AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.161

m535i som inte riktigt vill; vita tändstift

Sida 2 av 2
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
Låter som min bil det där ! fast den går ju rätt bra iaf , efter ha bytt till sportluftfilter , bytt avgassystem då detta var det lite hål i överallt och ställt in bränslestyrningen till 0 då man ska ha det när man kör på superchip men jag kikade på glödtråden för några veckor sen och den såg rätt kladdig ut... så här kommer frågan... är det samma luftmängdsmätare till en 518i som till en 535i eller är det helt skilda saker ?

/Mvh Göran
Jaha.... då verkar det som om jag har hittat felet på min bil med..... Den har imellanåt inte riktigt det trycket som den ska ha vid höga varvtal.... får la se mig om efter en ny luftmängdmätare jag med.... Kanske testa med kontaktspray först... såg att locket var öppnat o satt halvt löst på min....
//Tobbe

Bakhjulskrafs ROCKAR!!
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
tror det ska vara ett visst motstånd på luckan där i luftmängdsmätaren , på min 518i var den luckan helt krökt och sådär... nån som hade pillat med den så jag bytte och bilen blev som ny :)

/Mvh Göran
kolla om bränsle filtret e bytt ananrs kan det stoppa lite när den drar som mest, vid 3-5k rpm.

kolla luftfilter, och kolla så det inte e skit i kyl vattnet!

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.