyckeln? //Lövet |
|
|
Om de tog vägen ut ur landet via Öresundsbron finns den med 100% säkerhet fotograferad eftersom de har konstant övervakning av tunneln och högbropartierna. Då lär loppet vara kört och den lär knappast återse K-stad igen. |
|
| Nog för att man hört att inflationen är hög, men nästan 1,3 miljon för en Audi, jag som tyckte osten blivit dyr.. | |
|
Hahaha Blixt Den var bra |
|
|
Håller utkik i Halmstad i alla fall ;) Men som sagt, Boris Bratislava cruisar säkert om kring och sköter sina kriminella ärenden i en flott Audi nu... //Bjersér BMW - over 300 (s)miles/hour |
|
|
Pratade med min kontakt på Audi i Kristianstad, och tydligen så har bilen synts i området kring Kristianstad ett par ggr efter stölden. Den har alltså inte lämnat landet, så håll utkik om ni befinner er i Kristianstad området. /Andreas, Audi S6 Avant 2007 |
|
|
Världens mest korkade tjuvar? Bilen är ju hur ovanlig som helst och väcker en hel del uppmärksamhet. Låter inte som proffs direkt. //Lövet |
|
|
Blivande flyktbil kanske? ___ //Ulf |
|
|
Eller slaktas, lär ju vara lättsålda delar på en sån monstermaskin. Minns när Dahlbäck här i byn livade upp vardagen med sin gamla NSU... En mille, det blir mycket ost det Gordon!! Last night i stayed up late playing poker with Tarot cards. I got a full house and four people died. |
|
| Vad händer med han/hon som beställde bilen? Får de en motsvarande ny eller får han det stulna exemplaret om det hittas? Kul sätt att starta sitt nya RS6-ägande på. | |
|
Bilen var en "demo/intagen för syns skull", jag vet dock inte om det var några spekulanter på den. Jag hade tänkt hugga den, när den gått 1500-2000 mil. /Andreas, Audi S6 Avant 2007 |
|
|
Det var jobbigt att se rs6:an i verkligheten nu när man beställt en s5:a.HABEGÄR!!! Tänker precis som du Andreas, ca 2000 mil på mätaren och det kan bli en hyfsad affär. Sen kommer väl rs5:an och då måste man väl köpa en sådan också.MVH Stefan //Stefan |
|
| Om den är tänkt för "export" förefaller nya RS6 vara en mycket trevlig bil eftersom tjuvarna vägrar släppa taget om :-) | |
| RS6 verkar vara en eftertraktad bil i vissa kretsar, Kommer ihåg en ny som stals på VAG Hammarby, Kördes ut genom skyltfönstret..sprayades mattsvart..+ sen blev den stulen 1 gång till.. (Om jag nu minns rätt) | |
| Murpz: stämmer. Det var dock gamla RS6. Den bilen var senare till salu hos KVD :) | |
| Jo de va väl ett tag sen..Tror de va en -03:a | |
| Den användes som getaway car i nåt rån, eller om den skulle användas till det. Minns inte riktigt. | |
|
Imobilizers, är det något man sätter i bilar för att krångla till vardagen för vanliga människor? För det verkar ju inte bita på biltjuvar? /Mats J |
|
|
Det hjälper inte hur mycket stöldskydd man stoppar i bilarna när tjuvarna använder nyckeln... I det här fallet gjordes inbrott i hallen och där fanns nyckeln. //Lövet |
|
|
Jag tror jag läste att 97% av alla bilstölder av nyare bilar med immoblizer sker med orginalnycklarna idag, så därför kommer nog spektakulära stölder och bilrån mm bli allt vanligare BMW CS #5139 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.