AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
10.273

Bästa bruksbilen för 10 000 kr?

Sida 4 av 6
Ja precis, Bjerser - det var den svarta 525:an jag menade! Tänkte ringa på den imorgon - jag meddelar vad som händer!

Tack! =)
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
någon skrev att 320/520 var inget att ha pga av slöa och törstiga. törstiga gäller nog om det inte är vanos ja! från 92 ska iaf 520n ha vanos och 320 e36 kanske fick de 93 om jag inte minns fel. de går köra väldigt snålt och med relativt fint bottenvrid för vara 2 liter. har nämligen kört en 320 på drygt 0,6 landsväg och sällan över 0,8 blandad vid lugn körning. min 325 utan vanos stod i stort sett alltid på 1,4 liter milen. fast det var ju ett litet monster i sig och varvräknaren stod aldrig under 3500 varv, så 325or kan va törstiga ;) 320/520 kan va riktigt snåla!
Valet på en bil under 10 papp borde bli en Kadett GSI, en bil kapabel till 13,5 s på 402 m i orginalskick, iallafall gjorde min äldste grabb detta på Säve, budgeten var 5000 :-
Aq
753
Aquilla
M5 3.6 - 90 Macaoblau Metallic
M5 3.8 - 93 Diamantschwarz Metallic
518i - 82 Alpinweiss
540ia - 95 Calypsorot metallic
nu var det ju inte tal om någon prestandamaskin om du skulle läst tråden? snarare komfort, driftsäkerhet och ekonomi
Nej, prestanda är det inte tal om - precis som Aquilla säger är jag ute efter driftsäkerhet och ekonomi i första hand - och en Opel Kadett, nja... =)

Som jag tidigare sagt så har jag ett maxtak på 15 tkr men helst lägger jag 10 tkr på bilen...
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Den här då? Länk
Ga
229
Galaxy
BMW 540iat E39 -02
BMW 540iat E39 -99
BMW 535D GT F07 -11

Här kommer ett annat tips. Din budget har utökats från 10 till max 15 tkr.
Det finns några Toyota Camry Touring from -92 .som ligger i den prisklassen.
Där har du mycket utrymme för hunden oxå! Sedan skall den vara driftsäker och säker med.
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Hur gick det med 525an då? :)

//Bjersér

BMW - over 300 (s)miles/hour
Sv
782
Svekke
540iM 6vxl -97
Kanske denna?
Länk

Svekke
Har fortfarande inte kommit till skott men jag har iofs. inte särskilt bråttom...

Svekke; Den såg fin ut men vågar jag ha en e28 som vinterbil..?

Dessa objekt har jag fattat lite intresse för;

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Länk

Åker till italien imorgon varför en affär får vänta - får hoppas att det finns några fina objekt om två veckor... Eller vad säger du Daniel!? =)
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Italien! Chansen att hitta en fin bil som slupit salten. Men det kanske är försent, du har redan åkt? Ha en trevlig semester i så fall.

//Bjersér

trevlig semester:D klart du ska ha en bmw som billig bruksbil :D
Tack så hjärtligt, Bjerser och bmw_jerry! Som ni ser har jag inte kommit iväg ännu men om några timmar bär det av... Vem vet, jag kanske stöter på ngt fint där nere - risken är väl inte särskilt stor då jag ska till utkanterna av Neapel där de inte är kända för att köra särskilt väl... Om jag än dock hittar en bil är den säkerligen smälld samt har kofferten fylld med delar av Neapels sopberg... =)

Hör av mig och meddelar hur det har gått, flygbiljetten hem är öppen varför jag likväl kan ta en bil hem! =)

Mvh Anton
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Länk

//Bjersér

wow 35000 mil.. dem äldre bmw håller verkligen :D nästan i gammelmerca klass
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Hoppsan, såg inte att den gått så mycket... Men det gör väl inte så mycket om bilen är i bra skick?

Bmw_Jerry: De nya håller bra också, pappa körde 40k mil med en 325-01 ;) Hans e34 gick drygt 30k, båda utan problem bara att byra slitdelar.

--->kvalitet<---

//Bjersér

Hallå Anton!

Det är jag som har din gamla E30 316 fast nu med M42B18 i. Den går finfint än med BRA väghållning nu :)

Jag ska ge ett stalltips på en bra slitvarg åt dig.

Valfri VW med 1.8liters fyran på 90hkr. lika driftsäker som en gammal volvo och billiga att äga. köp INTE 1.6orna, det är ren skräp och håller inte för t.ex ett kamremsbrott, det gör 1.8an.

Karossform väljer du bäst själv men 1.8 90hkr finns i Golf, Passat, Vento, Jetta, vissa SEAT men dock INTE Skoda.

Ha det gott!!

/ John
en jetta är nog ett väldigt bra val
Tjena, John!

Trevligt att höra av från dig och extra kul att "rödtjutet" är kvar i dina händer - och med den bättre motorn dessutom!

Tackar så hjärtligt för tipsen - ska undersökas mer noggrant! Ang. ditt stalltips, har varit inne lite på golf variant - är det "rätt" motor i den? Vissa SEAT också, alltså? Cordoba, ibiza tidigt 90-tal?

Har fått ett erbjudande om en Citroén xsara 1,6 liters 13 000 mil för 12000 kr - bra eller anus?

Ha det gott!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.