|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Felet är att Kondensatorerna i mätarhuset torkar ut efter ett antal år. Ett annat symptom kan vara att trippmätaren nollställer sig vid omstart. Se min föregånde länk den beskriver detta mycket bra. Ett stort tack till författaren av den guiden. /Jocke |
|
|
Jag har nu fixat felet på BMW Paulssons Bil, Ängelholm. Felsökningen gav svaret ASC Styrenhet. Den byttes givetvis. Dessutom byttes abs-givaren hö bak. Notan hamnade på 8102 spänn inkl 15% rabatt. Riktigt pissiga pengar men nu funkar allting. Abs, antisladd/spinn, alla mätare, färddator, speed volume osv.. Sen måste jag säga att BMW Ängelholm är en riktigt bra verkstad. Bra bemötande, inger förtroende och allmänt trevliga. Verkstaden är att rekommendera helt klart! Har varit där vid 2 tillfällen nu och lika bra båda gångerna. |
|
| när bensin mätaren inte fungerar, betyder det att man åker gratis? :PP haha förlåt | |
|
För dom som undrar så har jag haft bilen hos bmw nu och fått det fixat. Felsökningen visade på ASC styrenhet. Likaså abs-givaren bak. Det hela byttes givetvis med en slutnota på 8102:- Då är även 15% rabatt draget. Styrenheten kostade 7300:- (ca 2500 på skroten) ASC har ju med väghållningen att göra, men även mätare, speed volume och torkarna hängde ihop med det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.