AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.824

Köpråd M3 e36

Sida 3 av 3
Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
Tjena casey...Jasså sugen på en M...hehe...sålde just min jag...roliga bilar de där faktiskt.....ja,hade jag vart dig hade jag prutat en hel del på priset....inte betalat mer än 50..max 55....alltså tro mej jag vet...det är köparens marknad nu, hade nog tittat på en annan jag....lycka till.!!!

"My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her"
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Tjena danne! =) Varför sålde du din M3 då?

Fritte525, jo man får hoppas att det är nåt enklare fel. Men det ska nog lösa sig. I vilket fall lär man sig av sina (ev.) misstag ;)

/Jonas
Visa användare
51
Bmw Danne
320D Xdrive-10 Alpinvit.
jadu...alla..och då menar jag ALLA mina pengar gick till bilen...kul.....ja men jag kände att de var kul att ha lite pengar över iallafall...

"My girlfriend said i have to choose between her and my BMW,im really gonna miss her"
Bra signatur i sådana falll =)

För att dra en annan fråga, vad finns det för prisvärda bilar i nästintill orginalskick till salu?
Visa användare
679
Casy
E46 M3 SMG -02
E38 740i -99
E10 1600-2 -68
E10 2002ti -72
Komptestade ikväll. 1-5 låg mellan 14.7-15,5. 6an låg på 12.
Hällde i lite olja och vips, även 15 på 6an.
Troligen sliten kolvring.. som det känns nu skippar jag köp. Det hade även läkt olja från vanos, och det dunkade/klonkade när man växlade (iaf 2 och 3). Pratade med en mekaniker, och han sa "hardy eller stödlager".
Mekanikern var även tveksamt till miltalet (8500mil). Man byter inte startmotor och soppapump så tidigt, menar han på.

Vad säger ni andra?

/besviken

/Jonas
Att det dunkar och klonkar när man växlar är rätt vanligt på M3or, oavsett om det är en E36 eller E46. Efter ett tag lär man sig en teknik för att hålla drivlinan "spänd" så man slipper klonkandet.
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Tänkte precis samma sak med utbytta delarna efter 8500 mil, startmotorn klarar ganska mer än så, och soppapumpen borde varit som ny!

// MVH Jocke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.